DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III i IV ETAPIE EDUKACYJNYM III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0301-MT-S2-16-DMA3 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III i IV ETAPIE EDUKACYJNYM III | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych | ||
Grupy: |
Przedmioty specjalistyczne - matematyka nauczycielska /stacjonarne II stopnia/ |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Natalia Cieślar | |
Prowadzący grup: | Natalia Cieślar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na zajęciach student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny. |
|
Pełny opis: |
Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne. Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej. Budowa twierdzeń matematycznych. Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie. Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Praca z tekstem matematycznym na lekcjach. Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę). Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce. Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów. Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów. Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Natalia Cieślar | |
Prowadzący grup: | Natalia Cieślar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na zajęciach student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny. Jeśt to ocena z zaliczenia. Student otzrymuje również ocenę z egzaminu, na którym obowiązuje znajomość treści obowiązujących na DMaB1, DMaB2, DMaB3. Ocena końcowa modułu jest średnią ocen z zaliczenia i egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne. Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej. Budowa twierdzeń matematycznych. Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie. Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Praca z tekstem matematycznym na lekcjach. Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę). Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce. Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów. Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów. Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Natalia Cieślar | |
Prowadzący grup: | Natalia Cieślar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na zajęciach student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny. Ocena z egzaminu obejmuje znajomość treści modułów Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I, II, III. Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną powyższych ocen. |
|
Pełny opis: |
Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne. Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej. Budowa twierdzeń matematycznych. Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie. Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Praca z tekstem matematycznym na lekcjach. Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę). Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce. Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów. Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów. Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Natalia Cieślar | |
Prowadzący grup: | Natalia Cieślar | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na zajęciach (prowadzonych stacjonarnie lub online) student zdobywa 0 lub 1 punkt; za 80% wszystkich możliwych punktów otrzymuje ocenę bardzo dobry, za 60% ocenę dobry, za 40% ocenę dostateczny. Ocena z egzaminu (prowadzonego jako rozmowa indywidualna) obejmuje znajomość treści modułów Dydaktyka matematyki na II etapie edukacyjnym I, II, III. Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną powyższych ocen. |
|
Pełny opis: |
Metody rozumowania w matematyce (i ich związek z trudnościami w uczeniu się matematyki): dedukcja, redukcja rozumowanie nie wprost, rozumowanie indukcyjne. Odkrywanie i formułowanie twierdzeń w nauczaniu szkolnym jako sposób na kształtowanie ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej. Budowa twierdzeń matematycznych. Poszukiwanie dowodu a jego redagowanie. Sposoby zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Sposoby wykorzystania zapisu dowodu w nauczaniu szkolnym. Praca z tekstem matematycznym na lekcjach. Wychowawcza rola matematyki (kształcenie umiejętności rzeczowego argumentowania, kształcenie rzetelności i wytrwałości, kształcenie umiejętności społecznych poprzez matematykę). Przyczyny trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce. Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych uczniów. Kontrola rozumienia pojęć matematycznych przez uczniów. Aktywność typu matematycznego; aktywność pozorna i rzeczywista. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.