Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PE-WIP-N2-MEP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa wynika z udziału w pracy zespołowej (prezentacja wybranego zagadnienia metodycznego), pracy indywidualnej (analiza i prezentacja tekstu metodycznego). Na ostateczną ocenę składa się także praca pisemna dotycząca strategii pisania przez dzieci, która obejmuje analizę ortograficznych i graficznych procesów dostrzeżonych w wybranych materiałach pisemnych z klas 1-3. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest osiągniecie 60% spełnionych zadań - ocena dst. Realizacja zadań na poziomie 80% - ocena db, a na poziomie 100% - ocena bdb. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym to kurs nastawiony na naukę metod kształcenia języka polskiego w odmianie mówionej i pisanej. Akcent położony jest na wprowadzanie dziecka w świat pisma, na doskonalenie umiejętności metodycznych przyszłych nauczycieli. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa wynika z udziału w pracy zespołowej (prezentacja wybranego zagadnienia metodycznego), pracy indywidualnej (analiza i prezentacja tekstu metodycznego). Na ostateczną ocenę składa się także praca pisemna dotycząca strategii pisania przez dzieci, która obejmuje analizę ortograficznych i graficznych procesów dostrzeżonych w wybranych materiałach pisemnych z klas 1-3. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest osiągniecie 60% spełnionych zadań - ocena dst. Realizacja zadań na poziomie 80% - ocena db, a na poziomie 100% - ocena bdb. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym to kurs nastawiony na naukę metod kształcenia języka polskiego w odmianie mówionej i pisanej. Akcent położony jest na wprowadzanie dziecka w świat pisma, na doskonalenie umiejętności metodycznych przyszłych nauczycieli. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.