Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-BIOM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

1. Czynniki genetyczne i środowiskowe wpływające na rozwój człowieka.

2. Okresy rozwojowe człowieka w pojęciu biomedycznym.

3. Podstawy genetyki człowieka (budowa RNA, DNA, ekspresja informacji genetycznej, genom, sposoby dziedziczenia u człowieka (dziedziczenie cech z dominacją, dziedziczenie cech równocenne, dziedziczenie sprzężone z płcią, przykłady).

4 Choroby genetyczne (mutacje genetyczne liczby oraz struktury chromosomów i ich następstwa).

Tematyka ćwiczeń:

1. Odporność, budowa i rola układu odpornościowego (choroby autoimmunologiczne, alergia, atopia, niedobory odporności). 2. Wirusowe i bakteryjne choroby zakaźne wieku dziecięcego (objawy, przebieg, leczenie, profilaktyka). 3. Najczęstsze wady występujące u dzieci (zapobieganie i sposoby ich leczenia). 4. Używanie substancji psychoaktywnych (epidemiologia, przyczyny, szkody zdrowotne i społeczne, uzależnienia, sposoby zapobiegania). 5. Urazy i nieszczęśliwe wypadki u dzieci. 6. Zatrucia pokarmowe i wziewne (przyczyny, skutki, schematy postępowań, antidotum). 7. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Maria Misik, Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

1. Czynniki genetyczne i środowiskowe wpływające na rozwój człowieka.

2. Okresy rozwojowe człowieka w pojęciu biomedycznym.

3. Podstawy genetyki człowieka (budowa RNA, DNA, ekspresja informacji genetycznej, genom, sposoby dziedziczenia u człowieka (dziedziczenie cech z dominacją, dziedziczenie cech równocenne, dziedziczenie sprzężone z płcią, przykłady).

4 Choroby genetyczne (mutacje genetyczne liczby oraz struktury chromosomów i ich następstwa).

Tematyka ćwiczeń:

1. Odporność, budowa i rola układu odpornościowego (choroby autoimmunologiczne, alergia, atopia, niedobory odporności). 2. Wirusowe i bakteryjne choroby zakaźne wieku dziecięcego (objawy, przebieg, leczenie, profilaktyka). 3. Najczęstsze wady występujące u dzieci (zapobieganie i sposoby ich leczenia). 4. Używanie substancji psychoaktywnych (epidemiologia, przyczyny, szkody zdrowotne i społeczne, uzależnienia, sposoby zapobiegania). 5. Urazy i nieszczęśliwe wypadki u dzieci. 6. Zatrucia pokarmowe i wziewne (przyczyny, skutki, schematy postępowań, antidotum). 7. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

1. Czynniki genetyczne i środowiskowe wpływające na rozwój człowieka.

2. Okresy rozwojowe człowieka w pojęciu biomedycznym.

3. Podstawy genetyki człowieka (budowa RNA, DNA, ekspresja informacji genetycznej, genom, sposoby dziedziczenia u człowieka (dziedziczenie cech z dominacją, dziedziczenie cech równocenne, dziedziczenie sprzężone z płcią, przykłady).

4 Choroby genetyczne (mutacje genetyczne liczby oraz struktury chromosomów i ich następstwa).

Tematyka ćwiczeń:

1. Odporność, budowa i rola układu odpornościowego (choroby autoimmunologiczne, alergia, atopia, niedobory odporności). 2. Wirusowe i bakteryjne choroby zakaźne wieku dziecięcego (objawy, przebieg, leczenie, profilaktyka). 3. Najczęstsze wady występujące u dzieci (zapobieganie i sposoby ich leczenia). 4. Używanie substancji psychoaktywnych (epidemiologia, przyczyny, szkody zdrowotne i społeczne, uzależnienia, sposoby zapobiegania). 5. Urazy i nieszczęśliwe wypadki u dzieci. 6. Zatrucia pokarmowe i wziewne (przyczyny, skutki, schematy postępowań, antidotum). 7. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna z poszczególnych form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie

Pełny opis:

Tematyka wykładów:

1. Czynniki genetyczne i środowiskowe wpływające na rozwój człowieka.

2. Okresy rozwojowe człowieka w pojęciu biomedycznym.

3. Podstawy genetyki człowieka (budowa RNA, DNA, ekspresja informacji genetycznej, genom, sposoby dziedziczenia u człowieka (dziedziczenie cech z dominacją, dziedziczenie cech równocenne, dziedziczenie sprzężone z płcią, przykłady).

4 Choroby genetyczne (mutacje genetyczne liczby oraz struktury chromosomów i ich następstwa).

Tematyka ćwiczeń:

1. Odporność, budowa i rola układu odpornościowego (choroby autoimmunologiczne, alergia, atopia, niedobory odporności). 2. Wirusowe i bakteryjne choroby zakaźne wieku dziecięcego (objawy, przebieg, leczenie, profilaktyka). 3. Najczęstsze wady występujące u dzieci (zapobieganie i sposoby ich leczenia). 4. Używanie substancji psychoaktywnych (epidemiologia, przyczyny, szkody zdrowotne i społeczne, uzależnienia, sposoby zapobiegania). 5. Urazy i nieszczęśliwe wypadki u dzieci. 6. Zatrucia pokarmowe i wziewne (przyczyny, skutki, schematy postępowań, antidotum). 7. Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)