MATEMATYKA 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W4-IS-S1-MAT2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MATEMATYKA 2 |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN K
K
K
K
WT ŚR CZ K
K
K
K
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin, 120 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pichór | |
Prowadzący grup: | Anna Brzeska, Anna Glenszczyk, Piotr Helbin, Katarzyna Pichór, Tomasz Połacik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa wyliczana będzie ze wzoru: 3/5 x ocena z zaliczenia z konwersatorium + 2/5 x ocena egzaminu, o ile obie oceny będą pozytywne. Jeżeli któraś z ocen ( z zaliczenia z konwersatorium lub ocena z egzaminu), będzie negatywna, to ocena końcowa będzie również negatywna (ndst.). Skala ocen z zaliczenia konwersatorium, egzaminu (liczone osobno): 31 - 60 % poprawnych odpowiedzi – 3,0 61 - 70% poprawnych odpowiedzi – 3,5 71 - 80% poprawnych odpowiedzi – 4,0 81 - 90% poprawnych odpowiedzi – 4,5 91 - 100% poprawnych odpowiedzi – 5,0 Aktywność na zajęciach podwyższa ocenę z zaliczenia z konwersatorium o pół stopnia. |
|
Pełny opis: |
1. Tautologie logiki kwantyfikatorów. 2. Elementy teorii mocy, zbiory przeliczalne i ich własności. 3. Zbiory częściowo uporządkowane i ich najważniejsze przykłady - drzewa, kraty, algebry Boole'a. 4. Relacje równoważności i ich zastosowania. sprawdzian nr 1 5.Podstawowe pojęcia, przykłady i twierdzenia dotyczące grup, pierścieni i ciał. 6. Ciała skończone i ich reprezentacja. 7.Przekształcenia liniowe, wartości i wektory własne. sprawdzian nr 2 8. Przestrzenie metryczne: a) zbiory otwarte, domknięte, zwarte, przestrzeń zupełna. b) Twierdzenie Banacha o punkcie stałym i jego wykorzystanie między innymi przy rozwiązywaniu układów równań liniowych lub w teorii fraktali. 9. Równania różniczkowe zwyczajne: a) Metody rozwiązywania równań różniczkowych- równanie o zmiennych rozdzielonych, równania zupełne, równanie liniowe sprawdzian nr 3 b)Twierdzenia o istnieniu i jednoznaczności rozwiązania c) Układy równań różniczkowych liniowych - Twierdzenie o istnieniu i jednoznaczności, układ liniowy jednorodny, rozwiązanie ogólne układu niejednorodnego, równania liniowe wyższych rzędów. sprawdzian nr 4 |
|
Uwagi: |
Efekty kształcenia: Znajomość podstawowych pojęć logiki, teorii mnogości, algebry i analizy matematycznej. Umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami i metodami algebry, logiki oraz teorii mnogości stosowanymi w informatyce. Umiejętność rozwiązywania prostych równań różniczkowych oraz dostrzegania związków teorii równań różniczkowych zwyczajnych z analizą matematyczną i analizą funkcjonalną oraz topologią i algebrą. Świadomość ograniczenia własnej wiedzy i rozumienie potrzeby dalszego kształcenia Literatura: [1] Notatki prowadzone w czasie konwersatorium, [2] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wykłady ze wstępu do matematyki, PWN, Warszawa 2005, [3] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wstęp do matematyki. Zbiór zadań, PWN, Warszawa 2005, [4] A. Białynicki-Birula, Algebra, PWN, Warszawa 2009. [5] A. Białynicki-Birula, Algebra liniowa z geometrią, PWN, Warszawa 1976. [6] R. Rudnicki, Wykłady z analizy matematycznej, PWN, Warszawa 2012, [7] W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, tom 2, PWN, Warszawa, 2002. literatura uzupełniająca: [1] A. Błaszczyk, S. Turek, Teoria mnogości, PWN, Warszawa 2007 [2] H. Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, PWN 2004. [3] W. Marek, J. Onyszkiewicz, Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach, PWN 2005. [4] A.I. Kostrykin, Wstęp do algebry, t. I i II, PWN, Warszawa 2004. [5] A.I. Kostrikin (red.), Zbiór zadań z algebry, PWN, Warszawa 2005. [6] Wright Charles R. B., Ross Kenneth A.,Matematyka dyskretna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016. [7] A. Palczewski, Równania różniczkowe zwyczajne, WNT, Warszawa, 2004. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
K
K
K
ŚR CZ PT K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin, 80 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pichór | |
Prowadzący grup: | Anna Brzeska, Piotr Helbin, Joanna Kubieniec, Katarzyna Pichór | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa wyliczana będzie ze wzoru: 1/2 x ocena z zaliczenia z konwersatorium + 1/2 x ocena egzaminu, o ile obie oceny będą pozytywne. Jeżeli któraś z ocen ( z zaliczenia z konwersatorium lub ocena z egzaminu), będzie negatywna, to ocena końcowa będzie również negatywna (ndst.). Skala ocen z zaliczenia konwersatorium, egzaminu (liczone osobno): 31 - 60 % poprawnych odpowiedzi – 3,0 61 - 70% poprawnych odpowiedzi – 3,5 71 - 80% poprawnych odpowiedzi – 4,0 81 - 90% poprawnych odpowiedzi – 4,5 91 - 100% poprawnych odpowiedzi – 5,0 Aktywność na zajęciach podwyższa ocenę z zaliczenia z konwersatorium o pół stopnia. |
|
Pełny opis: |
1. Tautologie logiki kwantyfikatorów. 2. Elementy teorii mocy, zbiory przeliczalne i ich własności. 3. Zbiory częściowo uporządkowane i ich najważniejsze przykłady - drzewa, kraty, algebry Boole'a. 4. Relacje równoważności i ich zastosowania. sprawdzian nr 1 5.Podstawowe pojęcia, przykłady i twierdzenia dotyczące grup, pierścieni i ciał. 6. Ciała skończone i ich reprezentacja. 7.Przekształcenia liniowe, wartości i wektory własne. sprawdzian nr 2 8. Przestrzenie metryczne: a) zbiory otwarte, domknięte, zwarte, przestrzeń zupełna. b) Twierdzenie Banacha o punkcie stałym i jego wykorzystanie między innymi przy rozwiązywaniu układów równań liniowych lub w teorii fraktali. 9. Równania różniczkowe zwyczajne: a) Metody rozwiązywania równań różniczkowych- równanie o zmiennych rozdzielonych, równania zupełne, równanie liniowe sprawdzian nr 3 b)Twierdzenia o istnieniu i jednoznaczności rozwiązania c) Układy równań różniczkowych liniowych - Twierdzenie o istnieniu i jednoznaczności, układ liniowy jednorodny, rozwiązanie ogólne układu niejednorodnego, równania liniowe wyższych rzędów. sprawdzian nr 4 |
|
Uwagi: |
Efekty kształcenia: Znajomość podstawowych pojęć logiki, teorii mnogości, algebry i analizy matematycznej. Umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami i metodami algebry, logiki oraz teorii mnogości stosowanymi w informatyce. Umiejętność rozwiązywania prostych równań różniczkowych oraz dostrzegania związków teorii równań różniczkowych zwyczajnych z analizą matematyczną i analizą funkcjonalną oraz topologią i algebrą. Świadomość ograniczenia własnej wiedzy i rozumienie potrzeby dalszego kształcenia Literatura: [1] Notatki prowadzone w czasie konwersatorium, [2] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wykłady ze wstępu do matematyki, PWN, Warszawa 2005, [3] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wstęp do matematyki. Zbiór zadań, PWN, Warszawa 2005, [4] A. Białynicki-Birula, Algebra, PWN, Warszawa 2009. [5] A. Białynicki-Birula, Algebra liniowa z geometrią, PWN, Warszawa 1976. [6] R. Rudnicki, Wykłady z analizy matematycznej, PWN, Warszawa 2012, [7] W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, tom 2, PWN, Warszawa, 2002. literatura uzupełniająca: [1] A. Błaszczyk, S. Turek, Teoria mnogości, PWN, Warszawa 2007 [2] H. Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, PWN 2004. [3] W. Marek, J. Onyszkiewicz, Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach, PWN 2005. [4] A.I. Kostrykin, Wstęp do algebry, t. I i II, PWN, Warszawa 2004. [5] A.I. Kostrikin (red.), Zbiór zadań z algebry, PWN, Warszawa 2005. [6] Wright Charles R. B., Ross Kenneth A.,Matematyka dyskretna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016. [7] A. Palczewski, Równania różniczkowe zwyczajne, WNT, Warszawa, 2004. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
K
K
K
ŚR CZ K
K
K
K
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin, 100 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Pichór | |
Prowadzący grup: | Anna Glenszczyk, Joanna Kubieniec, Katarzyna Pichór, Szymon Plewik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa wyliczana będzie ze wzoru: 1/2 x ocena z zaliczenia z konwersatorium + 1/2 x ocena egzaminu, o ile obie oceny będą pozytywne. Jeżeli któraś z ocen ( z zaliczenia z konwersatorium lub ocena z egzaminu), będzie negatywna, to ocena końcowa będzie również negatywna (ndst.). Skala ocen z zaliczenia konwersatorium, egzaminu (liczone osobno): 31 - 60 % poprawnych odpowiedzi – 3,0 61 - 70% poprawnych odpowiedzi – 3,5 71 - 80% poprawnych odpowiedzi – 4,0 81 - 90% poprawnych odpowiedzi – 4,5 91 - 100% poprawnych odpowiedzi – 5,0 Aktywność na zajęciach podwyższa ocenę z zaliczenia z konwersatorium o pół stopnia. |
|
Pełny opis: |
1. Tautologie logiki kwantyfikatorów. 2. Elementy teorii mocy, zbiory przeliczalne i ich własności. 3. Zbiory częściowo uporządkowane i ich najważniejsze przykłady , kraty, algebry Boole'a. 4. Relacje równoważności i ich zastosowania. sprawdzian nr 1 5.Podstawowe pojęcia, przykłady i twierdzenia dotyczące grup, pierścieni i ciał. 6. Ciała skończone i ich reprezentacja. 7.Przekształcenia liniowe, wartości i wektory własne. sprawdzian nr 2 8. Przestrzenie metryczne: a) zbiory otwarte, domknięte, zwarte, przestrzeń zupełna. b) Twierdzenie Banacha o punkcie stałym i jego wykorzystanie między innymi przy rozwiązywaniu układów równań liniowych lub w teorii fraktali. 9. Równania różniczkowe zwyczajne: a) Metody rozwiązywania równań różniczkowych- równanie o zmiennych rozdzielonych, równania zupełne, równanie liniowe sprawdzian nr 3 b)Twierdzenia o istnieniu i jednoznaczności rozwiązania c) Układy równań różniczkowych liniowych - Twierdzenie o istnieniu i jednoznaczności, układ liniowy jednorodny, rozwiązanie ogólne układu niejednorodnego, równania liniowe wyższych rzędów. sprawdzian nr 4 |
|
Uwagi: |
Efekty kształcenia: Znajomość podstawowych pojęć logiki, teorii mnogości, algebry i analizy matematycznej. Umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami i metodami algebry, logiki oraz teorii mnogości stosowanymi w informatyce. Umiejętność rozwiązywania prostych równań różniczkowych oraz dostrzegania związków teorii równań różniczkowych zwyczajnych z analizą matematyczną i analizą funkcjonalną oraz topologią i algebrą. Świadomość ograniczenia własnej wiedzy i rozumienie potrzeby dalszego kształcenia Literatura: [1] Notatki prowadzone w czasie konwersatorium, oraz fragmenty z poniższych pozycji: [2] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wykłady ze wstępu do matematyki, PWN, Warszawa 2005, [3] W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wstęp do matematyki. Zbiór zadań, PWN, Warszawa 2005, [4] A. Białynicki-Birula, Algebra, PWN, Warszawa 2009. [5] A. Białynicki-Birula, Algebra liniowa z geometrią, PWN, Warszawa 1976. [6] R. Rudnicki, Wykłady z analizy matematycznej, PWN, Warszawa 2012, [7] W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, tom 2, PWN, Warszawa, 2002. dla chętnych -literatura uzupełniająca dla poszerzenia wiedzy: [1] A. Błaszczyk, S. Turek, Teoria mnogości, PWN, Warszawa 2007 [2] H. Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, PWN 2004. [3] W. Marek, J. Onyszkiewicz, Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach, PWN 2005. [4] A.I. Kostrykin, Wstęp do algebry, t. I i II, PWN, Warszawa 2004. [5] A.I. Kostrikin (red.), Zbiór zadań z algebry, PWN, Warszawa 2005. [6] Wright Charles R. B., Ross Kenneth A.,Matematyka dyskretna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016. [7] A. Palczewski, Równania różniczkowe zwyczajne, WNT, Warszawa, 2004. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.