Logika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-N2-1L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Logika |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Śleziński | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Śleziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa pisemna z całości treści wykładu i ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami logiki. Zagadnienia semantyczne i syntaktyczne oraz pragmatyczne. Relacje między zakresami nazw sprzyjające pogłębionej refleksji ontologii przedmiotów poznawanych. Zapoznanie z sylogizmem i zasadami bezpośredniego i pośredniego rozumowania. Wprowadzenie rachunku zdań. Omówienie błędów w rozumowaniach. Przedstawienie możliwości przezwyciężania nieporozumień i wieloznaczności wyrażeń. Samodzielne rozpoznawanie popełnianych błędów w rozumowaniu. Umiejętność dowodzenia formuł zdaniowych i analizy syntaktycznej wyrażeń złożonych |
|
Uwagi: |
brak uwag |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Halina Simo | |
Prowadzący grup: | Halina Simo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa pisemna z całości treści wykładu i ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami logiki. Zagadnienia semantyczne i syntaktyczne oraz pragmatyczne. Relacje między zakresami nazw sprzyjające pogłębionej refleksji ontologii przedmiotów poznawanych. Zapoznanie z sylogizmem i zasadami bezpośredniego i pośredniego rozumowania. Wprowadzenie rachunku zdań. Omówienie błędów w rozumowaniach. Przedstawienie możliwości przezwyciężania nieporozumień i wieloznaczności wyrażeń. Samodzielne rozpoznawanie popełnianych błędów w rozumowaniu. Umiejętność dowodzenia formuł zdaniowych i analizy syntaktycznej wyrażeń złożonych. |
|
Uwagi: |
brak uwag |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.