Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Administracja inkluzywna (administracja wobec osób starszych, niepełnosprawnych, dotkniętych ubóstwem)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W5-AD-S1-PW-AI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Administracja inkluzywna (administracja wobec osób starszych, niepełnosprawnych, dotkniętych ubóstwem)
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

wybieralny

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Lipowicz
Prowadzący grup: Irena Lipowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

• Student zna i rozumie pojęcie administracji inkluzywnej, włączającej – jej podstawy aksjologiczne i podstawy prawne.

• Student jest w stanie odnaleźć podstawy prawne w zakresie pomocy dla poszczególnych kategorii osób defaworyzowanych i określić rodzaj przysługującej im pomocy.

• Student poznał nowe formy rozszerzania solidarności społecznej, wychodzące poza prosty schemat, opieki społecznej i pomocy społecznej.

• Student pracując w przyszłości w administracji rządowej, lub samorządowej, będzie w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę, w sferze przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i zastosowania innowacji społecznych, np. ekonomii społecznej (spółdzielnie socjalne).


Kryteria oceny

• Aktywny udział w wykładzie

• Uczestnictwo w grze edukacyjnej

• Znajomość wybranej literatury


Egzamin

Forma testowa – wielokrotnego wyboru




Pełny opis:

Celem przedmiotu jest ukazanie administracji o charakterze inkluzywnym, uwzględniającej osoby słabsze w relacjach społecznych, zarówno wobec władzy publicznej jak i w zatrudnieniu wolnorynkowym. W trakcie cyklu wykładów stopniowo prezentuje się zasadę poszanowania godności człowieka, zasadę solidarności społecznej – jako podstawy aksjologiczne administracji inkluzywnej.

W ramach przedmiotu uwzględniono także, zadania pomocy społecznej, aktywizacji zawodowej i społecznej, ale również zasadę realizacji solidarności międzypokoleniowej. Ukazano także konkretne cele i zadania administracji rządowej i samorządu terytorialnego, w zakresie tworzenia takiego rodzaju administracji. Częścią cyklu wykładów są także przykłady z zakresu prawa materialnego, wynikające z zasady solidarności społecznej, oparte na analizie instytucji nieodpłatnej pomocy prawnej, wsparcia społecznego, jak i również przykładu ulg i zwolnień dla osób słabszych, w zakresie stosunków prawnych i ich uzasadnienia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)