PROJEKT ZESPOŁOWY
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0301-MT-S2-12-PZes | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PROJEKT ZESPOŁOWY | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | brak |
||
Skrócony opis: |
Studenci zostają podzieleni na zespoły. Każdy zespół pracuje nad zadanym projektem w zakresie matematyki teoretycznej lub stosowanej. Temat projektu określa prowadzący przy aktywnym udziale studentów. Po zorganizowaniu się, zespół opracowuje plan pracy i przedstawia go do zatwierdzenia prowadzącemu. Na zajęciach prezentowane są rezultaty prac nad kolejnymi etapami realizacji projektu. Praca nad projektem kończy się opracowaniem raportu końcowego. |
||
Pełny opis: |
Studenci zostają podzieleni na zespoły. Każdy zespół pracuje nad zadanym projektem w zakresie matematyki teoretycznej lub stosowanej. Temat projektu określa prowadzący przy aktywnym udziale studentów. Po zorganizowaniu się, zespół opracowuje plan pracy i przedstawia go do zatwierdzenia prowadzącemu. Na zajęciach prezentowane są rezultaty prac nad kolejnymi etapami realizacji projektu. Praca nad projektem kończy się opracowaniem raportu końcowego. |
||
Efekty uczenia się: |
-student potrafi zaplanować swoją pracę w ramach realizacji długofalowego projektu -student potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji grupowej nad realizowanym projektem, w szczególności potrafi precyzyjnie formułować pytania służące pogłębieniu rozumienia tematu -student potrafi systematycznie pracować nad realizacją kolejnych etapów projektu -student potrafi aktywnie włączyć się w pracę zespołu (lub kierować jego pracą) nad realizacją projektu -student potrafi nawiązać współpracę z pozostałymi członkami grupy pracującej nad projektem i uszanować rezultaty ich pracy -student potrafi sporządzić raporty z realizacji kolejnych etapów projektu oraz raport końcowy z realizacji projektu |
||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach - ocena aktywności w dyskusji na zajęciach plan pracy i raport częściowy - ocena planu pracy i raportu częściowego z realizacji projektu raport końcowy - ocena raportu końcowego prezentacja wyników prac nad projektem - ocena prezentacji wyników prac nad projektem |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 50 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Łukasz Dawidowski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Dawidowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową wpływ będą miały: - bieżąca ocena postępów prac nad projektem na podstawie przedstawianych materiałów - prezentacja wyników projektu - raport końcowy projektu |
|
Pełny opis: |
W ramach tego modułu studenci, podzieleni na 3-4 osobowe zespoły, realizują projekty związane z zagadnieniem wybranym spośród proponowanych. Realizacja projektu powinna obejmować: 1. Zaplanowanie realizacji projektu. Podział ról w zespole. 2. Przegląd literatury i kwerenda internetowa. 3. Analiza problemu, poszukiwanie metod rozwiązania, sformułowanie modelu. 4. Implementacja w środowisku matematycznym. 5. Uzyskanie wyników, rysunków itp. 6. Zaprojektowanie i przygotowanie strony www prezentującej zagadnienie i wyniki. 7. Przygotowanie i prezentacja wyników w formie referatu. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 50 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Łoskot | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Łoskot | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową wpływ będą miały: - bieżąca ocena postępów prac nad projektem na podstawie przedstawianych materiałów pisemnych i sposobu ich referowania, - prezentacja wyników projektu, - raport końcowy projektu. |
|
Pełny opis: |
W ramach tego modułu studenci, podzieleni w miarę możności na trzyosobowe zespoły, realizują projekty dotyczące zagadnień w zakresie ustalonym wspólnie z prowadzącym. Realizacja projektu powinna obejmować: 1. Zaplanowanie realizacji projektu. Podział ról w zespole (ale przewiduje się wymienność ról). 2. Przegląd literatury i kwerenda internetowa. 3. Analiza problemu, poszukiwanie metod rozwiązania, sformułowanie modelu. 4. Implementacja w środowisku matematycznym. 5. Uzyskanie wyników, rysunków itp. 6. Bieżące dokumentowanie postępów w pracy nad projektem w postaci pisemnych raportów częściowych i referowania bieżących postępów przed całą grupą. 7. Zaprojektowanie i przygotowanie prezentacji zamierzonych celów i głównych wyników projektu. 8. Pełna dokumentacja osiągniętych wyników w postaci raportu końcowego. Raport końcowy z realizacji projektu powinien zawierać między innymi: --sformułowanie celów projektu, --systematyczny, uporządkowany strukturalnie opis zgromadzonej wiedzy, --wyraźnie sformułowane główne definicje i twierdzenia --przykładowe dowody wybranych wyników, ilustrujące charakterystyczne techniki dowodowe, wykorzystywane w opisywanym kręgu problemów, --opracowane przykłady, ilustrujące wyniki teoretyczne i ich zastosowania, --odsyłacze do właściwych pozycji bibliograficznych, na podstawie których powstały poszczególne fragmenty opracowania, lub z których zapożyczono tabelę, rysunek, dane, i.t.p. (uwaga na poszanowanie praw autorskich), lub w których można znaleźć pominięte dowody, --odsyłacze do literatury rozszerzającej tematykę przedstawioną w raporcie. | |
Uwagi: |
1. Zasady oceny i wstępną propozycję dopuszczalnego zakresu tematyki projektów ustala się wspólnie dla obu grup laboratoryjnych. 2. Proponowana literatura zawiera przykładowe propozycje, od których można rozpocząć zapoznawanie się z problematyką. Jednak w miarę postępu prac przewiduje się, że zespoły będą samodzielnie wyszukiwać dodatkowe źródła wiedzy i umiejętnie je wykorzystywać. 3. Projekty mogą mieć charakter czysto matematyczny, ale preferowane będą propozycje projektów choć częściowo związane z zagadnieniami praktycznymi. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 50 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Łukasz Dawidowski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Dawidowski, Grażyna Łydzińska, Andrzej Tomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową wpływ będą miały: - bieżąca ocena postępów prac nad projektem na podstawie przedstawianych materiałów pisemnych i sposobu ich referowania, - prezentacja wyników projektu, - raport końcowy projektu. |
|
Pełny opis: |
W ramach tego modułu studenci, podzieleni na zespoły, realizują projekty dotyczące zagadnień w zakresie ustalonym wspólnie z prowadzącym. Realizacja projektu powinna obejmować: 1. Zaplanowanie realizacji projektu. Podział ról w zespole (ale przewiduje się wymienność ról). 2. Przegląd literatury i kwerenda internetowa. 3. Analiza problemu, poszukiwanie metod rozwiązania, sformułowanie modelu. 4. Implementacja w środowisku matematycznym. 5. Uzyskanie wyników, rysunków itp. 6. Bieżące dokumentowanie postępów w pracy nad projektem w postaci pisemnych raportów częściowych i referowania bieżących postępów przed całą grupą. 7. Zaprojektowanie i przygotowanie prezentacji zamierzonych celów i głównych wyników projektu. 8. Pełna dokumentacja osiągniętych wyników w postaci raportu końcowego. Raport końcowy z realizacji projektu powinien zawierać między innymi: --sformułowanie celów projektu, --systematyczny, uporządkowany strukturalnie opis zgromadzonej wiedzy, --wyraźnie sformułowane główne definicje i twierdzenia --przykładowe dowody wybranych wyników, ilustrujące charakterystyczne techniki dowodowe, wykorzystywane w opisywanym kręgu problemów, --opracowane przykłady, ilustrujące wyniki teoretyczne i ich zastosowania, --odsyłacze do właściwych pozycji bibliograficznych, na podstawie których powstały poszczególne fragmenty opracowania, lub z których zapożyczono tabelę, rysunek, dane, i.t.p. (uwaga na poszanowanie praw autorskich), lub w których można znaleźć pominięte dowody, --odsyłacze do literatury rozszerzającej tematykę przedstawioną w raporcie. | |
Uwagi: |
1. Zasady oceny i wstępną propozycję dopuszczalnego zakresu tematyki projektów ustala się wspólnie dla obu grup laboratoryjnych. 2. Proponowana literatura zawiera przykładowe propozycje, od których można rozpocząć zapoznawanie się z problematyką. Jednak w miarę postępu prac przewiduje się, że zespoły będą samodzielnie wyszukiwać dodatkowe źródła wiedzy i umiejętnie je wykorzystywać. 3. Projekty mogą mieć charakter czysto matematyczny, ale preferowane będą propozycje projektów choć częściowo związane z zagadnieniami praktycznymi. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 50 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Szymon Plewik, Andrzej Tomski | |
Prowadzący grup: | Szymon Plewik, Andrzej Tomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Grażyna Łydzińska | |
Prowadzący grup: | Grażyna Łydzińska, Rafał Tyrala | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową wpływ będą miały: - bieżąca ocena postępów prac nad projektem na podstawie przedstawianych materiałów i sposobu ich referowania, - prezentacja wyników projektu, - raport końcowy projektu. |
|
Pełny opis: |
W ramach tego modułu studenci, podzieleni na zespoły, realizują projekty dotyczące zagadnień w zakresie ustalonym wspólnie z prowadzącym. Realizacja projektu powinna obejmować: 1. Zaplanowanie realizacji projektu. Podział ról w zespole (ale przewiduje się wymienność ról). 2. Przegląd literatury i kwerenda internetowa. 3. Analiza problemu, poszukiwanie metod rozwiązania, sformułowanie modelu. 4. Implementacja w środowisku matematycznym. 5. Uzyskanie wyników, rysunków itp. 6. Bieżące dokumentowanie postępów w pracy nad projektem w postaci raportów częściowych i referowania bieżących postępów przed całą grupą. 7. Zaprojektowanie i przygotowanie prezentacji zamierzonych celów i głównych wyników projektu. 8. Dokumentacja osiągniętych wyników.. | |
Uwagi: |
1. Zasady oceny i wstępną propozycję dopuszczalnego zakresu tematyki projektów ustala się wspólnie dla obu grup laboratoryjnych. 2. Proponowana literatura zawiera przykładowe propozycje, od których można rozpocząć zapoznawanie się z problematyką. Jednak w miarę postępu prac przewiduje się, że zespoły będą samodzielnie wyszukiwać dodatkowe źródła wiedzy i umiejętnie je wykorzystywać. 3. Projekty mogą mieć charakter czysto matematyczny, ale preferowane będą propozycje projektów choć częściowo związane z zagadnieniami praktycznymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.