Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem cz.1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-SR-S1-PZT1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem cz.1
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesława Walkowska
Prowadzący grup: Wiesława Walkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Górnikowska-Zwolak
Prowadzący grup: Elżbieta Górnikowska-Zwolak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

ocenę końcową modułu stanowi ostateczna ocena z zaliczenia wszystkich efektów kształcenia; portfolio


Pełny opis:

Opis zajęć dydaktycznych i pracy własnej studentki/studenta

I semestr:

 Zapoznanie się z placówką (poznanie jej specyfiki) oraz z opiekunem/opiekunką dziecka.

 Obserwacja: podczas pierwszych kilku spotkań, jednogodzinnych, wykonanie

przez studenta_studentkę każdej z czterech typów obserwacji.

 Poznanie ucznia/uczennicy_ podopiecznego/podopiecznej – opis jego/jej osoby, otoczenia.

 Bierne uczestnictwo w aktywnościach opiekuna/opiekunki, wychowawcy/wychowawczyni i podopiecznego_podopiecznej.

 Analiza dostarczonej dokumentacji.

 Zapoznanie się z literaturą przedmiotu, związaną z charakterystyką podopiecznego.

II semestr:

 Opis zmiany w podopiecznym/podopiecznej i jego/ej otoczeniu.

 Czynne uczestnictwo w aktywnościach opiekuna/opiekunki i podopiecznego/podopiecznej.

 Prowadzenie obserwacji i rejestrowanie jej wyników.

 Wgląd we własny rozwój, refleksja związana z tym.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sebastian Mrózek
Prowadzący grup: Sebastian Mrózek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

ocenę końcową modułu stanowi ostateczna ocena z zaliczenia wszystkich efektów kształcenia; zawarcie kontraktu, rozpoczęcie prowadzenia portfolio


Pełny opis:

Program modułu Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem jest oparty na praktyce i systematycznym uczeniu się poprzez doświadczenie. Kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia, budowania własnych działań na podstawie uzyskanej przez studenta wiedzy, właściwych wzorów zachowania i pożądane postawy w pracy. Student systematycznie, w czasie trwania semestrów bierze udział bierny (obserwacja) lub czynny (prowadzenie/współprowadzenie) zajęć w placówce wykorzystującej w swojej pracy działania resocjalizacyjne lub socjoterapeutyczne. Student realizuje zadania według konsultacji i ustaleń z tutorem: nauczycielem akademickim/uczelnianym opiekunem praktyk. Spotkania

z tutorem mają charakter porządkujący wiedzę i plan pracy, a także podsumowujący. Zadaniem tutora jest pomoc w organizacji praktyki, wskazanie studentowi zasad samodzielnej organizacji pracy oraz reprezentacji siebie w instytucji, odpowiedzialność za własne działanie, ukierunkowanie na pracę z indywidualnym przypadkiem, jego nauczycieli, wychowawców, specjalistów, rodziców/prawnych opiekunów. Tutor może odwiedzać studenta w instytucji, monitorować jego pracę i skonsultować się z pracownikami placówki. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.

Do głównych celów Śródrocznej praktyki zawodowej z tutoringiem należą: zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania placówki/instytucji realizującej oddziaływania resocjalizacyjne lub socjoterapeutyczne; wypracowanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy na studiach w praktycznym działaniu studenta; kształtowanie własnych umiejętności pedagogicznych w oparciu o systematyczne obserwacje oraz działania w placówce; kształtowanie kompetencji studenta niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej, w szczególności umiejętności wnikliwej obserwacji i diagnozy oraz kompetencji metodycznych; kształtowanie umiejętności współpracy studenta ze specjalistycznym personelem placówki oraz podopiecznymi; stopniowe i systematyczne nabywanie gotowości zawodowej do samodzielnej pracy resocjalizacyjnej, socjoterapeutycznej; stworzenie dogodnych warunków do aktywizacji studenta na rynku pracy.

Dokumentacja portfolio najważniejsze aspekty:

W pierwszym etapie analiza przypadku, obserwacje.

W drugim etapie opis przypadku cd., obserwacje, elementy diagnozy.

W trzecim etapie opis przypadku cd., obserwacje, elementy metodyki.

W czwartym etapie opis przypadku cd., elementy metodyki, analiza SWOT.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)