Historia literatury hispanojęzycznej III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-FL-HT-S1-HLH-3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia literatury hispanojęzycznej III |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 6 sem. język hiszpański /st. I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotu Historia literatury hispanojęzycznej II. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi historii literatury hiszpańskiej (kierunki, tendencje, twórcy, dzieła). |
Pełny opis: |
1. Pokolenie ’27. 2. Echa Wojny Domowej w literaturze hiszpańskiej. 3. Ewolucja powieści hiszpańskiej w XX w. 4. Hiszpańska poezja drugiej połowy wieku XX. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Camilo José Cela, La familia de Pascual Duarte / La colmena. 2. Rafael Sánchez Ferlosio, El Jarama. 3. Juan Marsé, Las últimas tardes con Teresa. 4. Miguel Delibes, Cinco horas con Mario. 5. Javier Marías, Corazón tan blanco. 6. Wybór fragmentów prozy i poezji. Literatura uzupełniająca: 1. Rico, F., ed. (1980-1992). Historia y crítica de la literatura española. T. 1-9. Barcelona: Editorial Crítica. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student przedstawia periodyzację procesu historycznoliterackiego w Hiszpanii; - student opisuje główne nurty i tendencje literatury hiszpańskiej; - student wymienia najważniejszych przedstawicieli literatury hiszpańskiej i charakteryzuje ich twórczość; - student wskazuje najbardziej reprezentatywne dzieła literatury hiszpańskiej, odtwarza własnymi słowami ich treść oraz objaśnia ich znaczenie w procesie ewolucji w/w literatury; - student definiuje podstawowe pojęcia i terminy związane z literaturą hiszpańska (np. moaxaja, serranilla itp.); Umiejętności: - student odnajduje w tekście typowe dla danej epoki, nurtu czy tendencji literackiej elementy oraz wyznaczniki stylu danego twórcy; - student łączy podstawowe zjawiska literackie z ich uwarunkowaniami historycznymi; - student samodzielnie analizuje i interpretuje wybrane teksty literackie; Kompetencje społeczne: - świadomy związków literatury z życiem społeczności, której manifestację artystyczną stanowi, student docenia znaczenie literatury jako źródła wiedzy o interesującym go kręgu kulturowym; - student jest wrażliwy i otwarty na ewolucję idei, problemów i motywów literackich oraz artystycznych; - student akceptuje pluralizm krytyczny, argumentuje własne stanowisko i poddaje krytycznemu osądowi cudze opinie; - student wykazuje aktywną postawę w poszerzaniu własnych kompetencji językowych poprzez kontakt z żywym tekstem literackim; |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Śmiłek | |
Prowadzący grup: | Anna Gryglaszewska, Ewa Śmiłek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Szczegółowe informacje zostały zawarte w części dotyczącej zajęć: ćwiczeń i wykładu. |
|
Pełny opis: |
Szczegółowe informacje zostały zawarte w części dotyczącej zajęć: ćwiczeń i wykładu. |
|
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone są w języku hiszpańskim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.