Antropologia stosowana 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-AK-S2-AS.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Antropologia stosowana 3 |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR K
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Drożdż, Grzegorz Odoj | |
Prowadzący grup: | Anna Drożdż, Grzegorz Odoj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Dotyczy części Dostępność instytucji kultury (A. Drożdż): Przygotowanie indywidualnego projektu badawczego we współpracy z interesariuszem zewnętrznym w oparciu o wybraną metodę badawczą. Przedstawienie wyników tych badań w terminie wyznaczonym podczas pierwszego spotkania. Dotyczy części Rewitalizacja obszarów postindustrialnych (G. Odoj): Przygotowanie i przedstawienie on-line prezentacji multimedialnej ukazującej w sposób analityczny konkretny przykład poprzemysłowego obszaru zrewitalizowanego, ze szczególnym uwzględnieniem rezultatów społeczno-kulturowych tego projektu i ich krytycznej oceny. Zaproponowana przez studenta tematyka prezentacji zostanie indywidualne skonsultowana z prowadzącym. |
|
Pełny opis: |
Dotyczy części Dostępność instytucji kultury (A. Drożdż): Zajęcia w ramach modułu Antropologia stosowana 3 będą polegały na realizacji projektu we współpracy z interesariuszami zewnętrznymi lub wypracowaniu rozwiązań dla określonych problemów społecznych lub rynkowych; studenci/studentki wysnują wnioski z przeprowadzonego procesu projektowego, opracują ostateczną koncepcję działań zmierzających do osiągnięcia celu w sferze działań pozaakademickich. Dotyczy części Rewitalizacja obszarów postindustrialnych (G. Odoj): Tematyka zajęć - obok dostarczenia wieloaspektowej wiedzy na temat procesu rewitalizacji terenów poprzemysłowych - ma pobudzić studentów do krytycznej analizy i oceny możliwości rewitalizacji obszarów zdegradowanych. Wymiana myśli winna doprowadzić do odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące charakteru, zakresu oraz funkcjonalnego wymiaru planowanych przemian. Należą do nich takie kwestie: - Z jakimi konkretnymi zadaniami w sferze społeczno-kulturowej, przestrzennej, ekologicznej i gospodarczej łączyć się powinien kompleksowy i interdyscyplinarny proces rewitalizacyjny? - Co uczynić fundamentem zmian i kluczową siłą motywującą do tworzenia strategii przebudowy infrastruktury materialnej oraz zmiany mentalności i organizacji życia społecznego? - Jakiego typu działania mogą na nowo spoić i ożywić rozbite, marginalizowane społeczności żyjące na terenach zdegradowanych? - Jaką drogę postępowania przyjąć, aby w zgodzie z potrzebami i wartościami danej społeczności i przy jej aktywnej partycypacji przygotować i realizować program rewitalizacyjny ? Jak w tym kontekście zachować walory historyczne, unikatowość i lokalny koloryt tych obszarów? |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.