Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia magisterska A

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W4-CH-S2-3-PMACS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pracownia magisterska A
Jednostka: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość praw i pojęć z zakresu chemii analitycznej, toksykologii i fizykochemii kryminalistycznej.

Skrócony opis:

Tematyka zajęć w ramach pracowni magisterskiej jest realizowana zgodnie z indywidualnie ustalonymi tematami prac magisterskich.

Pełny opis:

Tematyka prac magisterskich obejmuje zagadnienia na ogół związane z zastosowaniem:

a) metod analizy instrumentalnej w analizie różnego rodzaju próbek będących przedmiotem badań w laboratoriach kryminalistycznych lub laboratoriach analizujących autentyczność różnego rodzaju produktów,

b) metod chemometrycznych i statystycznych do interpretacji dla potrzeb wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania.

Badania do prac magisterskich wykonywane są nie tylko w Instytucie Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ale również w laboratoriach Instytutu Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna w Krakowie.

Literatura:

Literatura związana z tematem pracy magisterskiej ustalana jest przez promotora ze studentem.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie ciągłe

Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie,

Ocena dobra plus – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi

Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadząca do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi

Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi

Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat

Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie

Pisemne opracowanie

Ocena bardzo dobra – sprawozdanie napisane idealnie zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia

Ocena dobra plus – sprawozdanie napisane bardzo dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia

Ocena dobra - sprawozdanie napisane dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi

Ocena dostateczna plus - sprawozdanie napisane dobrze zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie omawianego tematu ale niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej, jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja,

Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, odpowiedzi częściowo nie na temat

Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Zadora
Prowadzący grup: Piotr Adamowicz, Rafał Borusiewicz, Michał Filapek, Barbara Hachuła, Izabela Jendrzejewska, Jacek Nycz, Mieczysław Sajewicz, Rafał Sitko, Grzegorz Zadora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenianie ciągłe


Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie,


Ocena dobra plus – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi


Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadząca do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi


Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi


Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat


Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie


Pisemne opracowanie


Ocena bardzo dobra – sprawozdanie napisane idealnie zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia


Ocena dobra plus – sprawozdanie napisane bardzo dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia


Ocena dobra - sprawozdanie napisane dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi


Ocena dostateczna plus - sprawozdanie napisane dobrze zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie omawianego tematu ale niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej, jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja,


Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, odpowiedzi częściowo nie na temat


Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie


Pełny opis:

Tematyka prac magisterskich obejmuje zagadnienia na ogół związane z zastosowaniem:

a) metod analizy instrumentalnej w analizie różnego rodzaju próbek będących przedmiotem badań w laboratoriach kryminalistycznych lub laboratoriach analizujących autentyczność różnego rodzaju produktów,

b) metod chemometrycznych i statystycznych do interpretacji dla potrzeb wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania.

Badania do prac magisterskich wykonywane są nie tylko w Instytucie Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ale również w laboratoriach Instytutu Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna w Krakowie

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Zadora
Prowadzący grup: Piotr Adamowicz, Rafał Borusiewicz, Bogumiła Byrska, Barbara Hachuła, Izabela Jendrzejewska, Magdalena Knaś, Joanna Orzeł, Jarosław Polański, Barbara Szpikowska-Sroka, Beata Zawisza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenianie ciągłe


Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie,


Ocena dobra plus – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), poprawne merytorycznie odpowiedzi


Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadząca do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi


Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi


Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat


Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie


Pisemne opracowanie


Ocena bardzo dobra – sprawozdanie napisane idealnie zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia


Ocena dobra plus – sprawozdanie napisane bardzo dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia


Ocena dobra - sprawozdanie napisane dobrze (z niewielką liczbą błędów) zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, odpowiednia terminologia, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi


Ocena dostateczna plus - sprawozdanie napisane dobrze zarówno językowo jak i merytorycznie, w tym zrozumienie omawianego tematu ale niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej, jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, częściowo udana argumentacja,


Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, odpowiedzi częściowo nie na temat


Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie


Pełny opis:

Tematyka prac magisterskich obejmuje zagadnienia na ogół związane z zastosowaniem:

a) metod analizy instrumentalnej w analizie różnego rodzaju próbek będących przedmiotem badań w laboratoriach kryminalistycznych lub laboratoriach analizujących autentyczność różnego rodzaju produktów,

b) metod chemometrycznych i statystycznych do interpretacji dla potrzeb wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania.

Badania do prac magisterskich wykonywane są nie tylko w Instytucie Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ale również w laboratoriach Instytutu Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna w Krakowie

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)