Poetyka telewizji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-KM-S1-021B | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Poetyka telewizji | ||
Jednostka: | Wydział Humanistyczny | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Zajdel | |
Prowadzący grup: | Jakub Zajdel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Sposób ustalania oceny końcowej modułu: Końcową ocenę wyznacza suma punktów zebranych przez studenta w trzech trybach weryfikacji: test, dyskusja, obserwacja . Skala ocen: 36 – 40 punktów: dostateczny 41 – 45 punktów: dostateczny plus 46 – 50 punktów: dobry 51 – 55 punktów: dobry plus 56 – 60 punktów bardzo dobry |
|
Pełny opis: |
Moduł Poetyka telewizji ma wprowadzić studentów w podstawową problematykę dotyczącą: ontologii, semiotyki i estetyki obrazu telewizyjnego (paleo- i neotelewizji, epoki pilota, telewizji interaktywnej, zjawisk paratelewizyjnych). Uczestnik kursu zapoznaje się z koncepcją telewizji jako przepływu przekazu (rozumie pojęcia takie jak: strumień, strumień publikowany, segment, telewizja osobista: doby pilota i sieci, telewizja mobilna) oraz zyskuje wiedzę na temat ewolucji telewizyjnych środków wyrazu (przekaz na żywo, telerecording, wielokamerowy elektromagnetyczny i cyfrowy). Integralnym składnikiem zajęć jest refleksja na temat telewizyjnych gatunków oraz technologii cyfrowo-falowej i przemian telewizji. Moduł wprowadza także studentów w zagadnienia telewizji jako medium masowego w aspekcie komunikacyjnym (broadcasting, narrow-, silver-, homecasting) i społecznym (telewizja jako mimesis, telewizja jakościowa), z uwzględnieniem form uczestnictwa (konsumpcji strumienia, interaktywności) oraz przestrzeni komunikacyjnej telewizji (telerzeczywistość: realisty fiction i fiction reality, globalna wioska, telespołeczności). Student zapoznaje się ponadto ze zjawiskami intertekstualności, konwergencji, synergii telewizji w kulturze medialnej klasycznej i rozwiniętej audiowizualności. | |
Uwagi: |
Uwagi znajdują się w formularzu "Informacje o grupie 1". |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Karina Banaszkiewicz-Sadowska, Jakub Zajdel | |
Prowadzący grup: | Karina Banaszkiewicz-Sadowska, Jakub Zajdel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria ustalania oceny końcowej zostały opisane w części "Informacje o grupie...", osobno dla każdej grupy. |
|
Pełny opis: |
Poetyka telewizji ma wprowadzić studentów w podstawową problematykę dotyczącą: ontologii, semiotyki i estetyki obrazu telewizyjnego (paleo- i neotelewizji, epoki pilota, telewizji interaktywnej, zjawisk paratelewizyjnych). Uczestnik kursu zapoznaje się z koncepcją telewizji jako przepływu przekazu (rozumie pojęcia takie jak: strumień, strumień publikowany, segment, telewizja osobista: doby pilota i sieci, telewizja mobilna) oraz zyskuje wiedzę na temat ewolucji telewizyjnych środków wyrazu (przekaz na żywo, telerecording, wielokamerowy elektromagnetyczny i cyfrowy). Integralnym składnikiem zajęć jest refleksja na temat telewizyjnych gatunków oraz technologii cyfrowo-falowej i przemian telewizji. Moduł wprowadza także studentów w zagadnienia telewizji jako medium masowego w aspekcie komunikacyjnym (broadcasting, narrow-, silver-, homecasting) i społecznym (telewizja jako mimesis, telewizja jakościowa), z uwzględnieniem form uczestnictwa (konsumpcji strumienia, interaktywności) oraz przestrzeni komunikacyjnej telewizji (telerzeczywistość: realisty fiction i fiction reality, globalna wioska, telespołeczności). Student zapoznaje się ponadto ze zjawiskami intertekstualności, konwergencji, synergii telewizji w kulturze medialnej klasycznej i rozwiniętej audiowizualności. | |
Uwagi: |
Nie ma dodatkowych uwag. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Zajdel | |
Prowadzący grup: | Jakub Zajdel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria ustalania oceny końcowej zostały opisane w części "Informacje o grupie...". |
|
Pełny opis: |
Poetyka telewizji ma wprowadzić studentów w podstawową problematykę dotyczącą: ontologii, semiotyki i estetyki obrazu telewizyjnego (paleo- i neotelewizji, epoki pilota, telewizji interaktywnej, zjawisk paratelewizyjnych). Uczestnik kursu zapoznaje się z koncepcją telewizji jako przepływu przekazu (rozumie pojęcia takie jak: strumień, strumień publikowany, segment, telewizja osobista: doby pilota i sieci, telewizja mobilna) oraz zyskuje wiedzę na temat ewolucji telewizyjnych środków wyrazu (przekaz na żywo, telerecording, wielokamerowy elektromagnetyczny i cyfrowy). Integralnym składnikiem zajęć jest refleksja na temat telewizyjnych gatunków oraz technologii cyfrowo-falowej i przemian telewizji. Moduł wprowadza także studentów w zagadnienia telewizji jako medium masowego w aspekcie komunikacyjnym (broadcasting, narrow-, silver-, homecasting) i społecznym (telewizja jako mimesis, telewizja jakościowa), z uwzględnieniem form uczestnictwa (konsumpcji strumienia, interaktywności) oraz przestrzeni komunikacyjnej telewizji (telerzeczywistość: realisty fiction i fiction reality, globalna wioska, telespołeczności). Student zapoznaje się ponadto ze zjawiskami intertekstualności, konwergencji, synergii telewizji w kulturze medialnej klasycznej i rozwiniętej audiowizualności. | |
Uwagi: |
Nie ma dodatkowych uwag. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Karina Banaszkiewicz-Sadowska, Jakub Zajdel | |
Prowadzący grup: | Karina Banaszkiewicz-Sadowska, Jakub Zajdel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria ustalania oceny końcowej zostały opisane w części "Informacje o grupie...". |
|
Pełny opis: |
Poetyka telewizji ma wprowadzić studentów w podstawową problematykę dotyczącą: ontologii, semiotyki i estetyki obrazu telewizyjnego (paleo- i neotelewizji, epoki pilota, telewizji interaktywnej, zjawisk paratelewizyjnych). Uczestnik kursu zapoznaje się z koncepcją telewizji jako przepływu przekazu (rozumie pojęcia takie jak: strumień, strumień publikowany, segment, telewizja osobista: doby pilota i sieci, telewizja mobilna) oraz zyskuje wiedzę na temat ewolucji telewizyjnych środków wyrazu (przekaz na żywo, telerecording, wielokamerowy elektromagnetyczny i cyfrowy). Integralnym składnikiem zajęć jest refleksja na temat telewizyjnych gatunków oraz technologii cyfrowo-falowej i przemian telewizji. Moduł wprowadza także studentów w zagadnienia telewizji jako medium masowego w aspekcie komunikacyjnym (broadcasting, narrow-, silver-, homecasting) i społecznym (telewizja jako mimesis, telewizja jakościowa), z uwzględnieniem form uczestnictwa (konsumpcji strumienia, interaktywności) oraz przestrzeni komunikacyjnej telewizji (telerzeczywistość: realisty fiction i fiction reality, globalna wioska, telespołeczności). Student zapoznaje się ponadto ze zjawiskami intertekstualności, konwergencji, synergii telewizji w kulturze medialnej klasycznej i rozwiniętej audiowizualności. | |
Uwagi: |
Nie ma dodatkowych uwag. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Zajdel | |
Prowadzący grup: | Jakub Zajdel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Kryteria ustalania oceny końcowej zostały opisane w części "Informacje o grupie...". |
|
Pełny opis: |
Moduł "Poetyka telewizji" ma wprowadzić studentów w podstawową problematykę dotyczącą: ontologii, semiotyki i estetyki obrazu telewizyjnego (paleo- i neotelewizji, epoki pilota, telewizji interaktywnej, zjawisk paratelewizyjnych). Uczestnik kursu zapoznaje się z koncepcją telewizji jako przepływu przekazu (rozumie pojęcia takie jak: strumień, strumień publikowany, segment, telewizja osobista: doby pilota i sieci, telewizja mobilna) oraz zyskuje wiedzę na temat ewolucji telewizyjnych środków wyrazu (przekaz na żywo, telerecording, wielokamerowy elektromagnetyczny i cyfrowy). Integralnym składnikiem zajęć jest refleksja na temat telewizyjnych gatunków oraz technologii cyfrowo-falowej i przemian telewizji. Moduł wprowadza także studentów w zagadnienia telewizji jako medium masowego w aspekcie komunikacyjnym (broadcasting, narrow-, silver-, homecasting) i społecznym (telewizja jako mimesis, telewizja jakościowa), z uwzględnieniem form uczestnictwa (konsumpcji strumienia, interaktywności) oraz przestrzeni komunikacyjnej telewizji (telerzeczywistość: realisty fiction i fiction reality, globalna wioska, telespołeczności). Student zapoznaje się ponadto ze zjawiskami intertekstualności, konwergencji, synergii telewizji w kulturze medialnej klasycznej i rozwiniętej audiowizualności. | |
Uwagi: |
Nie ma dodatkowych uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.