Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kierunki pedagogiki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-N2-3WKP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne kierunki pedagogiki
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Klajmon-Lech
Prowadzący grup: Urszula Klajmon-Lech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: praca egzaminacyjna – 60%, projekt – 30% , prezentacja – 10%, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Pełny opis:

Kierunki w pedagogice 2 połowy XX/XXI wieku – charakterystyka. - wprowadzenie

2. Hermeneutyka i pedagogika hermeneutyczna.

3. Filozofia dialogu – dialog w pedagogice.

4. Personalizm – składnikiem współczesnych koncepcji pedagogicznych.

5. Humanizm we współczesnych nurtach wychowawczych.

6. Nurt radykalnej krytyki szkoły.

7. Pedagogika anarchistyczna.

8. Ekologia dzieciństwa Andre Sterna.

9. Pedagogika współbycia

10. Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle.

Uwagi:

-

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Klajmon-Lech
Prowadzący grup: Urszula Klajmon-Lech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: praca egzaminacyjna – 60%, projekt – 30% , prezentacja – 10%, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Pełny opis:

Kierunki w pedagogice 2 połowy XX/XXI wieku – charakterystyka. - wprowadzenie

2. Hermeneutyka i pedagogika hermeneutyczna.

3. Filozofia dialogu – dialog w pedagogice.

4. Personalizm – składnikiem współczesnych koncepcji pedagogicznych.

5. Humanizm we współczesnych nurtach wychowawczych.

6. Nurt radykalnej krytyki szkoły.

7. Pedagogika anarchistyczna.

8. Ekologia dzieciństwa Andre Sterna.

9. Pedagogika współbycia

10. Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle.

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)