Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dziecka z dysfunkcją słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PA-SEP-S2-IPR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dziecka z dysfunkcją słuchu
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Donocik
Prowadzący grup: Iwona Donocik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sebastian Mrózek
Prowadzący grup: Sebastian Mrózek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocenie podlegać będą:

• Znajomość treści podawanych na ćwiczeniach oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury, zaangażowanie, aktywność, merytoryczne przygotowanie do zajęć;

• Uczestnictwo w zajęciach i w wydarzeniach z zakresu pedagogiki specjalnej odbywających się na Wydziale;

• Przygotowanie prac zleconych przez prowadzącego: scenariusz zajęć (rewalidacyjnych lub z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej) dla ucznia z dysfunkcją słuchu oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z dysfunkcją słuchu: przeprowadzenie diagnozy wybranego dziecka oraz stworzenie programu stymulacji i wsparcia uwzględniającego cele tego programu, możliwości dziecka, jego mocne strony w pracy nad stymulowaniem słabych stron; pokazanie umiejętności wykorzystania zdobytej podczas zajęć wiedzy oraz ukazanie umiejętności interpersonalnych poprzez zasięganie opinii specjalistów w różnych instytucji.

• Obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność).

Pełny opis:

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne – uwarunkowania prawne, Rodzaje indywidualnych programów terapeutycznych, ich cele, funkcje, Przygotowanie do diagnozowania sytuacji dzieci i młodzieży z dysfunkcjami słuchu, uwzględniając ich funkcjonowanie w sferze fizycznej, emocjonalnej i społecznej. Narzędzia diagnostyczne,

Konstruowanie indywidualnego programu terapeutycznego dla wybranego dziecka.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Tańska
Prowadzący grup: Agata Tańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)