Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dziecka z dysfunkcją słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PA-SEP-S2-IPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dziecka z dysfunkcją słuchu |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Donocik | |
Prowadzący grup: | Iwona Donocik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Mrózek | |
Prowadzący grup: | Sebastian Mrózek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenie podlegać będą: • Znajomość treści podawanych na ćwiczeniach oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury, zaangażowanie, aktywność, merytoryczne przygotowanie do zajęć; • Uczestnictwo w zajęciach i w wydarzeniach z zakresu pedagogiki specjalnej odbywających się na Wydziale; • Przygotowanie prac zleconych przez prowadzącego: scenariusz zajęć (rewalidacyjnych lub z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej) dla ucznia z dysfunkcją słuchu oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z dysfunkcją słuchu: przeprowadzenie diagnozy wybranego dziecka oraz stworzenie programu stymulacji i wsparcia uwzględniającego cele tego programu, możliwości dziecka, jego mocne strony w pracy nad stymulowaniem słabych stron; pokazanie umiejętności wykorzystania zdobytej podczas zajęć wiedzy oraz ukazanie umiejętności interpersonalnych poprzez zasięganie opinii specjalistów w różnych instytucji. • Obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność). |
|
Pełny opis: |
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne – uwarunkowania prawne, Rodzaje indywidualnych programów terapeutycznych, ich cele, funkcje, Przygotowanie do diagnozowania sytuacji dzieci i młodzieży z dysfunkcjami słuchu, uwzględniając ich funkcjonowanie w sferze fizycznej, emocjonalnej i społecznej. Narzędzia diagnostyczne, Konstruowanie indywidualnego programu terapeutycznego dla wybranego dziecka. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Tańska | |
Prowadzący grup: | Agata Tańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.