Fizjologia adaptacji do środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 01-BT-SR-S2-2BT-33 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizjologia adaptacji do środowiska | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Przyrodniczych | ||
Grupy: |
Przedmioty do wyboru - biotechnologia /stacj II stopnia/ |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Nakonieczny | |
Prowadzący grup: | Mirosław Nakonieczny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
CELEM zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskać dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia oddychania, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia a funkcjami organizmu, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Nakonieczny | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskać dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia oddychania, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia a funkcjami organizmu, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Nakonieczny | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskane dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia wymiany gazowej, osmoregulacja, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia organizmu a jego funkcjami, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Nakonieczny | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskać dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia oddychania, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia a funkcjami organizmu, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Nakonieczny | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskane dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia wymiany gazowej, osmoregulacja, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia organizmu a jego funkcjami, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. | |
Uwagi: |
Brak uwag. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maria Augustyniak | |
Prowadzący grup: | Maria Augustyniak, Marta Dziewięcka, Mirosław Nakonieczny, Marta Sawadro | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskać dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia oddychania, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia a funkcjami organizmu, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mirosław Nakonieczny | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z laboratorium (0,6) oraz wykładu (0,4). 1. Na ocenę z laboratorium składa się średnia ważona z trzech aktywności studenta: - ocena ciągła umiejętności praktycznych, w tym: • raporty z realizowanych tematów (0,6) • poster (0,4) 2. Ocena z wykładów na podstawie kolokwium zaliczeniowego. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat adaptacji funkcjonalnych organizmu zwierzęcego do różnorodnych warunków środowiskowych i praktycznych umiejętności pozwalających adekwatnie opisać procesy fizjologiczne i uzyskać dane eksperymentalne. WYKŁADY obejmują przegląd tych funkcji organizmu, które najściślej związane są ze środowiskiem (fizjologia oddychania, fizjologia zmysłów, termoregulacja) i omówienie zależności między parametrami fizyko-chemicznymi środowiska życia a funkcjami organizmu, wraz z efektem skalowania. ĆWICZENIA uczą studentów dokonywania obserwacji i wyszukiwania danych, ich analizy wraz z wykonywaniem niezbędnych obliczeń i tworzenie modeli przystosowań do warunków środowiskowych. PRACA WŁASNA – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.