Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-FL-JRT-S2-PNJA03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | średnio zaawansowany |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Student posługuje się językiem angielskim min. na poziomie B1 (według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego- CEFR). |
Skrócony opis: |
Przedmiotem kursu jest nauczanie języka angielskiego dla celów komunikacji ustnej i pisemnej z naciskiem na rozwijanie umiejętności niezbędnych dla swobodnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych i kontaktach zawodowych. |
Pełny opis: |
Nauczanie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych (towarzyskich i zawodowych), potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (B1, B2 i C1) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: • Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition. course book. Macmillan • Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition. workbook. Macmillan literatura uzupełniająca: • McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press • McCarthy, M. O`Dell, F.2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. • Dooley, J. Evans, V. 1998 Grammarway 4. Express Publishing. • Mann, M. Taylore-Knowles, S. 2008 Destination B2. Macmillan • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Efekty uczenia się: |
Opis przedstawia efekty uczenia i opisuje kompetencje studenta w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Wiedza • Zna terminologię gramatyczną w języku polskim i angielskim niezbędną do posługiwania się językiem angielskim na dla poziomie B2 • Wykazuje elementarną znajomość słownictwa biznesowego i zasad prowadzenia korespondencji biznesowej • Rozróżnia różne odmiany i style języka (np. język formalny, urzędowy, nieformalny, slang, British English, American English) Umiejętności • Potrafi sprawnie wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje w języku angielskim przy użyciu różnych źródeł i sposobów dla potrzeb codziennej komunikacji w życiu prywatnym i zawodowym • Sprawnie posługuje się zasobem leksykalno-gramatycznym i potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne i przygotować wypowiedzi ustne (w tym prezentacje) oraz interpretować wypowiedzi pisemne i ustne w zakresie określonym przez kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych poziomów biegłości językowej. • Potrafi przetłumaczyć proste teksty z języka polskiego na język angielski i z języka angielskiego na język polski Kompetencje społeczne • Rozumie potrzebę ustawicznego ćwiczenia i doskonalenia umiejętności językowych i komunikacyjnych. • Dąży do poprawnego komunikowania się w języku angielskim, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.