Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-EM-RE-S1-IZM2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2 |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Durlow | |
Prowadzący grup: | Grażyna Durlow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej). Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań. - pkt 23-21: ocena 5,0 Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań. - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 19-16: ocena 4,0 Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu. - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0 Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego. - pkt 11: ocena 2,0 |
|
Pełny opis: |
Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie stacjonarnym. W razie szczególnej sytuacji (COVID19) - zajęcia prowadzone w trybie zdalnym. Zaliczenie w trybie stacjonarnym. W razie szczególnej sytuacji (COVID19) - zaliczenie w trybie zdalnym. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Durlow | |
Prowadzący grup: | Grażyna Durlow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej). Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań. - pkt 23-21: ocena 5,0 Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań. - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 19-16: ocena 4,0 Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu. - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0 Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego. - pkt 11: ocena 2,0 |
|
Pełny opis: |
Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Durlow | |
Prowadzący grup: | Grażyna Durlow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej). Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań. - pkt 23-21: ocena 5,0 Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań. - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 19-16: ocena 4,0 Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu. - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0 Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego. - pkt 11: ocena 2,0 |
|
Pełny opis: |
Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Durlow | |
Prowadzący grup: | Grażyna Durlow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej). Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań. - pkt 23-21: ocena 5,0 Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań. - pkt 20: ocena 4,5 - pkt 19-16: ocena 4,0 Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu. - pkt 15: ocena 3,5 - pkt 14-12: ocena 3,0 Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego. - pkt 11: ocena 2,0 |
|
Pełny opis: |
Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.