PRACOWNIA MAGISTERSKA B - CHEMIA ANALITYCZNA
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0310-CH-S2-255 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PRACOWNIA MAGISTERSKA B - CHEMIA ANALITYCZNA | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
20.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Skrócony opis: |
Wariant modułu: Pracownia magisterska B - Chemia analityczna Kierunek: CHEMIA Specjalność: Chemia Podstawowa, Chemia Środowiska, Chemia Informatyczna, Chemia Leków Studia II stopnia, stacjonarne Moduł: Chemia - Moduł pracowni magisterskich Zajęcia: laboratorium |
||
Pełny opis: |
Badania międzylaboratoryjne nowych materiałów odniesienia (ICP-OES i AAS). Zatężanie jonów metali na tlenku grafenu z zastosowaniem pochodnych 1,10-fenatroliny. Chemiczne modyfikacje tlenku grafenu m.in. grupami aminowymi i tiolowymi oraz ich zastosowanie w sorpcji metali. Badania nad specjacją metali w próbkach środowiskowych. Badania w zakresie metod chemometrycznych: metody wyboru zmiennych istotnych (biomarkerów), fuzja danych, wybór zmiennych istotnych dla nieliniowych funkcji sklejanych. |
||
Literatura: |
Literatura oryginalna związana z tematyką wykonywanej pracy magisterskiej. Bazy danych dostępne w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego. |
||
Efekty uczenia się: |
- zna teoretyczne podstawy działania aparatury pomiarowej - potrafi obsługiwać specjalistyczną aparaturę pomiarową lub oprogramowanie (w przypadku pracy teoretycznej) w celu uzyskania wyników badań, będących przedmiotem pracy magisterskiej - planuje badania własne, konieczne do weryfikacji hipotez pracy magisterskiej oraz opracowuje wyniki badań własnych i dokonuje krytycznej analizy wyników - przygotowuje i prezentuje prace związane z badaniami własnymi, które zawierają cel, metodologię, wyniki i ich znaczenie w kontekście badań o podobnej tematyce - samodzielnie poznaje wybrane zagadnienia i określa kierunki dalszego kształcenia - samodzielnie planuje swoją karierę zawodową lub naukową - rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej i postępuje etycznie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia Ocenianie ciągłe: Prawidłowe wykonanie eksperymentów. Bezpieczna praca w laboratorium analitycznym wyposażonym w aparaturę AAS, ICP-OES i EDXRF. Umiejętność pracy laboratoryjnej indywidualnej i zespołowej. Ocena bardzo dobra - wykonuje eksperyment zgodnie z instrukcjami prowadzącego. Zna i rozumie realizowane zagadnienie. Zna podstawy teoretyczne prowadzonej analizy. Potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium analitycznym. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Ocena dobra – wykonuje eksperyment zgodnie z instrukcjami prowadzącego. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zna podstawy teoretyczne prowadzonej analizy. Na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium analitycznym. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Świadomie unikając błędów w pracy laboratoryjnej konsultuje się z prowadzącym. Ocena dostateczna – prawidłowe wykonanie eksperymentu wymaga znaczącej pomocy prowadzącego. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zna podstawy teoretyczne prowadzonej analizy. Na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium analitycznym. Potrafi pracować indywidualnie i zespołowo. Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać eksperymentu nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie rozumie realizowanego zagadnienia. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium analitycznym. Prezentacja: Przedstawienie sposobu opracowania wyników badań zawartych w literaturze wskazanej przez prowadzącego. Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa jego interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie Ocena dobra plus - znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału i jego interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadzącą do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, właściwe wykorzystanie czasu, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi, Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, uogólniania, przywołanie podstawowych kontekstów ( z literatury), częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi Ocena dostateczna - Omówienie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, liczne błędy w mówieniu, ale zachowana komunikatywność języka, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat, Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Izabela Jendrzejewska | |
Prowadzący grup: | Barbara Feist, Barbara Mikuła, Katarzyna Pytlakowska, Rafał Sitko, Beata Walczak, Beata Zawisza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Sitko | |
Prowadzący grup: | Marzena Dabioch, Barbara Feist, Katarzyna Pytlakowska, Rafał Sitko, Beata Walczak, Beata Zawisza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Sitko | |
Prowadzący grup: | Marzena Dabioch, Barbara Feist, Karina Kocot, Katarzyna Pytlakowska, Rafał Sitko, Beata Walczak, Beata Zawisza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Sitko | |
Prowadzący grup: | Marzena Dabioch, Barbara Feist, Karina Kocot, Justyna Polak, Katarzyna Pytlakowska, Beata Zawisza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Sitko | |
Prowadzący grup: | Barbara Feist, Mieczysław Sajewicz, Beata Zawisza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.