Gatunki dziennikarskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-DK-S1-GD16 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gatunki dziennikarskie | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
5.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ślawska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ślawska, Ewelina Tyc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu to średnia z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia (60% egzamin + 40% ocena z ćwiczeń). |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest opanowanie w dobrym stopniu wiedzy teoretycznej i umiejętne jej zastosowanie we własnej praktyce dziennikarskiej. Wiedza o gatunkach i indywidualna refleksja nad realizacjami gatunkowymi jest pomocna w doskonaleniu warsztatu dziennikarskiego. Przyszły dziennikarz powinien podać definicje poszczególnych gatunków, zastosować najlepszą formę językową, która najlepiej i najpełniej przedstawi temat. Powinien wiedzieć, kiedy może operować indywidualnym stylem, a kiedy powinien z niego zrezygnować. Rozumieć zmiany w polu genologicznym podyktowane zmianami współczesnej kultury. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ślawska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ślawska, Ewelina Tyc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa modułu to średnia z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia (60% egzamin + 40% ocena z ćwiczeń). |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest opanowanie w dobrym stopniu wiedzy teoretycznej i umiejętne jej zastosowanie we własnej praktyce dziennikarskiej. Wiedza o gatunkach i indywidualna refleksja nad realizacjami gatunkowymi jest pomocna w doskonaleniu warsztatu dziennikarskiego oraz w rozumieniu współczesnych mediów. Przyszły dziennikarz powinien podać definicje poszczególnych gatunków, zastosować najlepszą formę językową, która najlepiej i najpełniej przedstawi temat. Powinien wiedzieć, kiedy może operować indywidualnym stylem, a kiedy powinien z niego zrezygnować. Rozumieć zmiany w polu genologicznym podyktowane zmianami współczesnej kultury. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Kazimierz Wolny-Zmorzyński | |
Prowadzący grup: | Ewelina Tyc, Kazimierz Wolny-Zmorzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Kazimierz Wolny-Zmorzyński | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ślawska, Ewelina Tyc, Kazimierz Wolny-Zmorzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | na ocenę ndst (2): nie potrafi wymienić podstawowych pojęć, nie zna podstawowej literatury przedmiotu oraz lektur. na ocenę dst (3): zna podstawowe pojęcia bez umiejętności ich analizy; zna treść podstawowych lektur; na ocenę db (4): zna pojęcia, potrafi je omówić, porównać, analizować; wykazuje się znajomością lektur obowiązkowych; na ocenę bdb (5) zna pojęcia, potrafi je omówić, porównać, analizować; wykazuje się znajomością lektur obowiązkowych i nadobowiązkowych; |
|
Pełny opis: |
Wprowadzenie podstawowych pojęć i kategorii teoretycznych niezbędnych w dostrzeganiu i analizie tekstu dziennikarskiego (medialnego). Podkreślenie roli świadomości genologicznej w komunikowaniu medialnym; Zwiększenie kompetencji genologicznej - możliwości dostrzegania w wypowiedziach dziennikarskich ich typowości gatunkowej decydującej o poprawnym odbiorze tekstów medialnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.