Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 05-DK-S1-R12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Reklama
Jednostka: Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Skrócony opis:

Student pozna podstawowe prawidłowości i zasady komunikowania perswazyjnego. W trakcie realizacji modułu wyjaśnionego zostaną relacje miedzy rynkiem, reklamą i marketingiem. Studenci zrealizują projekty, w trakcie których poznają właściwości podstawowych nośników reklamy. Zaliczenie modułu pozwoli uczestnikomzajęć samodzielnie , jak i w grupie realizować projekty reklamowe w poszczególnych segmentach mediów periodycznych , jak i pozostałych nośnikach reklamy.

Pełny opis:

Reklama jako instrument Communication Mix. Definicja i typologia reklamy. Istota i funkcja reklamy w komunikowaniu perswazyjnym. Rola reklamy w społeczeństwie. Segmentacja rynku. Prawno-etyczne ograniczenia reklamy. Procesy poznawcze - uwaga, postrzeganie i pamięć a reklama. Wpływ emocji na postrzeganie i skuteczność reklamy. Postawy konsumenta a reklama. Osobowościowe uwarunkowania percepcji reklamy.. Charakterystyka wybranych środków przekazu reklamowego (prasa, TV, radio, reklama zewnętrzna. Internet). Planowanie mediów

Literatura:

1. Współczesne uwarunkowania promocji i reklamy. Red. Kukuła A.J. Warszawa 2013

2.Napierała M., Filozofia reklamy, Kraków 2012

3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji. Wrocław 2005

4. Caples J., Hahn F.E., Skuteczna reklama, Warszawa 2000

5. Budzyński W., Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Warszawa 2000

6. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999

7. Domański T., Skuteczna reklama i promocja, Warszawa 1993

Efekty uczenia się:

Student;

ma wiedzę o strukturach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych oraz rozumie procesy ich zmian

ma informację na temat mediów w warunkach społeczeństwa informacyjnego

potrafi analizować postawy i zachowania jednostek oraz grup społecznych w życiu publicznym

posiada zdolność analizowania i oceniania treści przekazu medialnego i jego wykorzystania w działalności publicznej

Jest przygotowany do uczestnictwa w budowaniu zinstytucjonalizowanych form aktywności obywatelskiej

Jest przygotowany do kierowania małymi zespołami ludzkimi

Ma potrzebę dalszego uzupełniania wiedzy oraz doskonalenia i poszerzania umiejętności

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny będzie obejmował wiedzę merytoryczną przekazaną zarówno w ramach wykładów jak i ćwiczeń.

Maksymalna ilość punktów w ramach egzaminu: 20.

Egzamin składa się z trzech zagadnień do opracowania.

Kryteria oceny:

Bardzo dobry – 19-20

Dobry – 15-18

Dostateczny – 11-14

Niedostateczny – 10 i mniej punktów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)