Marketing sztuki i prawo autorskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-EM-S1-MST |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing sztuki i prawo autorskie |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN W1
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
wykład 1, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Bemben | |
Prowadzący grup: | Bogusław Bemben, Wojciech Kowalski, Małgorzata Tomaka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę wykład 1 - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna dwóch składowych: - oceny z marketingu sztuki - oceny z prawa autorskiego |
|
Pełny opis: |
Przedmiot łączy w sobie elementy różnych dziedzin prawa - od analizy konwencji międzynarodowych dotyczących problematyki dziedzictwa kulturowego, przez kwestie prawa prywatnego (własność, umowy) po zagadnienia związane z prawami autorskimi. Celem przedmiotu jest również wyposażenie studenta w wiedzę, która umożliwi rozumienie funkcjonowania rynku sztuki; pozwoli na orientację w zakresie aktualnego świata sztuki ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki polskiego pola sztuki uwarunkowanego światem ekonomicznym, politycznym, akademickim, dziennikarskim, religijnym. Zaprezentowana wiedza stanowić będzie również podłoże do pragmatycznej części marketingu sztuki, tj. przygotuje do kompetentnego sprawowania roli organizatora imprez artystycznych (w jej rozmaitych odmianach). |
|
Uwagi: |
zajęcia zdalne MS Teams |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kaniowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kaniowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna dwóch składowych: - oceny z marketingu sztuki - oceny z prawa autorskiego |
|
Pełny opis: |
Przedmiot łączy w sobie elementy różnych dziedzin prawa - od analizy konwencji międzynarodowych dotyczących problematyki dziedzictwa kulturowego, przez kwestie prawa prywatnego (własność, umowy) po zagadnienia związane z prawami autorskimi. Celem przedmiotu jest również wyposażenie studenta w wiedzę, która umożliwi rozumienie funkcjonowania rynku sztuki; pozwoli na orientację w zakresie aktualnego świata sztuki ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki polskiego pola sztuki uwarunkowanego światem ekonomicznym, politycznym, akademickim, dziennikarskim, religijnym. Zaprezentowana wiedza stanowić będzie również podłoże do pragmatycznej części marketingu sztuki, tj. przygotuje do kompetentnego sprawowania roli organizatora imprez artystycznych (w jej rozmaitych odmianach). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kaniowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kaniowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Składowe oceny końcowej: - obecność i aktywność podczas zajęć (40%); - test pisemny obejmujący zagadnienia z zakresu marketingu oraz podstaw prawa autorskiego (60%). |
|
Pełny opis: |
Realizacja przedmiotu ma na celu zapoznanie studenta z podstawową wiedzą dotyczącą rynku kultury, w tym zachowaniami nabywców dóbr i usług kultury, podstawowymi działaniami promocyjnych i marketingowymi animatorów kultury, elementarnymi zasadami związanymi z opracowywaniem strategii marketingowych w zakresie różnorodnych projektów artystycznych, podstawami prawa autorskiego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.