Technologie informacyjno-komunikacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-NM-TIK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjno-komunikacyjne |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO L
N L
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Prowadzący grup: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kolokwium Test wiedzy obejmujący zagadnienia komunikowania się z wykorzystaniem narzędzi TIK i wiedzę w zakresie podstawowych technik informatycznych (w ramach udziału w kursie na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji") Projekt Projekt dokumentu tekstowego wielostronicowego w postaci elektronicznej dotyczący opracowania wyników badań oraz mini pracy dyplomowej, a także zaprezentowanie i dyskusja nad nimi Prezentacja multimedialna Prezentacja dotycząca możliwości wykorzystywania narzędzi TIK w różnych obszarach działalności pedagogicznej (w ramach udziału w kursie na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" |
|
Pełny opis: |
Poznanie Edytora tekstu (na przykładzie MS Word 2013, Word 365 lub innego edytora tekstu). Analiza kategorii i pojęcia podstawowych, okna ekranu z uwzględnieniem menu i pasków narzędzi, obszaru tekstowego okna dialogowego, korzystanie z pomocy. Metody tworzenia dokumentów za pomocą edytora (na przykładzie MS Word).7. Wprowadzanie tekstu, zapis i wyszukiwanie i otwarcie dokumentu, edycja. Sprawdzanie pisowni w dokumencie. Wyszukiwanie tekstu, Zapoznanie się z opcją Znajdź/Zamień. Formatowanie dokumentu: ustalanie rozmiaru strony, marginesu, akapitu, formatowanie znaków. Tworzenie i edycja stylów Praca z dokumentem wielostronicowym. Podział dokumentu na sekcje, dodanie strony tytułowej dokumentu wielostronicowego Wstawianie rysunków, formuł Tworzenie schematów, tabeli o strukturze nieregularnej Dodanie numeracji i napisów rysunków, tabeli, formul w trybie automatycznym Podział tekstu na kolumny. Dodanie spisu treści w trybie automatycznym Koncepcja projektowania interaktywnych multimedialnych prezentacji edukacyjnych. Przykłady. Program Microsoft Power Point jako najbardziej uniwersalne narzędzie do opracowania prezentacji multimedialnych. Dodanie i konfiguracja multimediów (tekst, audio, wideo, schematy, wykresy, kształty, inne), Dodanie hiperłączy i interakcji. Opracowanie testu. Zapis prezentacji w postaci wideo. Udział w kursie MOOC „Współczesne narzędzia ICT i metody kreatywnej edukacji” Wykorzystanie ICT w edukacji. Infografika, mapy wiedzy. Wideo dydaktyczne, cyfrowe opowieści. Innowacyjne metody oparte o ICT (nauczanie-uczenie się oparte projektach, nauczanie-uczenie się problemowe, nauczanie-uczenie się oparte, grywalizacja, inne) Narzędzia do e-komunikacji i e-kolaboracji w edukacji. Tutoring online. Test finalny sprawdzający W ramach udziału w kursie na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" oraz kursu e-learningowego wspomagającego moduł TIK w systemie Moodle Dodatkowe tematy: analiza danych w arkuszach kalkulacyjnych na przykładzie MS Excel |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N L
L
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Prowadzący grup: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa kreuje się na podstawie średniej arytmetycznej ocen 2 zadań kwalifikacyjnych w ramach udziału w kursie "Technologie informacyjno-komunikacyjne": 1) Projekt dokumentu tekstowego wielostronicowego w postaci elektronicznej dotyczący opracowania wyników badań oraz mini pracy dyplomowej, a także zaprezentowanie i dyskusja nad nimi (50%) 2) Prezentacja multimedialna Prezentacja dotycząca możliwości wykorzystywania narzędzi TIK w różnych obszarach działalności pedagogicznej (50%) 3) Udział w kursach z edytora tekstu, programu do opracowania prezentacji i arkuszy kalkulacyjnych (opcjonalnie) 4) Udział w kursie MOOC na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" (opcjonalnie) |
|
Pełny opis: |
Aktualizacja i poszerzenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie Edytora tekstu (na przykładzie MS Word 2013, Word 365 lub innego edytora tekstu). Analiza kategorii i pojęcia podstawowych, okna ekranu z uwzględnieniem menu i pasków narzędzi, obszaru tekstowego okna dialogowego, korzystanie z pomocy. Metody tworzenia dokumentów za pomocą edytora (na przykładzie MS Word).7. Wprowadzanie tekstu, zapis i wyszukiwanie i otwarcie dokumentu, edycja. Sprawdzanie pisowni w dokumencie. Wyszukiwanie tekstu, Zapoznanie się z opcją Znajdź/Zamień. Formatowanie dokumentu: ustalanie rozmiaru strony, marginesu, akapitu, formatowanie znaków. Tworzenie i edycja stylów Praca z dokumentem wielostronicowym. Podział dokumentu na sekcje, dodanie strony tytułowej dokumentu wielostronicowego Wstawianie rysunków, formuł Tworzenie schematów, tabeli o strukturze nieregularnej Dodanie numeracji i napisów rysunków, tabeli, formul w trybie automatycznym Podział tekstu na kolumny. Dodanie spisu treści w trybie automatycznym Koncepcja projektowania interaktywnych multimedialnych prezentacji edukacyjnych. Przykłady. Program Microsoft Power Point jako najbardziej uniwersalne narzędzie do opracowania prezentacji multimedialnych. Dodanie i konfiguracja multimediów (tekst, audio, wideo, schematy, wykresy, kształty, inne), Dodanie hiperłączy i interakcji. Opracowanie testu. Zapis prezentacji w postaci wideo. Udział w kursie MOOC „Współczesne narzędzia ICT i metody kreatywnej edukacji” (Opcjonalnie) Wykorzystanie ICT w edukacji. Infografika, mapy wiedzy. Wideo dydaktyczne, cyfrowe opowieści. Innowacyjne metody oparte o ICT (nauczanie-uczenie się oparte projektach, nauczanie-uczenie się problemowe, nauczanie-uczenie się oparte, grywalizacja, inne) Narzędzia do e-komunikacji i e-kolaboracji w edukacji. Tutoring online. Test finalny sprawdzający W ramach udziału w kursie na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" oraz kursu e-learningowego wspomagającego moduł TIK w systemie Moodle Dodatkowe tematy: analiza danych w arkuszach kalkulacyjnych na przykładzie MS Excel |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO L
N L
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Prowadzący grup: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa kreuje się na podstawie średniej arytmetycznej ocen 2 zadań kwalifikacyjnych w ramach udziału w kursie "Technologie informacyjno-komunikacyjne": 1) Projekt dokumentu tekstowego wielostronicowego w postaci elektronicznej dotyczący opracowania wyników badań oraz mini pracy dyplomowej, a także zaprezentowanie i dyskusja nad nimi (50%) 2) Prezentacja multimedialna Prezentacja dotycząca możliwości wykorzystywania narzędzi TIK w różnych obszarach działalności pedagogicznej (50%) 3) Udział w kursach z edytora tekstu, programu do opracowania prezentacji i arkuszy kalkulacyjnych (opcjonalnie) 4) Udział w kursie MOOC na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" |
|
Pełny opis: |
Aktualizacja i poszerzenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie Edytora tekstu (na przykładzie MS Word 2013, Word 365 lub innego edytora tekstu). Analiza kategorii i pojęcia podstawowych, okna ekranu z uwzględnieniem menu i pasków narzędzi, obszaru tekstowego okna dialogowego, korzystanie z pomocy. Metody tworzenia dokumentów za pomocą edytora (na przykładzie MS Word).7. Wprowadzanie tekstu, zapis i wyszukiwanie i otwarcie dokumentu, edycja. Sprawdzanie pisowni w dokumencie. Wyszukiwanie tekstu, Zapoznanie się z opcją Znajdź/Zamień. Formatowanie dokumentu: ustalanie rozmiaru strony, marginesu, akapitu, formatowanie znaków. Tworzenie i edycja stylów Praca z dokumentem wielostronicowym. Podział dokumentu na sekcje, dodanie strony tytułowej dokumentu wielostronicowego Wstawianie rysunków, formuł Tworzenie schematów, tabeli o strukturze nieregularnej Dodanie numeracji i napisów rysunków, tabeli, formul w trybie automatycznym Podział tekstu na kolumny. Dodanie spisu treści w trybie automatycznym Koncepcja projektowania interaktywnych multimedialnych prezentacji edukacyjnych. Przykłady. Program Microsoft Power Point jako najbardziej uniwersalne narzędzie do opracowania prezentacji multimedialnych. Dodanie i konfiguracja multimediów (tekst, audio, wideo, schematy, wykresy, kształty, inne), Dodanie hiperłączy i interakcji. Opracowanie testu. Zapis prezentacji w postaci wideo. Udział w kursie MOOC „Współczesne narzędzia ICT i metody kreatywnej edukacji” (Opcjonalnie) Wykorzystanie ICT w edukacji. Infografika, mapy wiedzy. Wideo dydaktyczne, cyfrowe opowieści. Innowacyjne metody oparte o ICT (nauczanie-uczenie się oparte projektach, nauczanie-uczenie się problemowe, nauczanie-uczenie się oparte, grywalizacja, inne) Narzędzia do e-komunikacji i e-kolaboracji w edukacji. Tutoring online. Test finalny sprawdzający W ramach udziału w kursie na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" oraz kursu e-learningowego wspomagającego moduł TIK w systemie Moodle Dodatkowe tematy: analiza danych w arkuszach kalkulacyjnych na przykładzie MS Excel |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO L
L
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Prowadzący grup: | Eugenia Smyrnova-Trybulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa kreuje się na podstawie średniej arytmetycznej ocen 2 zadań kwalifikacyjnych w ramach udziału w kursie "Technologie informacyjno-komunikacyjne": 1) Projekt dokumentu tekstowego wielostronicowego w postaci elektronicznej dotyczący opracowania wyników badań oraz mini pracy dyplomowej, a także zaprezentowanie i dyskusja nad nimi (50%) 2) Prezentacja multimedialna Prezentacja dotycząca możliwości wykorzystywania narzędzi TIK w różnych obszarach działalności pedagogicznej (50%) 3) Udział w kursach z edytora tekstu, programu do opracowania prezentacji i arkuszy kalkulacyjnych (opcjonalnie) 4) Udział w kursie MOOC na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" |
|
Pełny opis: |
Aktualizacja i poszerzenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie Edytora tekstu (na przykładzie MS Word 2013, Word 365 lub innego edytora tekstu). Analiza kategorii i pojęcia podstawowych, okna ekranu z uwzględnieniem menu i pasków narzędzi, obszaru tekstowego okna dialogowego, korzystanie z pomocy. Metody tworzenia dokumentów za pomocą edytora (na przykładzie MS Word).7. Wprowadzanie tekstu, zapis i wyszukiwanie i otwarcie dokumentu, edycja. Sprawdzanie pisowni w dokumencie. Wyszukiwanie tekstu, Zapoznanie się z opcją Znajdź/Zamień. Formatowanie dokumentu: ustalanie rozmiaru strony, marginesu, akapitu, formatowanie znaków. Tworzenie i edycja stylów Praca z dokumentem wielostronicowym. Podział dokumentu na sekcje, dodanie strony tytułowej dokumentu wielostronicowego Wstawianie rysunków, formuł Tworzenie schematów, tabeli o strukturze nieregularnej Dodanie numeracji i napisów rysunków, tabeli, formul w trybie automatycznym Podział tekstu na kolumny. Dodanie spisu treści w trybie automatycznym Koncepcja projektowania interaktywnych multimedialnych prezentacji edukacyjnych. Przykłady. Program Microsoft Power Point jako najbardziej uniwersalne narzędzie do opracowania prezentacji multimedialnych. Dodanie i konfiguracja multimediów (tekst, audio, wideo, schematy, wykresy, kształty, inne), Dodanie hiperłączy i interakcji. Opracowanie testu. Zapis prezentacji w postaci wideo. Udział w kursie MOOC „Współczesne narzędzia ICT i metody kreatywnej edukacji” (Opcjonalnie) Wykorzystanie ICT w edukacji. Infografika, mapy wiedzy. Wideo dydaktyczne, cyfrowe opowieści. Innowacyjne metody oparte o ICT (nauczanie-uczenie się oparte projektach, nauczanie-uczenie się problemowe, nauczanie-uczenie się oparte, grywalizacja, inne) Narzędzia do e-komunikacji i e-kolaboracji w edukacji. Tutoring online. Test finalny sprawdzający W ramach udziału w kursie na platformie www.navoica.pl "Współczesne narzędzia ICT i innowacyjne metody kreatywnej edukacji" oraz kursu e-learningowego wspomagającego moduł TIK w systemie Moodle Dodatkowe tematy: analiza danych w arkuszach kalkulacyjnych na przykładzie MS Excel |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.