Przedmiot specjalizacyjny 1: Komunikowanie w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SO-R-S1-KWO | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot specjalizacyjny 1: Komunikowanie w organizacji | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Poziom przedmiotu: | średnio zaawansowany |
||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywny |
||
Wymagania wstępne: | 1. Student posiada wiedzę z zakresu teorii komunikacji w organizacji. 3. Student ma pogłębioną wiedzę na temat socjologicznych ram i uwarunkowań procesów komunikacji społecznej oraz różnych aspektów świata mediów, 4. Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, interpretowania oraz analizowania i oceniania uwarunkowań oraz przebiegu procesów komunikacji społecznej na wielu jej poziomach |
||
Skrócony opis: |
Głównym celem modułu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych form komunikacji w orgazniacji oraz w odniesieniu do zycia społecznego . |
||
Pełny opis: |
Student po kursie tego przedmiotu powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z marketingiem organizacji, znać ich klasyfikacje i zasady budowania strategii marketingowych. Powinien także znać zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej oraz zasady przeprowadzania analizy SWOT organizacji różnego typu z uwzględnieniem wzajemnych powiązań występujących między różnymi towarzyszącymi zjawiskami. Student po tym kursie powinien być przygotowany do kreatywnej pracy w zespole opracowującym strategię marketingową organizacji. |
||
Literatura: |
Kotler, Philip., „Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola / Philip Kotler ; Warszawa : Gebethner i Ska, cop. 1999. 2. Seitel, Fraser P.., Public relations w praktyce”, Warszawa : Felberg SJA, 2003.P. Tkaczyk „Grywalizacja”, Gliwice 2012, Wydawnictwo HELION 3. Samy Molcho „Mowa ciała”, Diogenes, Warszawa 1998 1. GOFFMAN, Erving, „Rytuał interakcyjny” Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. |
||
Efekty uczenia się: |
Student definiuje podstawowe pojęcia, związane z komunikacją w organizacji oraz generalnie komunikacją społęczną klasyfikuje i porządkuje wiedzę na ich temat wykorzystując terminologię socjologiczną Student posiada elementarną wiedzę z zakresu tworzenia strategii komunikacyjnych dla różnego rodzaju organizacji Student potrafi opisać zasady kierujące zintegrowaną komunikacją marketingową oraz scharakteryzować inne rodzaje komunikacji Student jest przygotowany do kreatywnej pracy w zespole wykorzystując komunikację werbalna I pozawerbalną |
||
Metody i kryteria oceniania: |
na podstawie zaliczonych ćwiczeń I egzaminu pisemnego |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Suchacka | |
Prowadzący grup: | Sławomira Kamińska-Berezowska, Małgorzata Suchacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | na podstawie egzmainu pisemnego I zaliczenia z ćwiczeń |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem modułu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych form komunikacji w orgazniacji oraz w odniesieniu do zycia społecznego . | |
Pełny opis: |
Student po kursie tego przedmiotu powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z marketingiem organizacji, znać ich klasyfikacje i zasady budowania strategii marketingowych. Powinien także znać zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej oraz zasady przeprowadzania analizy SWOT organizacji różnego typu z uwzględnieniem wzajemnych powiązań występujących między różnymi towarzyszącymi zjawiskami. Student po tym kursie powinien być przygotowany do kreatywnej pracy w zespole opracowującym strategię marketingową organizacji. | |
Literatura: |
1. Kotler, Philip., „Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola / Philip Kotler ; Warszawa : Gebethner i Ska, cop. 1999. 2. Seitel, Fraser P.., Public relations w praktyce”, Warszawa : Felberg SJA, 2003.P. Tkaczyk „Grywalizacja”, Gliwice 2012, Wydawnictwo HELION 3. Samy Molcho „Mowa ciała”, Diogenes, Warszawa 1998 1. GOFFMAN, Erving, „Rytuał interakcyjny” Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Suchacka | |
Prowadzący grup: | Sławomira Kamińska-Berezowska, Małgorzata Suchacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | na podstawie oceny z egzaminu pisemnego oraz zaliczenia z ćwiczeń 50%-50% Egzamin obejmuje materiał z wykładów plus ewentualne dodatkowe pozycje z literatury wskazane przez wykładowcę najpóźniej miesiąc przed egzaminem. Ma formę pisemną, chyba że wykładowca zdecyduje inaczej ze względu na indywidualne potrzeby studenta. Egzamin poprawkowy może mieć formę ustną. Czas egzaminu to 50 minut, treść obejmuje 5 pytań otwartych, za które otrzymać można maksimum 5 punktów. Dopuszcza się punktację 0,25, 0,5, 0,75 pkt oraz 1 pkt. By zaliczyć trzeba odpowiedzieć na 3 pełne punkty. Wykładowca może uzgodnić ze studentami dodatkowy termin egzaminu tzw. zerowego oraz jego warunki. Waga oceny z egzaminu jest większa niż z ćwiczeń, dlatego w przypadku, gdy student z egzaminu otrzyma np. 4,5 a z ćwiczeń ma 5 otrzymuje ocenę końcową modułu 4,5 i odwrotnie gdy z egzaminu otrzyma 5 a z ćwiczeń ma 4,5 OKM będzie 5 |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem modułu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych form komunikacji w orgazniacji oraz w odniesieniu do zycia społecznego . | |
Pełny opis: |
Student po kursie tego przedmiotu powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z komunikacja w organizacji, znać ich klasyfikacje i zasady budowania strategii komunikacyjnych. Powinien także znać zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej oraz zasady przeprowadzania analizy SWOT organizacji różnego typu z uwzględnieniem wzajemnych powiązań występujących między różnymi towarzyszącymi zjawiskami. Student po tym kursie powinien być przygotowany do kreatywnej pracy w zespole opracowującym strategię komunikacyjną organizacji. Powinien znać ważniejsze reguły komunikacji werbalnej i niewerbalnej | |
Literatura: |
1. Kotler, Philip., „Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola / Philip Kotler ; Warszawa : Gebethner i Ska, cop. 1999. 2. Seitel, Fraser P.., Public relations w praktyce”, Warszawa : Felberg SJA, 2003.P. Tkaczyk „Grywalizacja”, Gliwice 2012, Wydawnictwo HELION 3. Samy Molcho „Mowa ciała”, Diogenes, Warszawa 1998 1. GOFFMAN, Erving, „Rytuał interakcyjny” Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Suchacka | |
Prowadzący grup: | Sławomira Kamińska-Berezowska, Małgorzata Suchacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | na podstawie oceny z egzaminu pisemnego oraz zaliczenia z ćwiczeń 50%-50% Egzamin obejmuje materiał z wykładów plus ewentualne dodatkowe pozycje z literatury wskazane przez wykładowcę najpóźniej miesiąc przed egzaminem. Ma formę pisemną, chyba że wykładowca zdecyduje inaczej ze względu na indywidualne potrzeby studenta. Egzamin poprawkowy może mieć formę ustną. Czas egzaminu to 50 minut, treść obejmuje 5 pytań otwartych, za które otrzymać można maksimum 5 punktów. Dopuszcza się punktację 0,25, 0,5, 0,75 pkt oraz 1 pkt. By zaliczyć trzeba odpowiedzieć na 3 pełne punkty. Wykładowca może uzgodnić ze studentami dodatkowy termin egzaminu tzw. zerowego oraz jego warunki. Waga oceny z egzaminu jest większa niż z ćwiczeń, dlatego w przypadku, gdy student z egzaminu otrzyma np. 4,5 a z ćwiczeń ma 5 otrzymuje ocenę końcową modułu 4,5 i odwrotnie gdy z egzaminu otrzyma 5 a z ćwiczeń ma 4,5 OKM będzie 5 |
|
Pełny opis: |
Student po kursie tego przedmiotu powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z komunikacja w organizacji, znać ich klasyfikacje i zasady budowania strategii komunikacyjnych. Powinien także znać zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej oraz zasady przeprowadzania analizy SWOT organizacji różnego typu z uwzględnieniem wzajemnych powiązań występujących między różnymi towarzyszącymi zjawiskami. Student po tym kursie powinien być przygotowany do kreatywnej pracy w zespole opracowującym strategię komunikacyjną organizacji. Powinien znać ważniejsze reguły komunikacji werbalnej i niewerbalnej | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Suchacka | |
Prowadzący grup: | Sławomira Kamińska-Berezowska, Małgorzata Suchacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | na podstawie oceny z egzaminu pisemnego oraz zaliczenia z ćwiczeń 50%-50% Egzamin obejmuje materiał z wykładów plus ewentualne dodatkowe pozycje z literatury wskazane przez wykładowcę najpóźniej miesiąc przed egzaminem. Ma formę pisemną, chyba że wykładowca zdecyduje inaczej ze względu na indywidualne potrzeby studenta. Egzamin poprawkowy może mieć formę ustną. Czas egzaminu to 50 minut, treść obejmuje 5 pytań otwartych, za które otrzymać można maksimum 5 punktów. Dopuszcza się punktację 0,25, 0,5, 0,75 pkt oraz 1 pkt. By zaliczyć trzeba odpowiedzieć na 3 pełne punkty. Wykładowca może uzgodnić ze studentami dodatkowy termin egzaminu tzw. zerowego oraz jego warunki. Waga oceny z egzaminu jest większa niż z ćwiczeń, dlatego w przypadku, gdy student z egzaminu otrzyma np. 4,5 a z ćwiczeń ma 5 otrzymuje ocenę końcową modułu 4,5 i odwrotnie gdy z egzaminu otrzyma 5 a z ćwiczeń ma 4,5 OKM będzie 5 |
|
Pełny opis: |
Student po kursie tego przedmiotu powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z komunikacja w organizacji, znać ich klasyfikacje i zasady budowania strategii komunikacyjnych. Powinien także znać zasady zintegrowanej komunikacji marketingowej oraz zasady przeprowadzania analizy SWOT organizacji różnego typu z uwzględnieniem wzajemnych powiązań występujących między różnymi towarzyszącymi zjawiskami. Student po tym kursie powinien być przygotowany do kreatywnej pracy w zespole opracowującym strategię komunikacyjną organizacji. Powinien znać ważniejsze reguły komunikacji werbalnej i niewerbalnej | |
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.