Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja społeczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-BN-S1-KS05
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja społeczna
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 5 sem. informacji nauk. i bibliotekoznawstwa /st. I stopnia/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Skrócony opis:

Moduł Komunikacja społeczna obejmuje wiedzę o głównych współczesnych teoriach i szkołach w komunikologii; rodzajach, technikach komunikowania; rodzajach komunikatów medialnych; sposobach funkcjonowania poszczególnych mediów.

Pełny opis:

Wykład Komunikacja społeczna obejmuje zagadnienia dotyczące:

1. współczesnych teorii, szkół w komunikologii;

2. rodzajów komunikowania (interpersonalne, grupowe, międzygrupowe, masowe, sieciowe);

3. organizacji działania współczesnych mediów;

4. rodzajów komunikatów medialnych i ich funkcji;

5. teorii obejmujących problematykę oddziaływania mediów na odbiorców;

6. typologii publiczności medialnych.

Ćwiczenia Komunikacja społeczna obejmują zagadnienia dotyczące:

1. opanowania technik aktywnego słuchania;

2. opanowania technik konstruowania komunikatów zwrotnych;

3. opanowania technik komunikacji newerbalnej;

4. stosowania postawy asertywnej w komunikacji interpersonalnej;

5. analizy komunikatów medialnych pełniących różne funkcje.

6. umiejętności konstrukcji komunikatów medialnych pełniących różne funkcje.

Efekty uczenia się:

Student powinien umieć posługiwać się terminologią z zakresu komunikologii w przyszłej pracy zawodowej, zwłaszcza w kontaktach interpersonalnych ze współpracownikami, jak i interesariuszami. Student powinien trafnie analizować konkretne sytuacje komunikacyjne, a także podejmować samodzielnie decyzje, co do wyboru techniki, środków komunikowania i metod tworzenia komunikatu.

Student powinien mieć świadomość znaczenia kompetencji komunikacyjnych w funkcjonowaniu różnych instytucji kultury i nauk, zwłaszcza w obliczu rozwoju nowoczesnych technologii komunikacyjno-informatycznych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)