Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem cz.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-SR-S1-PZT1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem cz.1 |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Walkowska | |
Prowadzący grup: | Wiesława Walkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR L
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Górnikowska-Zwolak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Górnikowska-Zwolak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | ocenę końcową modułu stanowi ostateczna ocena z zaliczenia wszystkich efektów kształcenia; portfolio |
|
Pełny opis: |
Opis zajęć dydaktycznych i pracy własnej studentki/studenta I semestr: Zapoznanie się z placówką (poznanie jej specyfiki) oraz z opiekunem/opiekunką dziecka. Obserwacja: podczas pierwszych kilku spotkań, jednogodzinnych, wykonanie przez studenta_studentkę każdej z czterech typów obserwacji. Poznanie ucznia/uczennicy_ podopiecznego/podopiecznej – opis jego/jej osoby, otoczenia. Bierne uczestnictwo w aktywnościach opiekuna/opiekunki, wychowawcy/wychowawczyni i podopiecznego_podopiecznej. Analiza dostarczonej dokumentacji. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu, związaną z charakterystyką podopiecznego. II semestr: Opis zmiany w podopiecznym/podopiecznej i jego/ej otoczeniu. Czynne uczestnictwo w aktywnościach opiekuna/opiekunki i podopiecznego/podopiecznej. Prowadzenie obserwacji i rejestrowanie jej wyników. Wgląd we własny rozwój, refleksja związana z tym. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ L
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Mrózek | |
Prowadzący grup: | Sebastian Mrózek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | ocenę końcową modułu stanowi ostateczna ocena z zaliczenia wszystkich efektów kształcenia; zawarcie kontraktu, rozpoczęcie prowadzenia portfolio |
|
Pełny opis: |
Program modułu Śródroczna praktyka zawodowa z tutoringiem jest oparty na praktyce i systematycznym uczeniu się poprzez doświadczenie. Kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia, budowania własnych działań na podstawie uzyskanej przez studenta wiedzy, właściwych wzorów zachowania i pożądane postawy w pracy. Student systematycznie, w czasie trwania semestrów bierze udział bierny (obserwacja) lub czynny (prowadzenie/współprowadzenie) zajęć w placówce wykorzystującej w swojej pracy działania resocjalizacyjne lub socjoterapeutyczne. Student realizuje zadania według konsultacji i ustaleń z tutorem: nauczycielem akademickim/uczelnianym opiekunem praktyk. Spotkania z tutorem mają charakter porządkujący wiedzę i plan pracy, a także podsumowujący. Zadaniem tutora jest pomoc w organizacji praktyki, wskazanie studentowi zasad samodzielnej organizacji pracy oraz reprezentacji siebie w instytucji, odpowiedzialność za własne działanie, ukierunkowanie na pracę z indywidualnym przypadkiem, jego nauczycieli, wychowawców, specjalistów, rodziców/prawnych opiekunów. Tutor może odwiedzać studenta w instytucji, monitorować jego pracę i skonsultować się z pracownikami placówki. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. Do głównych celów Śródrocznej praktyki zawodowej z tutoringiem należą: zapoznanie się ze specyfiką funkcjonowania placówki/instytucji realizującej oddziaływania resocjalizacyjne lub socjoterapeutyczne; wypracowanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy na studiach w praktycznym działaniu studenta; kształtowanie własnych umiejętności pedagogicznych w oparciu o systematyczne obserwacje oraz działania w placówce; kształtowanie kompetencji studenta niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej, w szczególności umiejętności wnikliwej obserwacji i diagnozy oraz kompetencji metodycznych; kształtowanie umiejętności współpracy studenta ze specjalistycznym personelem placówki oraz podopiecznymi; stopniowe i systematyczne nabywanie gotowości zawodowej do samodzielnej pracy resocjalizacyjnej, socjoterapeutycznej; stworzenie dogodnych warunków do aktywizacji studenta na rynku pracy. Dokumentacja portfolio najważniejsze aspekty: W pierwszym etapie analiza przypadku, obserwacje. W drugim etapie opis przypadku cd., obserwacje, elementy diagnozy. W trzecim etapie opis przypadku cd., obserwacje, elementy metodyki. W czwartym etapie opis przypadku cd., elementy metodyki, analiza SWOT. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.