Praktyka mediacji rodzinnej - część III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W7-R2-031 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka mediacji rodzinnej - część III |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bicz-Kordonets | |
Prowadzący grup: | Anna Bicz-Kordonets | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się ocena z przygotowania i zrealizowania zajęć praktycznych w postaci symulacji mediacji i ocena aktywności studenta podczas omawiania wystąpień pozostałych studentów. |
|
Pełny opis: |
Moduł ma na celu przybliżyć studentom instytucję mediacji. Mediacja stanowi dobrowolny i poufny proces, w którym fachowo przygotowana, niezależna i bezstronna osoba, za zgodą stron, pomaga im poradzić sobie z konfliktem. Tak rozumiana mediacja została wkomponowana przez polskiego ustawodawcę w ramy szeroko rozumianego postępowania cywilnego. W ramach przedmiotu student będzie miał okazję zapoznać się z istotą mediacji, która jest niezmienna i nie zależy od rodzaju postępowania, a także z regułami mediacji charakterystycznymi dla spraw rodzinnych i cywilnych. Prowadząca zajmuje się mediacją i w teorii, i w praktyce, co pozwoli przekazać studentom wiedzę popartą doświadczeniem. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Juroszek | |
Prowadzący grup: | Weronika Juroszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z przedmiotu "Praktyka mediacji rodzinnej - cz. III" to ocena z kolokwium składającego się z 10 pytań otwartych. W celu zaliczenia kolokwium trzeba uzyskać ponad 50% (powyżej 5 punktów) poprawnych odpowiedzi. Procentowe przedziały oceny: 91 - 100% bardzo dobra, A (5,0); Powyżej 9 punktów 81- 90 % dobra plus, B (4,5); Powyżej 8 do 9 punktów włącznie 71 – 80 % dobra, C (4,0); Powyżej 7 do 8 punktów włącznie 61 – 70 % dostateczna plus, D (3,5); Powyżej 6 do 7 punktów włącznie 51 – 60 % dostateczna, E (3); Powyżej 5 do 6 punktów włącznie 50% i mniej niedostateczna, F (2,0); Pięć punktów i mniej |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student pogłębia wiedzę dotyczącą instytucji mediacji rodzinnej. Moduł ma umożliwić studentowi dostrzeżenie trudności procesu rozwodowego z punktu widzenia uczestniczących w nim małżonków jako odrębnych jednostek oraz z punktu widzenia zmian, przez które muszą przejść oboje małżonkowie i ich dzieci. Student doskonali (w warunkach symulacji) umiejętności mediatora na każdym etapie postępowania mediacyjnego. Student zapoznaje się z sytuacją dziecka w mediacji (z wykorzystaniem psychorysunku jako metody umożliwiającej dotarcie do potrzeb dziecka) i psychologicznymi aspektami mediacji (psychologiczne aspekty powstawania oraz eskalacji i rozwiązywania konfliktów, komunikaty formułowane przez mediatora a prawdopodobieństwo wypracowania ugody - stosowanie technik komunikacyjnych pomocnych w neutralizowaniu konfliktu rozwodowego i budowaniu współpracy). |
|
Uwagi: |
Możliwość konsultacji w ramach dyżuru. W sytuacji epidemiologicznej (covid-19 lub innej) możliwość/konieczność uczestnictwa w zajęciach zdalnych (platforma Teams). |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | |
Prowadzący grup: | Aneta Tombarkiewicz-Olszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa z przedmiotu "Praktyka mediacji rodzinnej - cz. III" to ocena z kolokwium składającego się z 10 pytań otwartych. W celu zaliczenia kolokwium trzeba uzyskać ponad 50% (powyżej 5 punktów) poprawnych odpowiedzi. Procentowe przedziały oceny: 91 - 100% bardzo dobra, A (5,0); Powyżej 9 punktów 81- 90 % dobra plus, B (4,5); Powyżej 8 do 9 punktów włącznie 71 – 80 % dobra, C (4,0); Powyżej 7 do 8 punktów włącznie 61 – 70 % dostateczna plus, D (3,5); Powyżej 6 do 7 punktów włącznie 51 – 60 % dostateczna, E (3); Powyżej 5 do 6 punktów włącznie 50% i mniej niedostateczna, F (2,0); Pięć punktów i mniej |
|
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student pogłębia wiedzę dotyczącą instytucji mediacji rodzinnej. Moduł ma umożliwić studentowi dostrzeżenie trudności procesu rozwodowego z punktu widzenia uczestniczących w nim małżonków jako odrębnych jednostek oraz z punktu widzenia zmian, przez które muszą przejść oboje małżonkowie i ich dzieci. Student doskonali (w warunkach symulacji) umiejętności mediatora na każdym etapie postępowania mediacyjnego. Student zapoznaje się z sytuacją dziecka w mediacji (z wykorzystaniem psychorysunku jako metody umożliwiającej dotarcie do potrzeb dziecka) i psychologicznymi aspektami mediacji (psychologiczne aspekty powstawania oraz eskalacji i rozwiązywania konfliktów, komunikaty formułowane przez mediatora a prawdopodobieństwo wypracowania ugody - stosowanie technik komunikacyjnych pomocnych w neutralizowaniu konfliktu rozwodowego i budowaniu współpracy). |
|
Uwagi: |
Możliwość konsultacji w ramach dyżuru. W sytuacji epidemiologicznej (covid-19 lub innej) możliwość/konieczność uczestnictwa w zajęciach zdalnych (platforma Teams). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.