Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoria kształcenia specjalnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PA-SEP-S2-TKS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoria kształcenia specjalnego
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

ocena z egzaminu pisemnego

Pełny opis:

Teoria kształcenia specjalnego jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw dydaktyki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób niepełnosprawnych (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, różnych form edukacji, w zróżnicowanych pod względem organizacji pracy placówkach).

Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami teorii kształcenia specjalnego (dydaktyki specjalnej) – celami kształcenia, zasadami, strukturą systemów kształcenia w Polsce i innych krajach, typami kształcenia, instytucjami prowadzącymi edukację, a także historią oświaty specjalnej. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rówieśniczej, roli i zadań nauczycieli oraz poznaniu podstawowych metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec uczniów z zaburzeniami, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (w trakcie)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Skotnicka
Prowadzący grup: Beata Skotnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

ocena z egzaminu

Pełny opis:

Teoria kształcenia specjalnego jest modułem gruntującym wiedzę z podstaw dydaktyki specjalnej oraz rozszerzającym szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób niepełnosprawnych (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, różnych form edukacji, w zróżnicowanych pod względem organizacji pracy placówkach). Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami teorii kształcenia specjalnego (dydaktyki specjalnej) – celami kształcenia, zasadami, strukturą systemów kształcenia w Polsce i innych krajach, typami kształcenia, instytucjami prowadzącymi edukację, a także historią oświaty specjalnej. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, mechanizmów wykluczających i integrujących w grupie rówieśniczej, roli i zadań nauczycieli oraz poznaniu podstawowych metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabyli prawidłowych postaw wobec uczniów z zaburzeniami, wdrożyli się do ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i systematycznego działania na rzecz osób niepełnosprawnych.

Uwagi:

W zależności od sytuacji epidemiologicznej egzamin odbędzie się w formie stacjonarnej lub online.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.