Reklama
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-DK-S1-R12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reklama |
Jednostka: | Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Skrócony opis: |
Student pozna podstawowe prawidłowości i zasady komunikowania perswazyjnego. W trakcie realizacji modułu wyjaśnionego zostaną relacje miedzy rynkiem, reklamą i marketingiem. Studenci zrealizują projekty, w trakcie których poznają właściwości podstawowych nośników reklamy. Zaliczenie modułu pozwoli uczestnikomzajęć samodzielnie , jak i w grupie realizować projekty reklamowe w poszczególnych segmentach mediów periodycznych , jak i pozostałych nośnikach reklamy. |
Pełny opis: |
Reklama jako instrument Communication Mix. Definicja i typologia reklamy. Istota i funkcja reklamy w komunikowaniu perswazyjnym. Rola reklamy w społeczeństwie. Segmentacja rynku. Prawno-etyczne ograniczenia reklamy. Procesy poznawcze - uwaga, postrzeganie i pamięć a reklama. Wpływ emocji na postrzeganie i skuteczność reklamy. Postawy konsumenta a reklama. Osobowościowe uwarunkowania percepcji reklamy.. Charakterystyka wybranych środków przekazu reklamowego (prasa, TV, radio, reklama zewnętrzna. Internet). Planowanie mediów |
Literatura: |
1. Współczesne uwarunkowania promocji i reklamy. Red. Kukuła A.J. Warszawa 2013 2.Napierała M., Filozofia reklamy, Kraków 2012 3. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji. Wrocław 2005 4. Caples J., Hahn F.E., Skuteczna reklama, Warszawa 2000 5. Budzyński W., Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Warszawa 2000 6. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999 7. Domański T., Skuteczna reklama i promocja, Warszawa 1993 |
Efekty uczenia się: |
Student; ma wiedzę o strukturach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych oraz rozumie procesy ich zmian ma informację na temat mediów w warunkach społeczeństwa informacyjnego potrafi analizować postawy i zachowania jednostek oraz grup społecznych w życiu publicznym posiada zdolność analizowania i oceniania treści przekazu medialnego i jego wykorzystania w działalności publicznej Jest przygotowany do uczestnictwa w budowaniu zinstytucjonalizowanych form aktywności obywatelskiej Jest przygotowany do kierowania małymi zespołami ludzkimi Ma potrzebę dalszego uzupełniania wiedzy oraz doskonalenia i poszerzania umiejętności |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny będzie obejmował wiedzę merytoryczną przekazaną zarówno w ramach wykładów jak i ćwiczeń. Maksymalna ilość punktów w ramach egzaminu: 20. Egzamin składa się z trzech zagadnień do opracowania. Kryteria oceny: Bardzo dobry – 19-20 Dobry – 15-18 Dostateczny – 11-14 Niedostateczny – 10 i mniej punktów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.