Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W7-R1-004 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia ogólna
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy: Przedmioty dla nauk o rodzinie I stopnia - 1 semestr
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Leokadia Szymczyk
Prowadzący grup: Leokadia Szymczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Juroszek
Prowadzący grup: Weronika Juroszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa z modułu to ocena z kolokwium składającego się z 10 pytań otwartych. W celu zaliczenia kolokwium trzeba uzyskać ponad 50% (powyżej 5 punktów) poprawnych odpowiedzi.


Procentowe przedziały oceny:

91 - 100% bardzo dobra, A (5,0); Powyżej 9 punktów

81- 90 % dobra plus, B (4,5); Powyżej 8 do 9 punktów włącznie

71 – 80 % dobra, C (4,0); Powyżej 7 do 8 punktów włącznie

61 – 70 % dostateczna plus, D (3,5); Powyżej 6 do 7 punktów włącznie

51 – 60 % dostateczna, E (3); Powyżej 5 do 6 punktów włacznie

50% i mniej niedostateczna, F (2,0); Pięć punktów i mniej


Pełny opis:

Zagadnienia: koncepcje psychologiczne człowieka, metody badań psychologicznych, emocje i motywacje (definicje, podział motywacji: wewnętrzna/zewnętrzna, świadoma/nieświadoma, wg. Kurta Lewina, osiągania sukcesu versus unikania porażki), inteligencja (pomiar, testy inteligencji i jej rodzaje, znaczenie dziedziczenia i oddziaływania środowiskowego w kształtowaniu się inteligencji u dziecka), pamięć, uczenie się, osobowość, temperament, obraz siebie - samoocena (wraz ze strategiami podnoszącymi samoocenę), elementy psychologii społecznej: stereotypy i uprzedzenia (ze szczególnym uwzględnieniem klasy szkolnej).

Uwagi:

Możliwość konsultacji w ramach dyżuru

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.