Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy systemowe kształcenia językowgo dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-NM-PSKZJEZ Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy systemowe kształcenia językowgo dziecka
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki (2) i słowotwórstwa (2).

Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne.

Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra.

Pełny opis:

Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany

Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego).

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki (2) i słowotwórstwa (2).

Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne.

Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra.

Pełny opis:

Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany

Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego).

Uwagi:

---

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.