Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuro- i psychopatologia rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PA-N2-2NPR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Neuro- i psychopatologia rozwoju
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Porczyńska-Ciszewska
Prowadzący grup: Anna Porczyńska-Ciszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową składa się:

- pozytywna ocena z ćwiczeń,

- pozytywna ocena z egzaminu.

Pełny opis:

Zajęcia obejmują problematykę z zakresu neuro i psychopatologii rozwoju, dotyczą charakterystyki i opisu poszczególnych objawów zaburzeń rozwoju człowieka, zarówno zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, jak również zaburzeń, których podłożem jest uszkodzenie centralnego układu nerwowego (CUN). Dostarczają również wiedzy na temat etiopatogenezy omawianych zaburzeń. Przedmiot dyscypliny stanowi zatem tworzenie przesłanek teoretycznych czy empirycznych do wyodrębnienia tego, co jest normalne/zdrowe od tego, co jest nienormalne/zaburzone w rozwoju człowieka.

Celem realizowanego przedmiotu jest wskazanie różnic między przejawami normalnego/zdrowego i zaburzonego rozwoju, wprowadzenie słuchaczy w zagadnienia dotyczące zaburzeń procesów psychicznych i zaburzeń zachowania, w tym zaburzeń o podłożu neurologicznym, wyjaśnienie etiologii tych zaburzeń i patomechanizmu utrzymywania się różnych jednostek nozologicznych.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)