Administracja inkluzywna (administracja wobec osób starszych, niepełnosprawnych, dotkniętych ubóstwem)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W5-AD-S1-PW-AI |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Administracja inkluzywna (administracja wobec osób starszych, niepełnosprawnych, dotkniętych ubóstwem) |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | wybieralny |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Lipowicz | |
Prowadzący grup: | Irena Lipowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie z modułu |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | • Student zna i rozumie pojęcie administracji inkluzywnej, włączającej – jej podstawy aksjologiczne i podstawy prawne. • Student jest w stanie odnaleźć podstawy prawne w zakresie pomocy dla poszczególnych kategorii osób defaworyzowanych i określić rodzaj przysługującej im pomocy. • Student poznał nowe formy rozszerzania solidarności społecznej, wychodzące poza prosty schemat, opieki społecznej i pomocy społecznej. • Student pracując w przyszłości w administracji rządowej, lub samorządowej, będzie w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę, w sferze przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i zastosowania innowacji społecznych, np. ekonomii społecznej (spółdzielnie socjalne). Kryteria oceny • Aktywny udział w wykładzie • Uczestnictwo w grze edukacyjnej • Znajomość wybranej literatury Egzamin Forma testowa – wielokrotnego wyboru |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest ukazanie administracji o charakterze inkluzywnym, uwzględniającej osoby słabsze w relacjach społecznych, zarówno wobec władzy publicznej jak i w zatrudnieniu wolnorynkowym. W trakcie cyklu wykładów stopniowo prezentuje się zasadę poszanowania godności człowieka, zasadę solidarności społecznej – jako podstawy aksjologiczne administracji inkluzywnej. W ramach przedmiotu uwzględniono także, zadania pomocy społecznej, aktywizacji zawodowej i społecznej, ale również zasadę realizacji solidarności międzypokoleniowej. Ukazano także konkretne cele i zadania administracji rządowej i samorządu terytorialnego, w zakresie tworzenia takiego rodzaju administracji. Częścią cyklu wykładów są także przykłady z zakresu prawa materialnego, wynikające z zasady solidarności społecznej, oparte na analizie instytucji nieodpłatnej pomocy prawnej, wsparcia społecznego, jak i również przykładu ulg i zwolnień dla osób słabszych, w zakresie stosunków prawnych i ich uzasadnienia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.