Praktyka zawodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SO-R-S1-PZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedm. obowiązkowe - 5 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie kursu: Wprowadzenie do nauki o komunikacji masowej (II sem.), Społeczne aspekty reklamy (III sem.), Psychologiczne aspekty reklamy (IV sem.), Współczesne systemy medialne (IV sem.) |
Skrócony opis: |
Studenci odbywają praktyki w instytucjach zapewniających im rozwój własnych zainteresowań w ramach profilu studiów oraz udostępniają wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat ich struktury i funkcjonowania. Uniwersytet, na mocy porozumienia o organizacji praktyki zawodowej, zwraca się z prośbą do placówek przyjmujących studentów o zorientowanie praktykantów co do formy, organizacji, idei działania i roli, jaką instytucja spełnia w środowisku i na rynku, jak i o zapewnienie studentom doświadczeń związanych z zadaniami instytucji przypisanymi. Aby praktyki mogły przebiegać z jak największym pożytkiem dla obu stron, ośrodek zapewnia instruktora opiekującego się studentem, który sprawuje merytoryczną kontrolę nad jego poczynaniami w firmie. |
Pełny opis: |
Studenci w większości przypadków odbywają praktyki w agencjach reklamowych, biurach promocji i firmach Public Relations. Innym rodzajem instytucji wybieranych przez studentów są ośrodki badania rynku, opinii publicznej. Tu najbardziej cenionymi są doświadczenia dotyczące technicznej strony organizowania spotkań, negocjacji, szkoleń, konferencji, opracowywania danych i ich weryfikacja. Często wybieranymi przez studentów instytucjami są redakcje radiowe, telewizyjne i prasowe. Tam, oprócz aktywności na polu działów reklamowych, proponuje się studentom bardzo szeroko rozumianą przydatność redakcyjną, co oznacza, że poza specyfiką i tempem prac w redakcji praktykanci zapoznawali się ze specyfiką pracy w terenie. |
Literatura: |
- nie dotyczy |
Efekty uczenia się: |
Głównym celem praktyk jest konfrontacja wiedzy teoretycznej powziętej w trakcie studiów z realnym funkcjonowaniem oraz strukturą instytucji i firm, poznanie zasad rządzących rynkiem pracy, zdobycie doświadczeń mających procentować w przyszłości w zdobywaniu i wykonywaniu pracy zawodowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci otrzymują zaliczenie z przedmiotu „Przygotowanie praktyk” w semestrze V na podstawie weryfikacji dokumentów (zawierających wszelkie wymagane informacje i oceny) składanych po wykonaniu swoich obowiązków w czasie przewidzianym na realizacje praktyki. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRAKT
|
Typ zajęć: |
Praktyka
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Ćwikła | |
Prowadzący grup: | Paweł Ćwikła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Studenci otrzymują zaliczenie z przedmiotu „Przygotowanie praktyk” w semestrze V na podstawie weryfikacji dokumentów (zawierających wszelkie wymagane informacje i oceny) składanych po wykonaniu swoich obowiązków w czasie przewidzianym na realizacje praktyki. |
|
Pełny opis: |
Studenci odbywają praktyki w instytucjach zapewniających im rozwój własnych zainteresowań w ramach profilu studiów oraz udostępniają wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat ich struktury i funkcjonowania. Uniwersytet, na mocy porozumienia o organizacji praktyki zawodowej, zwraca się z prośbą do placówek przyjmujących studentów o zorientowanie praktykantów co do formy, organizacji, idei działania i roli, jaką instytucja spełnia w środowisku i na rynku, jak i o zapewnienie studentom doświadczeń związanych z zadaniami instytucji przypisanymi. Aby praktyki mogły przebiegać z jak największym pożytkiem dla obu stron, ośrodek zapewnia instruktora opiekującego się studentem, który sprawuje merytoryczną kontrolę nad jego poczynaniami w firmie. Studenci w większości przypadków odbywają praktyki w agencjach reklamowych, biurach promocji i firmach Public Relations. Innym rodzajem instytucji wybieranych przez studentów są ośrodki badania rynku, opinii publicznej. Tu najbardziej cenionymi są doświadczenia dotyczące technicznej strony organizowania spotkań, negocjacji, szkoleń, konferencji, opracowywania danych i ich weryfikacja. Często wybieranymi przez studentów instytucjami są redakcje radiowe, telewizyjne i prasowe. Tam, oprócz aktywności na polu działów reklamowych, proponuje się studentom bardzo szeroko rozumianą przydatność redakcyjną, co oznacza, że poza specyfiką i tempem prac w redakcji praktykanci zapoznawali się ze specyfiką pracy w terenie. |
|
Uwagi: |
Głównym celem praktyk jest konfrontacja wiedzy teoretycznej powziętej w trakcie studiów z realnym funkcjonowaniem oraz strukturą instytucji i firm, poznanie zasad rządzących rynkiem pracy, zdobycie doświadczeń mających procentować w przyszłości w zdobywaniu i wykonywaniu pracy zawodowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.