Komunikowanie się w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-DK-N1-KWO15 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie się w organizacji | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Średnia arytmetyczna z ocen z ćwiczeń i egzaminu. Na koniec semestru student jest zobowiązany przystąpić do kolokwium zaliczeniowego oraz egzaminu. Forma egzaminu ustalana jest w zależności od wielkości grupy: pisemna lub ustna. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie podstawowych różnic między zasadami komunikowania się w różnych sytuacjach i różnego rodzaju grupach i instytucjach. Praktyczną konsekwencją jest wykształcenie u studentów kompetencji skutecznego komunikowania się w organizacjach formalnych i grupach nieformalnych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena przygotowania do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów. wymagania merytoryczne: Znajomość zasad komunikowania w organizacjach różnego typu, umiejętność diagnozowania problemów komunikacyjnych oraz ich przezwyciężania, umiejętność wdrażania systemów komunikacyjnych w organizacjach różnego rodzaju. kryteria oceny: Znajomość teorii z zakresu komunikowania organizacyjnego. Zaprezentowanie systemu komunikacyjnego wybranej organizacji. Aktywność na większości zajęć, udział w dyskusjach. Umiejętność zaproponowania rozwiązań mających udoskonalić systemy komunikowania organizacyjnego w instytucjach różnego rodzaju. Kolokwium zaliczeniowe – ocena pozytywna – 50 proc.+1 możliwych punktów. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie podstawowych różnic między zasadami komunikowania się w różnych sytuacjach i różnego rodzaju grupach i instytucjach. Praktyczną konsekwencją jest wykształcenie u studentów kompetencji skutecznego komunikowania się w organizacjach formalnych i grupach nieformalnych. Egzamin: Przygotowanie własne studenta obejmuje studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do egzaminu oraz opracowanie systemu komunikowania się w wybranym rodzaju organizacji. Ćwiczenia: Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z obowiązkową literaturą przedmiotu. Ponadto student powinien regularnie przygotowywać się do tematyki poruszanej na ćwiczeniach, brać aktywny udział w proponowanych przez prowadzących formach doskonalenia umiejętności praktycznych. Praca własna studenta obejmuje również przygotowanie modelu komunikacji w wybranej przez siebie rodzaju organizacji i zaprezentowaniu go na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów. Średnia z zaliczenia ćwiczeń oraz z oceny z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie podstawowych różnic między zasadami komunikowania się w różnych sytuacjach i różnego rodzaju grupach i instytucjach. Praktyczną konsekwencją jest wykształcenie u studentów kompetencji skutecznego komunikowania się w organizacjach formalnych i grupach nieformalnych. Egzamin: Przygotowanie własne studenta obejmuje studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do egzaminu. Ćwiczenia: Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z obowiązkową literaturą przedmiotu. Ponadto student powinien regularnie przygotowywać się do tematyki poruszanej na ćwiczeniach, brać aktywny udział w proponowanych przez prowadzących formach doskonalenia umiejętności praktycznych. Praca własna studenta obejmuje również przygotowanie modelu komunikacji w wybranej przez siebie rodzaju organizacji i zaprezentowaniu go na zajęciach. | |
Uwagi: |
Tematy prezentacji muszą być uzgadniane z prowadzącym. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów. Średnia z zaliczenia ćwiczeń oraz z oceny z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie podstawowych różnic między zasadami komunikowania się w różnych sytuacjach i różnego rodzaju grupach i instytucjach. Praktyczną konsekwencją jest wykształcenie u studentów kompetencji skutecznego komunikowania się w organizacjach formalnych i grupach nieformalnych. Egzamin: Przygotowanie własne studenta obejmuje studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do egzaminu. Ćwiczenia: Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z obowiązkową literaturą przedmiotu. Ponadto student powinien regularnie przygotowywać się do tematyki poruszanej na ćwiczeniach, brać aktywny udział w proponowanych przez prowadzących formach doskonalenia umiejętności praktycznych. Praca własna studenta obejmuje również przygotowanie modelu komunikacji w wybranej przez siebie rodzaju organizacji i zaprezentowaniu go na zajęciach. | |
Uwagi: |
Tematy prezentacji muszą być uzgadniane z prowadzącym. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów. Średnia z zaliczenia ćwiczeń oraz z oceny z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie podstawowych różnic między zasadami komunikowania się w różnych sytuacjach i różnego rodzaju grupach i instytucjach. Praktyczną konsekwencją jest wykształcenie u studentów kompetencji skutecznego komunikowania się w organizacjach formalnych i grupach nieformalnych. Egzamin: Przygotowanie własne studenta obejmuje studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do egzaminu. Ćwiczenia: Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z obowiązkową literaturą przedmiotu. Ponadto student powinien regularnie przygotowywać się do tematyki poruszanej na ćwiczeniach, brać aktywny udział w proponowanych przez prowadzących formach doskonalenia umiejętności praktycznych. Praca własna studenta obejmuje również przygotowanie modelu komunikacji w wybranej przez siebie rodzaju organizacji i zaprezentowaniu go na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin ![]() Wykład, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Prowadzący grup: | Dagmara Głuszek-Szafraniec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Przygotowanie do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego. Ocena umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w trakcie rozwiązywania problemów. Ocena wystąpień studentów na temat sposobów komunikowania się w wybranej organizacji. Ocena pracy semestralnej na temat komunikowania w wybranej organizacji. Kolokwium zaliczeniowe. Egzamin ustny lub pisemny w zależności od ilości studentów. Średnia z zaliczenia ćwiczeń oraz z oceny z egzaminu. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie podstawowych różnic między zasadami komunikowania się w różnych sytuacjach i różnego rodzaju grupach i instytucjach. Praktyczną konsekwencją jest wykształcenie u studentów kompetencji skutecznego komunikowania się w organizacjach formalnych i grupach nieformalnych. Egzamin: Przygotowanie własne studenta obejmuje studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do egzaminu. Ćwiczenia: Praca własna studenta obejmuje zapoznanie się z obowiązkową literaturą przedmiotu. Ponadto student powinien regularnie przygotowywać się do tematyki poruszanej na ćwiczeniach, brać aktywny udział w proponowanych przez prowadzących formach doskonalenia umiejętności praktycznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.