Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój dziecka w rodzinie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PE-WZ-S1-5RDR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozwój dziecka w rodzinie
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Chojnacka-Synaszko
Prowadzący grup: Barbara Chojnacka-Synaszko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia (praca egzaminacyjna 50%, opis i analiza indywidualnego przypadku 30%, prezentacja 20%), przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie.


Pełny opis:

Realizacja zagadnień w ramach przedmiotu umożliwia studentowi podjęcie refleksji nad – związanymi z rodzinnym środowiskiem wychowawczym - korzystnymi i niesprzyjającymi warunkami do osobistego rozwoju i egzystencji dziecka w różnym okresie jego życia. Studenci zapoznając się z podstawowymi teoriami funkcjonowania rodziny (szczególnie z jej ujęciem systemowym, rozwojowym), analizując zadania rodziny (rodziców, członków rodziny), jej oddziaływania o charakterze opiekuńczym, wychowawczym oraz rozpatrując cechy i style rodzicielskie, więzi w rodzinie, style wychowawcze w rodzinie, będą mogli rozważać, w jakim stopniu może być realizowana

przypisana rozwojowi funkcja adaptacji zewnętrznej, czyli umiejętność dostosowania się dziecka do środowiska, z uwzględnieniem zachodzących w nim zmian, co wyraża się we właściwym –odpowiednim do cyklu rozwojowego jednostki – odgrywaniu ról, przezwyciężaniu trudności, realizowaniu zadań. Istotne jest uświadomienie studentom, że jako przyszli opiekunowie, wychowawcy i asystenci rodziny, planując i organizując swą pracę, powinni uwzględniać podejścia sprzyjające zaspokajaniu potrzeb dzieci, wdrażaniu członków rodziny do prowadzenia uporządkowanego trybu

życia, do tworzenia pozytywnej atmosfery wychowawczej, co z kolei dodatnio oddziałuje na rozwój (fizyczny, poznawczy, społeczno-emocjonalny) dziecka.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)