Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-EM-RE-S1-IZM2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Improwizacja fortepianowa do zajęć muzyczno-ruchowych 2
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Durlow
Prowadzący grup: Grażyna Durlow
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej).


Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością

i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań.

- pkt 23-21: ocena 5,0


Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań.

- pkt 20: ocena 4,5

- pkt 19-16: ocena 4,0


Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu.

- pkt 15: ocena 3,5

- pkt 14-12: ocena 3,0


Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego.

- pkt 11: ocena 2,0



Pełny opis:

Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową

w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę

w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie stacjonarnym. W razie szczególnej sytuacji (COVID19) - zajęcia prowadzone w trybie zdalnym.

Zaliczenie w trybie stacjonarnym. W razie szczególnej sytuacji (COVID19) - zaliczenie w trybie zdalnym.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Durlow
Prowadzący grup: Grażyna Durlow
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej).


Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością

i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań.

- pkt 23-21: ocena 5,0


Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań.

- pkt 20: ocena 4,5

- pkt 19-16: ocena 4,0


Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu.

- pkt 15: ocena 3,5

- pkt 14-12: ocena 3,0


Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego.

- pkt 11: ocena 2,0



Pełny opis:

Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową

w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę

w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Durlow
Prowadzący grup: Grażyna Durlow
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej).


Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością

i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań.

- pkt 23-21: ocena 5,0


Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań.

- pkt 20: ocena 4,5

- pkt 19-16: ocena 4,0


Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu.

- pkt 15: ocena 3,5

- pkt 14-12: ocena 3,0


Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego.

- pkt 11: ocena 2,0



Pełny opis:

Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową

w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę

w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Durlow
Prowadzący grup: Grażyna Durlow
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie praktyczne, polegające na sprawdzeniu umiejętności improwizowania w sposób prosty, precyzyjny i estetyczny, zgodny z głównymi celami, założeniami i zadaniami metody E. Jaques-Dalcroze’a. Tworzenie improwizacji (AT hoc) z wykorzystaniem wskazanych problemów metrorytmicznych i improwizacji swobodnej, prezentacja samodzielnie przygotowanych zadań uwzględniających wybrane problemy ujęte w metodzie rytmiki, a realizowane na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przy udziale pedagoga prowadzącego przedmiot lub dwóch pedagogów zajmujących się metodą rytmiki, w terminie ustalonym z prowadzącym (nie później niż do końca sesji zaliczeniowej).


Ocena bardzo dobra – bardzo dobre przygotowanie i realizacja zadań z zakresu improwizacji w metodzie rytmiki; bardzo dobre opanowanie (w sensie technicznym i muzycznym) materiałów dźwiękowych; wykazanie się swobodą, indywidualnością, pomysłowością

i kreatywnością w przygotowaniu i realizacji zadań.

- pkt 23-21: ocena 5,0


Ocena dobra – dobre przygotowanie i realizacja zadań; umiejętność poprawnego operowania materiałami dźwiękowymi; wykazanie się pewną swobodą i pomysłowością w realizacji zadań.

- pkt 20: ocena 4,5

- pkt 19-16: ocena 4,0


Ocena dostateczna – przygotowanie i realizacja zadań w sposób zadowalający; ograniczona praktyczna znajomość materiałów dźwiękowych oraz niewielka swoboda i pomysłowość w ich wykorzystaniu.

- pkt 15: ocena 3,5

- pkt 14-12: ocena 3,0


Ocena niedostateczna – brak przygotowania i nieumiejętność realizacji zadań z zakresu improwizacji fortepianowej; niezadowalające opanowanie materiałów dźwiękowych; brak swobody i pomysłowości w tworzeniu zadań o charakterze improwizacyjnym; niezgłoszenie się na zaplanowane zaliczenie w terminie sesji zaliczeniowej bez wcześniejszego uprzedzenia prowadzącego.

- pkt 11: ocena 2,0



Pełny opis:

Moduł Improwizacja do zajęć muzyczno-ruchowych 2 w sposób praktyczny i twórczy wprowadza w zagadnienia związane z improwizacją fortepianową

w oparciu o metodę E. Jaques-Dalcroze’a, stwarza też niezbędną bazę

w zakresie umiejętności operowania materiałem dźwiękowym, elementami dzieła muzycznego oraz przygotowuje do dysponowania nimi dla potrzeb zadań wchodzących w skład metody rytmiki, a wykorzystywanych w zajęciach muzyczno-ruchowych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)