Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-HNPS-MAR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Instytut Języków Romańskich i Translatoryki |
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 3 sem. język hiszpański /z.lic./ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Pełny opis: |
Podstawy wiedzy o naturze rynku i zasad jego funkcjonowania. Zasady marketingu : wiedza o wymianie towarów i usług, o prawach, które rządzą przepływem towarów od producenta do konsumenta i przepływem usług od usługodawcy do usługobiorcy. Wiedza o zasadach marketingu : rozumienie znaczenia funkcjonowania rynku w prowadzeniu działalności gospodarczej. Działania marketingowe : prowadzenie sprzedaży, reklama, promocja sprzedaży, media, zasady demografii i psychografii, prowadzenia badań rynku i oceny konsumenta. Funkcje marketingowe : począwszy od kierownika sprzedaży, a skończywszy na funkcji kierownika marketingu. Pomoce dydaktyczne : relacje o skutecznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw o międzynarodowym zakresie działania jak Procter & Gambel, Coca-Cola, General Motors, Fiat, Sony, itd. Przykład zajęć : grupowa praca nad analizą i oceną programów marketingowych, które odniosły sukces w praktyce. |
Literatura: |
1. Samuelson P., 1992 : Introduction to Marketing , University of Illinois 2. Thompson J. W., 1985 : Understanding Marketing, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.