Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III i IV ETAPIE EDUKACYJNYM III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0301-MT-S2-16-DMA3 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III i IV ETAPIE EDUKACYJNYM III
Jednostka: Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Grupy: Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-18 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar
Prowadzący grup: Natalia Cieślar
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na zajęciach student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny.

Pełny opis:

Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne.

Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.

Budowa twierdzeń matematycznych.

Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie.

Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Praca z tekstem matematycznym na lekcjach.

Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę).

Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce.

Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów.

Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów.

Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar
Prowadzący grup: Natalia Cieślar
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na zajęciach student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny. Jeśt to ocena z zaliczenia.

Student otzrymuje również ocenę z egzaminu, na którym obowiązuje znajomość treści obowiązujących na DMaB1, DMaB2, DMaB3.

Ocena końcowa modułu jest średnią ocen z zaliczenia i egzaminu.

Pełny opis:

Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne.

Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.

Budowa twierdzeń matematycznych.

Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie.

Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Praca z tekstem matematycznym na lekcjach.

Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę).

Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce.

Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów.

Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów.

Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar
Prowadzący grup: Natalia Cieślar
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na zajęciach student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny.

Ocena z egzaminu obejmuje znajomość treści modułów Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I, II, III.

Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną powyższych ocen.


Pełny opis:

Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne.

Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.

Budowa twierdzeń matematycznych.

Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie.

Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Praca z tekstem matematycznym na lekcjach.

Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę).

Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce.

Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów.

Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów.

Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020"

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Cieślar
Prowadzący grup: Natalia Cieślar
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na zajęciach (prowadzonych stacjonarnie lub online) student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny.

Ocena z egzaminu (prowadzonego jako rozmowa indywidualna) obejmuje znajomość treści modułów Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I, II, III.

Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną powyższych ocen.


Pełny opis:

Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne.

Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej.

Budowa twierdzeń matematycznych.

Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie.

Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym.

Praca z tekstem matematycznym na lekcjach.

Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę).

Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce.

Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów.

Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów.

Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.