Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-FL-JRT-S1-PNJN06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 6 sem. język rosyjski, program: tłumaczeniowy /stacj. I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Poziom przedmiotu: | średnio zaawansowany |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Student posługuje się j. niemieckim min. na poziomie A1według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego-CEFR |
Skrócony opis: |
Przedmiotem kursu jest nauczanie języka niemieckiego dla celów komunikacji ustnej i pisemnej z naciskiem na rozwijanie umiejętności niezbędnych dla swobodnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych i kontaktach zawodowych. |
Pełny opis: |
Nauczanie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych (towarzyskich i zawodowych), potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). |
Literatura: |
DaF kompakt A2,Sander Ilse, Braun Birgit u.a., Ernst Klett Sprachen Stuttgart 2012 /podręcznik z ćwiczeniami/ Gramatyka niemiecka z ćwiczeniami dla początkujących, Bęza St. Wyd. Szkolne PWN 2010 i materiały przygotowane przez lektora- ćwiczenia online /www.kurs-online.com, www.schubert-verlag.de/ |
Efekty uczenia się: |
Wiedza • Zna elementarną terminologię gramatyczną w języku polskim i niemieckim • Rozróżnia różne odmiany i style języka (np. język formalny, urzędowy, nieformalny Umiejętności • Potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje w języku niemieckim przy użyciu różnych źródeł i sposobów dla potrzeb codziennej komunikacji w życiu prywatnym i zawodowym • Potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne i przygotować wypowiedzi ustne oraz interpretować wypowiedzi pisemne i ustne w zakresie określonym przez kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych poziomów biegłości językowej. Kompetencje społeczne • Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ciągłego doskonalenia umiejętności językowych • Dąży do poprawnego komunikowania się w języku niemieckim a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego. |
Metody i kryteria oceniania: |
ZALICZENIE Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Kryteria oceny: Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) EGZAMIN 1) Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna. Zaliczenie części pisemnej jest warunkiem dopuszczenia do części ustnej egzaminu. 2) Część ustna egzaminu to swobodna wypowiedź na jeden z tematów opracowanych w trakcie zajęć /na podstawie ilustracji/ i/lub zadane pytania egzaminującego. Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w obu częściach egzaminu. Skala ocen: • 100-93% = bdb (bardzo dobry) • 92-86% = db+ (plus dobry) • 85-79% = db (dobry) • 78-72% = dst+ (plus dostateczny) • 71-65% = dst (dostateczny) • 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Machura-Szczerba | |
Prowadzący grup: | Anna Machura-Szczerba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu |
|
Pełny opis: |
Szczegółowy opis umiejętności językowych zdobywanych i rozwijanych przez studenta, w zależności od poziomu biegłości językowej, określa lista umiejętności Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.