Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

DYDAKTYKA MATEMATYKI 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0301-DYD3-02
Kod Erasmus / ISCED: 11.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: DYDAKTYKA MATEMATYKI 3
Jednostka: Instytut Matematyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Srodki dydaktyczne w nauczaniu; film dydaktyczny, kalkulator, komputer, programy komputerowe do

nauczania matematyki (m. in. opanowanie programu Cabri).

Metodyka rozwiazywania zadan matematycznych w szkole; błedy i trudnosci ucznia - sposoby ich rozpoznawania

i łagodzenia.

Metoda Polyi; przedłuzanie zadan.

Elementy geometrii w nauczaniu szkolnym.

Literatura:

Literatura:

1. J. Konior, Budowa i lektura tekstu matematycznego (nauka czytania tekstów matematycznych w szkole),

Wyd. US, 1998.

2. Z. Krygowska, Zarys dydaktyki matematyki, czesci 1-3, WSiP, 1977.

3. W. Nowak, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, 1989.

4. G. Polya, Jak to rozwiazac, PWN, 1964.

5. Z. Semadeni (red.), Nauczanie poczatkowe matematyki, tomy 1-4, WSiP, 1981.

6. S. Turnau, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, 1990.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)