Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing społeczny i polityczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 05-SO-R-S1-MSIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing społeczny i polityczny
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 5 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Juszczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Juszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie:

1. Obecności (możliwość wykorzystania jednej nieobecności nieusprawiedliwionej) - ćwiczenia;

2. Aktywności;

3. Wystąpienia z prezentacją multimedialną (około 15 minut) - ćwiczenia;

4. Egzaminu pisemnego.


Pełny opis:

Podczas zajęć analizowane będą wybrane i najbardziej znaczące kamapanie polityczne w USA i w Polsce, takie jak:

• Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 1952 roku:

Dwight Eisenhower & Adlai Ewing Stevenson II

• Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 1960 roku:

John F. Kennedy & Richard Nixon

• Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku:

Barack H. Obama Jr. & John S. McCain III.

• Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku:

Donald Trump & Hilary Clinton

oraz:

Kampanie wyborcze w Polsce w 1990/1995/2005/2015 roku.

Analizie zostaną poddane także wybrane kampanie społeczne w Polsce i na świecie.

W trakcie zajęć:

1. Dyskusja nad skutecznością przekazów politycznych i społecznych;

2. Analiza narzędzi kampanii wyborczych i społecznych– biogram, bilbord, ulotka, plakat;

3. Analiza przypadków reklam politycznych i społecznych;

4. Dyskusja nad typami wizerunków polityków i ich analiza.

Analiza kampanii wyborczych odbywa się na podstawie m.in.:

- prezentacji kandydatów na urząd prezydenta – biografia;

- programu wyborczego;

- spotów wyborczych, plakatów wyborczych, informacji w mediach społecznościowych i w Internecie, itp.

- strategii wyborczych;

- analizy debat przedwyborczych w telewizji;

- analizy wizerunku kandydata;

Analiza kampanii społecznych odbywa się na podstawie:

- analizy problemu społecznego objętego kampanią;

- analizy spotów w telewizji i Internecie;

- zastosowanej strategii;

- analizy celu kampanii społecznej;

- analizy efektów kampanii społecznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)