Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy diagnozy środowiska społecznego i wychowawczego w teorii i praktyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-WZ-N1-5PDSS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy diagnozy środowiska społecznego i wychowawczego w teorii i praktyce
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Fajfer-Kruczek
Prowadzący grup: Ilona Fajfer-Kruczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

50% - ocena z egzaminu

50% - ocena z realizacji efektów uczenia się - ćwiczenia

Pełny opis:

Przedmiot z zakresu podstaw diagnozy środowiska społecznego i wychowawczego w teorii i praktyce powinien umożliwić studentom wykorzystanie wiedzy z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, wiedzy o rodzinie, psychologii społecznej, by w sposób całościowy – holistyczny uczyć się umiejętnego i adekwatnego do warunków, sytuacji i aktualnych problemów diagnozowania środowiska społecznego dzieci i młodzieży. Diagnoza taka ma swoje teoretyczne podstawy podejmowanych działań, podzielona jest na etapy i mierzona jest określonymi wskaźnikami. Elementem ważnym jest uwzględnienie tych wskaźników w odniesieniu do potrzeb rozwojowych, społecznych, wychowawczych dziecka i jego rodziny, środowiska wychowującego i wspierającego w sytuacjach społecznych i w środowisku lokalnym. Ważnym zagadnieniem jest potrzeba wykorzystania elementów cyklu diagnostycznego, poszukiwanie i diagnozowanie zjawisk społecznych (także instytucjonalnych) wobec dziecka, poszukiwanie i diagnozowanie możliwych przejawów dysfunkcjonalności u dzieci i młodzieży z grup tzw. ryzyka w celu ich minimalizowania drogą kompensacji na rożnych płaszczyznach socjalizacji.

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)