Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W7-T-028
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika ogólna
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariola Kozubek
Prowadzący grup: Mariola Kozubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową składa się ocena z ustnego kolokwium oraz aktywność studenta podczas wykładów. Ocenie podlega:

- zasób wiedzy dotyczącej zagadnień przedstawionych podczas wykładów, uzupełnionej samodzielną lekturą wskazanej literatury przedmiotu;

- umiejętność wykorzystania wiedzy pedagogicznej do analizy i interpretacji zjawisk życia społecznego, rodzinnego, różnych środowisk i wspólnot;

- kompetencje w zakresie dostrzegania i rozumienia problemów związanych z wychowaniem.





Pełny opis:

Podczas wykładu Student zdobywa:

1) Wiedzę o: terminologii, przedmiocie, zadaniach i funkcjach pedagogiki; antropologicznych, aksjologicznych i teleologicznych podstawach wychowania; procesie wychowawczego rozwoju człowieka; podstawowych środowiskach wychowawczych; chrześcijańskiej koncepcji wychowania.

2) Umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji zjawisk życia społecznego, rodzinnego oraz różnych środowisk i wspólnot wychowawczych. Krytycznej oceny różnych teorii pedagogicznych, refleksyjnego podejścia do różnych poglądów i propozycji nt. wychowania.

3) Kompetencje w zakresie dostrzegania problemów dotyczących procesów wychowania i kształcenia, podejmowania działań wspierających wychowanie.

Uwagi:

W trybie kształcenia on-line zajęcia odbywają się na platformie MS Teams w zespole oznaczonym: WTL/Teologia2/Pedagogika ogólna-M.Kozubek, do którego student zapisuje się na początku semestru.

Na początku każdego wykładu, Studenci włączają kamery, a także podczas zabierania głosu w dyskusji.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariola Kozubek
Prowadzący grup: Mariola Kozubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu jest wystawiona na podstawie ustnego kolokwium oraz aktywności studenta podczas wykładów. Ocenie podlega:

- zasób wiedzy dotyczącej zagadnień przedstawionych podczas wykładów, uzupełnionej samodzielną lekturą wskazanej literatury przedmiotu;

- umiejętność wykorzystania wiedzy pedagogicznej do analizy i interpretacji zjawisk życia społecznego, rodzinnego, różnych środowisk i wspólnot;

- kompetencje w zakresie dostrzegania i rozumienia problemów związanych z wychowaniem.





Pełny opis:

Podczas wykładu Student zdobywa:

1) Wiedzę o: terminologii, przedmiocie, zadaniach i funkcjach pedagogiki; antropologicznych, aksjologicznych i teleologicznych podstawach wychowania; procesie wychowawczego rozwoju człowieka; podstawowych środowiskach wychowawczych; chrześcijańskiej koncepcji wychowania.

2) Umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji zjawisk życia społecznego, rodzinnego oraz różnych środowisk i wspólnot wychowawczych. Krytycznej oceny różnych teorii pedagogicznych, refleksyjnego podejścia do różnych poglądów i propozycji nt. wychowania.

3) Kompetencje w zakresie dostrzegania problemów dotyczących procesów wychowania i kształcenia, podejmowania działań wspierających wychowanie.

Uwagi:

Zajęcia odbywają się, zgodnie z planem, we wtorki (11.30-13.00) w sali 204/5.

W razie wprowadzenia specjalnych rozporządzeń związanych z pandemią, zajęcia będą prowadzone na platformie MS Teams w zespole oznaczonym: "21-22/WTL/Teologia2/Pedagogika ogólna-M.Kozubek", do którego student zapisuje się na początku semestru.

Zasady uczestniczenia w zajęciach on-line:

- Studenci włączają kamery i mikrofony na początku każdego wykładu a także za każdym razem, gdy zabierają głos w dyskusji.

Platforma MS Teams jest miejscem wzajemnej komunikacji oraz deponowania wszelkich materiałów dotyczących modułu.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariola Kozubek
Prowadzący grup: Mariola Kozubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa modułu jest wystawiona na podstawie wyników kolokwium pisemnego oraz aktywności studenta podczas wykładów. Ocenie podlega:

- zasób wiedzy dotyczącej zagadnień przedstawionych podczas wykładów, uzupełnionej samodzielną lekturą wskazanej literatury przedmiotu;

- umiejętność wykorzystania wiedzy pedagogicznej do analizy i interpretacji zjawisk życia społecznego, rodzinnego, różnych środowisk i wspólnot;

- kompetencje w zakresie dostrzegania i rozumienia problemów związanych z wychowaniem.

Extra: student dobrowolnie może zaangażować się w zespołową realizację projektu e-Service Learning (pod kier. dr M. Kozubek). W takim przypadku, zakres materiału do kolokwium zaliczeniowego jest pomniejszony o dwa tematy (9 i 10).

Pełny opis:

Podczas wykładu Student zdobywa:

1) Wiedzę o: terminologii, przedmiocie, zadaniach i funkcjach pedagogiki; antropologicznych, aksjologicznych i teleologicznych podstawach wychowania; procesie wychowawczego rozwoju człowieka; podstawowych środowiskach wychowawczych; wybranych koncepcjach pedagogicznych (personalistyczna, postmodernistyczna) oraz koncepcji wychowania w inspiracji chrześcijańskiej.

2) Umiejętność wykorzystania wiedzy z zakresu pedagogiki do analizy i interpretacji zjawisk życia społecznego, rodzinnego oraz różnych środowisk i wspólnot wychowawczych. Krytycznej oceny różnych teorii pedagogicznych, refleksyjnego podejścia do różnych poglądów i propozycji nt. wychowania.

3) Kompetencje w zakresie dostrzegania problemów dotyczących procesów wychowania i kształcenia, podejmowania działań wspierających wychowanie.

Uwagi:

- Terminy: zajęcia odbywają się we wtorki (13.45-15.15), s. 204/5.

- Komunikacja: platformą wzajemnej komunikacji oraz deponowania wszelkich materiałów jest kanał na platformie MS Teams oznaczony: 22-23WTL /Teol.2/Pedagogika ogólna/dr MKozubek, do którego student zapisuje się na początku semestru.

- Wsparcie: Student może uzyskać wsparcie podczas konsultacji z dr M. Kozubek w każdy wtorek (13.00-13.45) w pokoju 204/4 oraz na kanale MS Teams oznaczonym: WTL/KONSULTACJE-Mariola Kozubek. Sugestia: spotkania konsultacyjne można ustalać z wyprzedzeniem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)