PRACOWNIA MAGISTERSKA B - SYNTEZA I FIZYKOCHEMIA ZWIĄZKÓW ORGANICZNYCH I NIEORGANICZNYCH
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0310-CH-S2-256 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PRACOWNIA MAGISTERSKA B - SYNTEZA I FIZYKOCHEMIA ZWIĄZKÓW ORGANICZNYCH I NIEORGANICZNYCH | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
20.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Skrócony opis: |
Wariant modułu: Pracownia magisterska B - Synteza i fizykochemia związków organicznych i nieorganicznych Kierunek: CHEMIA Specjalność: Chemia Podstawowa, Chemia Środowiska, Chemia Informatyczna, Chemia Leków Studia II stopnia, stacjonarne Moduł: Chemia - Moduł pracowni magisterskich Zajęcia: laboratorium |
||
Pełny opis: |
Projektowanie i synteza inhibitorów integrazy HIV Projektowanie i synteza nowych chelatorów żelaza jako środków przeciwnowotworowych Przydatność metody e-learningu w nauczaniu chemii organicznej Syntezy związków modelowych do badania nowych mechanizmów transportu podczas TLC Projektowanie nowych związków biologicznie aktywnych metodami skriningu baz danych Synteza wybranych pochodnych chinoliny Syntezy nowych pochodnych chinoliny jako potencjalnych fungicydów Badania struktury baz danych Modelowanie techniką dynamiki molekularnej wybranego szeregu związków chemicznych Kompleksy metali w chemii medycznej Projektowanie związków przeciwgrzybicznych w oparciu o fragmenty molekularne Synteza i badanie aktywności tiosemikarbazonów o potencjalnej aktywności przeciwnowotworowej Synteza nowych ligandów tioazolowych Nowe pochodne aminokwasowe tetrafenyloporfiryny Amidy kwasu izoftalowego-synteza i badania fizykochemiczne Synteza chloryn i bakteriochloryn jako potencjalnych fotouczulaczy w PDT Modyfikowane cholesterolem pochodne tetrafenyloporfiryny Amidy kwasu tereftalowego o potencjalnym działaniu biologicznym Rezweratrol – oznaczanie ilościowe w materiałach spożywczych Pochodne tetrabromofenyloporfiryny i ich potencjalne zastosowanie w PDT Nitrylowe pochodne porfiryn o potencjalnym znaczeniu biologicznym |
||
Literatura: |
Zakres obowiązkowej literatury uzgadniany jest bezpośrednio przez promotora pracy magisterskiej i ściśle związany z tematem wykonywanej pracy magisterskiej |
||
Efekty uczenia się: |
zna teoretyczne podstawy działania aparatury pomiarowej potrafi obsługiwać specjalistyczną aparaturę pomiarową lub oprogramowanie (w przypadku pracy teoretycznej) w celu uzyskania wyników badań, będących przedmiotem pracy magisterskiej planuje badania własne, konieczne do weryfikacji hipotez pracy magisterskiej oraz opracowuje wyniki badań własnych i dokonuje krytycznej analizy wyników przygotowuje i prezentuje prace związane z badaniami własnymi, które zawierają cel, metodologię, wyniki i ich znaczenie w kontekście badań o podobnej tematyce samodzielnie poznaje wybrane zagadnienia i określa kierunki dalszego kształcenia samodzielnie planuje swoją karierę zawodową lub naukową rozumie znaczenie uczciwości intelektualnej i postępuje etycznie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie pisemne weryfikacja umiejętności poprzez pisemne opracowanie materiału związanego z tematyką pracy magisterskiej. Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie, prezentacja multimedialna przygotowana perfekcyjnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu Ocena dobra plus - znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału i jego interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana perfekcyjnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadzącą do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, właściwe wykorzystanie czasu, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej, jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, uogólniania, przywołanie podstawowych kontekstów ( z literatury), częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy, z zastosowaniem wybranych środków wyrazu Ocena dostateczna - opisanie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, błędy w mówieniu, ale zachowana komunikatywność języka, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy; Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie. Ocenianie ciągłe – ocena praktycznych umiejętności pracy w laboratorium magisterskim lub z komputerem ( w przypadku prac o charakterze obliczeniowym) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-18 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Violetta Kozik, Stanisław Krompiec, Jarosław Polański | |
Prowadzący grup: | Michał Filapek, Krystyna Jarzembek, Violetta Kozik, Stanisław Krompiec, Robert Musioł, Mateusz Penkala, Jarosław Polański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia Ocenianie ciągłe: Kontynuacja prac rozpoczętych w ramach zajęć Pracownia magisterska A Przygotowanie do pracy w oparciu o literaturę, W zależności od tematu pracy magisterskiej: - zaplanowanie prac laboratoryjnych, prac z komputerem zależnie od tematu pracy magisterskiej - przygotowanie stanowiska do prac laboratoryjnych - przeprowadzenie zaplanowanych prac laboratoryjnych - przygotowanie sprzętu komputerowego - zapoznanie się z odpowiednim oprogramowaniem komputerowym - współpraca z innymi studentami w grupie w celu zapewnienia bezpieczeństwa w laboratorium - rozwiązywanie problemów pojawiających się w trakcie pracy eksperymentalnej Ocena bardzo dobra - student samodzielnie planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu ćwiczenia. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników; Ocena dobra - student planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskie konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena dostateczna - student wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Zazwyczaj prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej nawet po konsultacji z prowadzącym. Prezentacja: Przedstawienie sposobu opracowania wyników badań zawartych w literaturze wskazanej przez prowadzącego. Student przygotowuje prezentację kierując się kryterium merytorycznym (realizacja tematu) oraz formy przekazu ( kompozycja obrazu, język i styl, wykorzystanie czasu). Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie, prezentacja multimedialna przygotowana perfekcyjnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu Ocena dobra plus - znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału i jego interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana perfekcyjnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadzącą do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, właściwe wykorzystanie czasu, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej, jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, uogólniania, przywołanie podstawowych kontekstów ( z literatury), częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy, z zastosowaniem wybranych środków wyrazu Ocena dostateczna - Omówienie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, l błędy w mówieniu, ale zachowana komunikatywność języka, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy; Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie. |
|
Pełny opis: |
Projektowanie i synteza inhibitorów integrazy HIV Projektowanie i synteza nowych chelatorów żelaza jako środków przeciwnowotworowych Przydatność metody e-learningu w nauczaniu chemii organicznej Syntezy związków modelowych do badania nowych mechanizmów transportu podczas TLC Projektowanie nowych związków biologicznie aktywnych metodami skriningu baz danych Synteza wybranych pochodnych chinoliny Syntezy nowych pochodnych chinoliny jako potencjalnych fungicydów Badania struktury baz danych Modelowanie techniką dynamiki molekularnej wybranego szeregu związków chemicznych Kompleksy metali w chemii medycznej Projektowanie związków przeciwgrzybicznych w oparciu o fragmenty molekularne Synteza i badanie aktywności tiosemikarbazonów o potencjalnej aktywności przeciwnowotworowej Synteza nowych ligandów tioazolowych Nowe pochodne aminokwasowe tetrafenyloporfiryny Amidy kwasu izoftalowego-synteza i badania fizykochemiczne Synteza chloryn i bakteriochloryn jako potencjalnych fotouczulaczy w PDT Modyfikowane cholesterolem pochodne tetrafenyloporfiryny Amidy kwasu tereftalowego o potencjalnym działaniu biologicznym Rezweratrol – oznaczanie ilościowe w materiałach spożywczych Pochodne tetrabromofenyloporfiryny i ich potencjalne zastosowanie w PDT Nitrylowe pochodne porfiryn o potencjalnym znaczeniu biologicznym |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-18 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Krompiec, Jarosław Polański | |
Prowadzący grup: | Piotr Bartczak, Andrzej Bąk, Michał Filapek, Stanisław Krompiec, Piotr Kuś, Robert Musioł, Jacek Nycz, Mateusz Penkala, Jarosław Polański, Marcin Rojkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenianie ciągłe: Ocena bardzo dobra - student samodzielnie planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu ćwiczenia. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników; Ocena dobra - student planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskie konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena dostateczna - student wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Zazwyczaj prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej nawet po konsultacji z prowadzącym. |
|
Pełny opis: |
Pracownia magisterska B stanowi kontynuację pierwszej części Pracownia magisterska A, gdzie planuje się i realizuje pracę magisterską. W zależności od wybranej specjalizacji oraz tematyki student wykonuje szereg badań eksperymentalnych w laboratorium lub pracuje z komputerem (w przypadku prac o charakterze obliczeniowym). W toku tych badań student otrzymuje wyniki, które są następnie opisywane, analizowane i wykorzystywane podczas tworzenia pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Krompiec, Jarosław Polański | |
Prowadzący grup: | Andrzej Bąk, Piotr Kuś, Robert Musioł, Maciej Serda, Aneta Słodek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenianie ciągłe: Ocena bardzo dobra - student samodzielnie planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu ćwiczenia. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników; Ocena dobra - student planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskie konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena dostateczna - student wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Zazwyczaj prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej nawet po konsultacji z prowadzącym. |
|
Pełny opis: |
Pracownia magisterska B stanowi kontynuację pierwszej części Pracownia magisterska A, gdzie planuje się i realizuje pracę magisterską. W zależności od wybranej specjalizacji oraz tematyki student wykonuje szereg badań eksperymentalnych w laboratorium lub pracuje z komputerem (w przypadku prac o charakterze obliczeniowym). W toku tych badań student otrzymuje wyniki, które są następnie opisywane, analizowane i wykorzystywane podczas tworzenia pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Krompiec, Jarosław Polański | |
Prowadzący grup: | Piotr Bartczak, Michał Filapek, Violetta Kozik, Stanisław Krompiec, Mateusz Penkala, Aneta Słodek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenianie ciągłe: Ocena bardzo dobra - student samodzielnie planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu ćwiczenia. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników; Ocena dobra - student planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskie konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena dostateczna - student wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Zazwyczaj prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej nawet po konsultacji z prowadzącym. |
|
Pełny opis: |
Pracownia magisterska B stanowi kontynuację pierwszej części Pracownia magisterska A, gdzie planuje się i realizuje pracę magisterską. W zależności od wybranej specjalizacji oraz tematyki student wykonuje szereg badań eksperymentalnych w laboratorium lub pracuje z komputerem (w przypadku prac o charakterze obliczeniowym). W toku tych badań student otrzymuje wyniki, które są następnie opisywane, analizowane i wykorzystywane podczas tworzenia pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin, 150 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stanisław Krompiec, Jarosław Polański | |
Prowadzący grup: | Barbara Hachuła, Robert Musioł, Jarosław Polański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Laboratorium - Zaliczenie lub ocena |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenianie ciągłe: Ocena bardzo dobra - student samodzielnie planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej konsultując się z prowadzącym tylko w momentach istotnych dla poprawnego przebiegu ćwiczenia. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników; Ocena dobra - student planuje i wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskie konsultując się z prowadzącym w miarę potrzeby. Zna i rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Na ogół prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena dostateczna - student wykonuje prace związane z przygotowaniem pracy magisterskiej po konsultacjach z prowadzącym. Rozumie realizowane zagadnienie, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Zazwyczaj prawidłowo planuje i wykonuje prace laboratoryjne lub obliczeniowe, na bieżąco ocenia poprawność otrzymanych wyników po konsultacji z prowadzącym; Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie prawidłowo wykonać prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej nawet po konsultacji z prowadzącym. |
|
Pełny opis: |
Pracownia magisterska B stanowi kontynuację pierwszej części Pracownia magisterska A, gdzie planuje się i realizuje pracę magisterską. W zależności od wybranej specjalizacji oraz tematyki student wykonuje szereg badań eksperymentalnych w laboratorium lub pracuje z komputerem (w przypadku prac o charakterze obliczeniowym). W toku tych badań student otrzymuje wyniki, które są następnie opisywane, analizowane i wykorzystywane podczas tworzenia pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.