Marketing społeczny i polityczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SO-R-S1-MSIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing społeczny i polityczny |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 5 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Juszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Juszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie: 1. Obecności (możliwość wykorzystania jednej nieobecności nieusprawiedliwionej) - ćwiczenia; 2. Aktywności; 3. Wystąpienia z prezentacją multimedialną (około 15 minut) - ćwiczenia; 4. Egzaminu pisemnego. |
|
Pełny opis: |
Podczas zajęć analizowane będą wybrane i najbardziej znaczące kamapanie polityczne w USA i w Polsce, takie jak: • Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 1952 roku: Dwight Eisenhower & Adlai Ewing Stevenson II • Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 1960 roku: John F. Kennedy & Richard Nixon • Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku: Barack H. Obama Jr. & John S. McCain III. • Kampanie wyborcze w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku: Donald Trump & Hilary Clinton oraz: Kampanie wyborcze w Polsce w 1990/1995/2005/2015 roku. Analizie zostaną poddane także wybrane kampanie społeczne w Polsce i na świecie. W trakcie zajęć: 1. Dyskusja nad skutecznością przekazów politycznych i społecznych; 2. Analiza narzędzi kampanii wyborczych i społecznych– biogram, bilbord, ulotka, plakat; 3. Analiza przypadków reklam politycznych i społecznych; 4. Dyskusja nad typami wizerunków polityków i ich analiza. Analiza kampanii wyborczych odbywa się na podstawie m.in.: - prezentacji kandydatów na urząd prezydenta – biografia; - programu wyborczego; - spotów wyborczych, plakatów wyborczych, informacji w mediach społecznościowych i w Internecie, itp. - strategii wyborczych; - analizy debat przedwyborczych w telewizji; - analizy wizerunku kandydata; Analiza kampanii społecznych odbywa się na podstawie: - analizy problemu społecznego objętego kampanią; - analizy spotów w telewizji i Internecie; - zastosowanej strategii; - analizy celu kampanii społecznej; - analizy efektów kampanii społecznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.