Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III sem.5
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-KFIBEZ.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III sem.5 |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Szurmik | |
Prowadzący grup: | Tomasz Szurmik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia ( w skali 2.0-5.0 ), przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie ( tzn. co najmniej na ocenę dostateczna). |
|
Pełny opis: |
Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa. Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa. Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym. Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym. Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN W
C
C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Szurmik | |
Prowadzący grup: | Tomasz Szurmik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia ( w skali 2.0-5.0 ), przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie ( tzn. co najmniej na ocenę dostateczna). |
|
Pełny opis: |
Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa. Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa. Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym. Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym. Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Szurmik | |
Prowadzący grup: | Tomasz Szurmik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia ( w skali 2.0-5.0 ), przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie ( tzn. co najmniej na ocenę dostateczna). |
|
Pełny opis: |
Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa. Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa. Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym. Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym. Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.