Pedagogika przedszkolna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-PEDP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika przedszkolna |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Marek | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Marek, Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie podstaw pedagogiki przedszkolnej. Ma elementarną wiedzę o jej miejscu wśród innych subdyscyplin pedagogicznych. Wie, jakie są jej cele i zadania. Wie, jaki jest związek pedagogiki przedszkolnej z innymi dyscyplinami naukowymi. Wie, jak rozwijanła się teoria i praktyka wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie. Zna metody diagnozowana dziecka i jego środowiska, a także koncepcje edukacji przedszkolnej. Wie, jak przebiega adaptacja dziecka w przedszkolu, jaką rolę pełni nauczyciel jako kreator przestrzeni edukacyjnej. Wie jakie są uwarunkowania rozwoju dzieci i ich potrzeby rozwojowe. Ma świadomość roli zabawy we wspieraniu rozwoju dziecka. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Minczanowska | |
Prowadzący grup: | Anna Gaweł-Mirocha, Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie podstaw pedagogiki przedszkolnej. Ma elementarną wiedzę o jej miejscu wśród innych subdyscyplin pedagogicznych. Wie, jakie są jej cele i zadania. Wie, jaki jest związek pedagogiki przedszkolnej z innymi dyscyplinami naukowymi. Wie, jak rozwijanła się teoria i praktyka wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie. Zna metody diagnozowana dziecka i jego środowiska, a także koncepcje edukacji przedszkolnej. Wie, jak przebiega adaptacja dziecka w przedszkolu, jaką rolę pełni nauczyciel jako kreator przestrzeni edukacyjnej. Wie jakie są uwarunkowania rozwoju dzieci i ich potrzeby rozwojowe. Ma świadomość roli zabawy we wspieraniu rozwoju dziecka. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Minczanowska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Minczanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie podstaw pedagogiki przedszkolnej. Ma elementarną wiedzę o jej miejscu wśród innych subdyscyplin pedagogicznych. Wie, jakie są jej cele i zadania. Wie, jaki jest związek pedagogiki przedszkolnej z innymi dyscyplinami naukowymi. Wie, jak rozwijanła się teoria i praktyka wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie. Zna metody diagnozowana dziecka i jego środowiska, a także koncepcje edukacji przedszkolnej. Wie, jak przebiega adaptacja dziecka w przedszkolu, jaką rolę pełni nauczyciel jako kreator przestrzeni edukacyjnej. Wie jakie są uwarunkowania rozwoju dzieci i ich potrzeby rozwojowe. Ma świadomość roli zabawy we wspieraniu rozwoju dziecka. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anastazja Sorkowicz | |
Prowadzący grup: | Anastazja Sorkowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie |
|
Pełny opis: |
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki przedszkolnej. Zna prawidłowości psychofizycznego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zasady wychowania i nauczania dzieci w przedszkolnym, funkcjonowanie systemu opieki i edukacji dzieci przedszkolnych. Efekty kształcenia pedagogicznego oraz nauczycielskiego zostaną osiągnięte w trakcie wykładów, w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta. |
|
Uwagi: |
Brak uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.