Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Educators' competeneces and family relationships

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W7-R2-034 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Educators' competeneces and family relationships
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Cinque
Prowadzący grup: Maria Cinque
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Studenci powinni przeprowadzić małe badanie kompetencji pedagogów, szczególnie w związku z potrzebami rodzin.

Ocena końcowa będzie oparta na prezentacjach, które studenci wykonają w grupach, w oparciu o treść kursu z podkreśleniem różnic między Włochami a Polską.W tej prezentacji studenci mogą również skorzystać z ankiety w celu wykrycia umiejętności miękkich potrzebnych wychowawcom i innym osobom pracującym w sektorze opieki/wsparcia.Students will be required to carry out a small research on educators competencies, particularly in relationship with family need

Pełny opis:

Wykład dotyczy roli wychowawcy jako mediatora relacji rodzinnych, w szczególności jako tego, który wzmacnia jej odporność, sprzyja empatii, asertywnej komunikacji. Dlatego pierwsza część poświęcona będzie kompetencjom i umiejętnościom wychowawcy.Podczas wykładu zostanie przedstawiona rola zawodowego wychowawcy/ pedagoga i jego umiejętności: twarde i miękkie. Niektóre z tych umiejętności są podobne dla wszystkich zawodów związanych z opieką; inne są specyficzne. Przedstawimy różne definicje związane z pracą wychowawców/pedagogów oraz wyjaśnimy różnice między edukacją, pedagogiką i dydaktyką.Biorąc pod uwagę, że jednym z głównych celów wychowawcy jest wspieranie rozwoju talentów (e-ducere), zapytamy o różnice zachodzące pomiędzy różnymi osobami zaangażowanymi w działania/relacje pomocowe (wychowawcami, nauczycielami, mentorami, trenerami, doradcami, psychologami).W czasie wykładu będą też zaprezentowane działania pomocowe wobec osób z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem głównych cech integracji edukacyjnej i rodzin z osobami z niepełnosprawnością.Na koniec, zostanie omówione zagadnienie rezyliencji (sprężystości/odporności/przystosowania), zwłaszcza w świetle wyników badań nad sprężystością/odpornością rodzin, prowadzonych w obszarze nauk o rodzinie (Froma Walsh), a także różne kwestie związane z tzw. rodzinami kruchymi (wrażliwymi)

Uwagi:

Zajęcia on-line na platformie MS Teamspiątek (9.04-28.05.2021), godz. 9.45-11.15wtorek (13.04-25.05.2021), godz. 15.30-17.00

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.