Podstawy systemowe kształcenia językowego dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-PSKSTJEZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy systemowe kształcenia językowego dziecka |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki (2) i słowotwórstwa (2). Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dorba. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki (2) i słowotwórstwa (2). Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dorba. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
-- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z kolokwiów na temat fonetyki i morfologii. Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
-- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z testów na temat fonetyki i morfologii. Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra. Kryteria oceniania pracy pisemnej - skala ocen akademicka: 2 (źle), 3 (poprawnie), 4 (dobrze), 5 (bardzo dobrze). Komentarz: Ocena 2 – projekt nie spełnia wymagań (nieprawidłowa forma, niezrozumienie tematu) Ocena 3 – wystarczające opracowanie tematu, temat nie został wyczerpany, forma – nadawca nie zawsze myśli o komforcie odbiorcy, tekst jest np. odczytywany w sposób monotonny Ocena 4 – projekt dobrze skomponowany merytorycznie i formalnie, prawidłowo przygotowany, jest wystarczający, ale nie jest kreatywny, innowacyjny Ocena 5 – projekt bardzo dobrze przygotowany merytorycznie, z dbałością o formę pisemną i ustną, wskazujący na poszukiwanie różnych materiałów, proponujący rozwiązania wychodzące poza standardowy sposób przygotowywania projektów, z dbałością o odbiór i aktywację uczestników zajęć. |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
-- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie ćwiczeń: udział w zajęciach, realizacja ćwiczeń gramatycznych w ramach zajęć oraz w ramach pracy własnej, pozytywne oceny z testów na temat fonetyki i morfologii. Zaliczenie wykładu: Napisanie opowiadania bez liter zawierających znaki diakrytyczne: ś, ź, ć, dź, ń, ó, ż, ł, ą, ę. Objętość – jedna strona A4 (od 250 do 300 wyrazów). Uwaga na zapis czasowników typu: piszę (ja) – pisze (on), rysuję (ja) – rysuje (on), myję (ja) – myje (on) oraz na inne zjawiska fonetyczne i (orto)graficzne. Ocena końcowa: 60% pozytywnej realizacji materiału - ocena dostateczna, 80% - ocena dobra, 100% - ocena bardzo dobra. Kryteria oceniania pracy pisemnej - skala ocen akademicka: 2 (źle), 3 (poprawnie), 4 (dobrze), 5 (bardzo dobrze). |
|
Pełny opis: |
Specyfika edukacji polonistycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wymaga bardzo dobrej znajomości FONETYKI języka polskiego. W kursie ten dział gramatyki (FONETYKA) jest eksponowany Pozostałe działy gramatyczne omawiane są syntetycznie. Nacisk położony jest na te treści, które w formie ćwiczeń pojawiają się na etapie elementarnej edukacji polonistycznej, np. zabawy językowe na poziomie słowotwórczym, znajomość wybranych zjawisk gramatycznych (fleksyjnych i składniowych, a także poprawnościowych - w wypadku pisemnej odmiany języka polskiego). |
|
Uwagi: |
-- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.