Podstawy coachingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W7-R2-024 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy coachingu | ||
Jednostka: | Wydział Teologiczny | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Prowadzący grup: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Moduł składa się z wykładu i ćwiczeń, które są rozliczane osobno. W zależności od cyklu nauczania prowadzą go dwaj wykładowcy lub jeden wykładowca. Wówczas każdy z nich ustala własne kryteria zaliczenia przedmiotu (zazwyczaj ocenione w punktach). Łącznie na moduł składa się 100 punktów, po 50 punktów na wykład oraz ćwiczenia. Kryteria ocen: 100 - 93 Ocena bardzo dobra (5) oznacza wyjątkowe zdolności w danej dziedzinie i wyjątkowy poziom wykonania zadań przez studenta. 92 - 85 Ocena dobra plus oznacza (4+), dla dowolnej kombinacji powodów, że student okazuje znacząco bardziej efektywne opanowanie materiału i wykonanie zadań niż jest to oczekiwane w trakcie kursu. 84 - 77 Ocena dobra (4) oznacza, że student w opinii prowadzącego wykazuje wymagany poziom znajomości materiału oraz wykonania zadań. 76 - 68 Ocena dostateczna plus (3+) oznacza, że student opanował materiał w wymaganym stopniu oraz zrealizował zadania na wymaganym poziomie jednak w niektórych obszarach wykazuje niedociągnięcia. 67 - 60 Ocena dostateczna (3) oznacza minimalny poziom opanowania wiedzy i wykonania zadań. Poniżej 60 Ocena niedostateczna (2) oznacza niepowodzenie w uzyskaniu znajomości istotnych treści i wykonaniu zadań, potrzebna jest konieczność powtórnego zapoznanie się z materiałem. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowym warsztatem pracy coacha. Składa się on z krótkiego wprowadzenia teoretycznego oraz 20 godzin warsztatów obejmujących pracę własną studenta. Poza tematami wprowadzającymi – genezą i typologią coachingu, studenci zapoznają się z podstawowymi elementami coachingowymi: sztuką słuchania, zadawania pytań, wyznaczania celu, organizacji spotkań oraz projektowania działań. Studenci rozwiną swoje umiejętności w obszarach: rozpoznawania przekonań i wartości, rozpoznawania potrzeb, pracy z wyobraźnią i szukania różnorodnych rozwiązań. Wtoku pracy własnej student będzie rozwijał następujące kompetencje: poznawanie wewnętrznych zasobów, wyznaczania i realizacji celów, rozwoju komunikacji prowadzonej w złożonych środowiskach, projektowania zmiany i realizacji konkretnych zadań, zwracania uwagi na swoje otoczenie i siebie. Umiejętności nabyte w trakcie tych zajęć stanowią wsparcie dla pracy asystenta rodziny, zwłaszcza w sferze pomocy osobom i rodzinom. | |
Uwagi: |
W każdym cyklu nauczania proszę śledzić, kto prowadzi przedmiot i podążać za jego wskazówkami dydaktycznymi. W systemie USOS otrzymacie Państwo końcową ocenę z modułu, która jest uśrednioną oceną z wykładu i ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Prowadzący grup: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przedmiot ma charakter warsztatu, dlatego obecność na nim jest obowiązkowa. Ćwiczenia w dużej części wykonywane są podczas zajęć indywidualnie lub w małych grupach. Część ćwiczeń student wykonuje w domu. Przebieg przedmiotu jest tak zaplanowany, iż nieobecność na więcej niż jednym spotkaniu pod rząd powoduje braki i nie możliwość dalszej pracy z grupą. Nie przewiduje się indywidualnego toku przeprowadzenia zajęć. Kryteria ocen: 100 - 93 Ocena bardzo dobra (5) oznacza wyjątkowe zdolności w danej dziedzinie i wyjątkowy poziom wykonania zadań przez studenta. 92 - 85 Ocena dobra plus oznacza (4+), dla dowolnej kombinacji powodów, że student okazuje znacząco bardziej efektywne opanowanie materiału i wykonanie zadań niż jest to oczekiwane w trakcie kursu. 84 - 77 Ocena dobra (4) oznacza, że student w opinii prowadzącego wykazuje wymagany poziom znajomości materiału oraz wykonania zadań. 76 - 68 Ocena dostateczna plus (3+) oznacza, że student opanował materiał w wymaganym stopniu oraz zrealizował zadania na wymaganym poziomie jednak w niektórych obszarach wykazuje niedociągnięcia. 67 - 60 Ocena dostateczna (3) oznacza minimalny poziom opanowania wiedzy i wykonania zadań. Poniżej 60 Ocena niedostateczna (2) oznacza niepowodzenie w uzyskaniu znajomości istotnych treści i wykonaniu zadań, potrzebna jest konieczność powtórnego zapoznanie się z materiałem. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowym warsztatem pracy coacha. Składa się on z krótkiego wprowadzenia teoretycznego oraz 20 godzin warsztatów obejmujących pracę własną studenta. Poza tematami wprowadzającymi – genezą i typologią coachingu, studenci zapoznają się z podstawowymi elementami coachingowymi: sztuką słuchania, zadawania pytań, wyznaczania celu, organizacji spotkań oraz projektowania działań. Studenci rozwiną swoje umiejętności w obszarach: rozpoznawania przekonań i wartości, rozpoznawania potrzeb, pracy z wyobraźnią i szukania różnorodnych rozwiązań. Wtoku pracy własnej student będzie rozwijał następujące kompetencje: poznawanie wewnętrznych zasobów, wyznaczania i realizacji celów, rozwoju komunikacji prowadzonej w złożonych środowiskach, projektowania zmiany i realizacji konkretnych zadań, zwracania uwagi na swoje otoczenie i siebie. Umiejętności nabyte w trakcie tych zajęć stanowią wsparcie dla pracy asystenta rodziny, zwłaszcza w sferze pomocy osobom i rodzinom. | |
Uwagi: |
Przebieg przedmiotu jest tak zaplanowany, iż nieobecność na więcej niż jednym spotkaniu pod rząd powoduje braki i nie możliwość dalszej pracy z grupą. Nie przewiduje się indywidualnego toku przeprowadzenia zajęć. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.