Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-NM-MESPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym - on line. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym - na uczelni, w kontakcie bezpośrednim oraz w trybie zdalnym - on line, na platformie Teams, prowadząca: Aniela Różańska, Profesor ucz. dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym - na uczelni, w kontakcie bezpośrednim oraz w trybie zdalnym - on line, na platformie Teams, prowadząca: Aniela Różańska, Profesor ucz. dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym - na uczelni, w kontakcie bezpośrednim oraz w trybie zdalnym - on line, na platformie Teams, prowadząca: Aniela Różańska, Profesor ucz. dr hab. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.