Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-NM-MET-EDMAT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej to moduł obejmujący treści dotyczące wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi w realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno-logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności praktycznych z zakresu metodyki edukacji matematycznej, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i matematycznego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z uwzględnieniem pracy własnej studentów. Zajęcia prowadzone będą w formie zdalnej oraz kontaktowej. |
|
Uwagi: |
Literatura może zostać wzbogacona w trakcie zajęć o dodatkowe pozycje w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki. E-mail prowadzącego – Renata Raszka: renata.raszka@us.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej to moduł obejmujący treści dotyczące wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi w realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno-logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności praktycznych z zakresu metodyki edukacji matematycznej, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i matematycznego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z uwzględnieniem pracy własnej studentów. Zajęcia prowadzone będą w formie zdalnej oraz kontaktowej. |
|
Uwagi: |
Literatura może zostać wzbogacona w trakcie zajęć o dodatkowe pozycje w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki. Wykłady prowadzone są zdalnie na platformie Microsoft Office 365 (w tym Microsoft Teams) oraz na platformie Navoica.pl E-mail osoby prowadzącej wykłady – dr Renata Raszka: renata.raszka@us.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej to moduł obejmujący treści dotyczące wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi w realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno-logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności praktycznych z zakresu metodyki edukacji matematycznej, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i matematycznego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z uwzględnieniem pracy własnej studentów. Zajęcia prowadzone będą w formie kontaktowej i zdalnej. |
|
Uwagi: |
Literatura może zostać wzbogacona w trakcie zajęć o dodatkowe pozycje w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki. Wykłady prowadzone są zdalnie na platformie Microsoft Office 365 (w tym Microsoft Teams) oraz na platformie Navoica.pl E-mail osoby prowadzącej wykłady i ćwiczenia – dr Renata Raszka: renata.raszka@us.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
N C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Renata Raszka | |
Prowadzący grup: | Renata Raszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie, tzn. co najmniej na ocenę dostateczną. |
|
Pełny opis: |
Metodyka edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej to moduł obejmujący treści dotyczące wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi w realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno-logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności praktycznych z zakresu metodyki edukacji matematycznej, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i matematycznego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z uwzględnieniem pracy własnej studentów. Zajęcia prowadzone będą w formie kontaktowej i zdalnej. |
|
Uwagi: |
Uwagi: Literatura może zostać wzbogacona w trakcie zajęć o dodatkowe pozycje w kontekście aktualnie podejmowanej tematyki. Wykłady 1-3 i 10 prowadzone są w kontakcie, natomiast wykłady 4-9 w formie zdalnej z wykorzystaniem kursu e-learningowego zamieszczonego na platformie Navoica.pl. Autorką i administratorką edukacyjnych kursów: „Przedsiębiorczość dla najmłodszych uczniów” https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetSlaski+ME_03+2021_3/about „Entrepreneurship for the Youngest Students” https://navoica.pl/courses/course-v1:UniwersytetSlaski+ME_03_EN+2021_2/about jest Renata Raszka. Na platformie Microsoft Office 365 (MSTeams) w zespole „WSNE/Renata Raszka/MEM/Pedagogika_II_SN_5-letnie_2023/2024” zamieszczane będą bieżące informacje dotyczące organizacji wykładów oraz dodatkowe materiały. W trakcie wykładów 4-9 osoba prowadząca wykłady będzie dostępna online lub na Uczelni. E-mail osoby prowadzącej wykłady i ćwiczenia – dr Renata Raszka: renata.raszka@us.edu.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.