Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-NM-MESPP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń.

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym - on line.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń.

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym - na uczelni, w kontakcie bezpośrednim oraz w trybie zdalnym - on line, na platformie Teams,

prowadząca: Aniela Różańska, Profesor ucz. dr hab.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Studenska
Prowadzący grup: Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń.

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym - na uczelni, w kontakcie bezpośrednim oraz w trybie zdalnym - on line, na platformie Teams,

prowadząca: Aniela Różańska, Profesor ucz. dr hab.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Studenska
Prowadzący grup: Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń.

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym - na uczelni, w kontakcie bezpośrednim oraz w trybie zdalnym - on line, na platformie Teams,

prowadząca: Aniela Różańska, Profesor ucz. dr hab.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)