Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka zawodowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 05-SO-R-S1-PZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka zawodowa
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 5 sem. socjologii reklamy i komunikacji społecznej /stacj. I stopnia/
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

Zaliczenie kursu: Wprowadzenie do nauki o komunikacji masowej (II sem.), Społeczne aspekty reklamy (III sem.), Psychologiczne aspekty reklamy (IV sem.), Współczesne systemy medialne (IV sem.)

Skrócony opis:

Studenci odbywają praktyki w instytucjach zapewniających im rozwój własnych zainteresowań w ramach profilu studiów oraz udostępniają wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat ich struktury i funkcjonowania.

Uniwersytet, na mocy porozumienia o organizacji praktyki zawodowej, zwraca się z prośbą do placówek przyjmujących studentów o zorientowanie praktykantów co do formy, organizacji, idei działania i roli, jaką instytucja spełnia w środowisku i na rynku, jak i o zapewnienie studentom doświadczeń związanych z zadaniami instytucji przypisanymi. Aby praktyki mogły przebiegać z jak największym pożytkiem dla obu stron, ośrodek zapewnia instruktora opiekującego się studentem, który sprawuje merytoryczną kontrolę nad jego poczynaniami w firmie.

Pełny opis:

Studenci w większości przypadków odbywają praktyki w agencjach reklamowych, biurach promocji i firmach Public Relations. Innym rodzajem instytucji wybieranych przez studentów są ośrodki badania rynku, opinii publicznej. Tu najbardziej cenionymi są doświadczenia dotyczące technicznej strony organizowania spotkań, negocjacji, szkoleń, konferencji, opracowywania danych i ich weryfikacja.

Często wybieranymi przez studentów instytucjami są redakcje radiowe, telewizyjne i prasowe. Tam, oprócz aktywności na polu działów reklamowych, proponuje się studentom bardzo szeroko rozumianą przydatność redakcyjną, co oznacza, że poza specyfiką i tempem prac w redakcji praktykanci zapoznawali się ze specyfiką pracy w terenie.

Literatura:

- nie dotyczy

Efekty uczenia się:

Głównym celem praktyk jest konfrontacja wiedzy teoretycznej powziętej w trakcie studiów z realnym funkcjonowaniem oraz strukturą instytucji i firm, poznanie zasad rządzących rynkiem pracy, zdobycie doświadczeń mających procentować w przyszłości w zdobywaniu i wykonywaniu pracy zawodowej.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci otrzymują zaliczenie z przedmiotu „Przygotowanie praktyk” w semestrze V na podstawie weryfikacji dokumentów (zawierających wszelkie wymagane informacje i oceny) składanych po wykonaniu swoich obowiązków w czasie przewidzianym na realizacje praktyki.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Paweł Ćwikła
Prowadzący grup: Paweł Ćwikła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Studenci otrzymują zaliczenie z przedmiotu „Przygotowanie praktyk” w semestrze V na podstawie weryfikacji dokumentów (zawierających wszelkie wymagane informacje i oceny) składanych po wykonaniu swoich obowiązków w czasie przewidzianym na realizacje praktyki.

Pełny opis:

Studenci odbywają praktyki w instytucjach zapewniających im rozwój własnych zainteresowań w ramach profilu studiów oraz udostępniają wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat ich struktury i funkcjonowania.

Uniwersytet, na mocy porozumienia o organizacji praktyki zawodowej, zwraca się z prośbą do placówek przyjmujących studentów o zorientowanie praktykantów co do formy, organizacji, idei działania i roli, jaką instytucja spełnia w środowisku i na rynku, jak i o zapewnienie studentom doświadczeń związanych z zadaniami instytucji przypisanymi. Aby praktyki mogły przebiegać z jak największym pożytkiem dla obu stron, ośrodek zapewnia instruktora opiekującego się studentem, który sprawuje merytoryczną kontrolę nad jego poczynaniami w firmie.

Studenci w większości przypadków odbywają praktyki w agencjach reklamowych, biurach promocji i firmach Public Relations. Innym rodzajem instytucji wybieranych przez studentów są ośrodki badania rynku, opinii publicznej. Tu najbardziej cenionymi są doświadczenia dotyczące technicznej strony organizowania spotkań, negocjacji, szkoleń, konferencji, opracowywania danych i ich weryfikacja.

Często wybieranymi przez studentów instytucjami są redakcje radiowe, telewizyjne i prasowe. Tam, oprócz aktywności na polu działów reklamowych, proponuje się studentom bardzo szeroko rozumianą przydatność redakcyjną, co oznacza, że poza specyfiką i tempem prac w redakcji praktykanci zapoznawali się ze specyfiką pracy w terenie.

Uwagi:

Głównym celem praktyk jest konfrontacja wiedzy teoretycznej powziętej w trakcie studiów z realnym funkcjonowaniem oraz strukturą instytucji i firm, poznanie zasad rządzących rynkiem pracy, zdobycie doświadczeń mających procentować w przyszłości w zdobywaniu i wykonywaniu pracy zawodowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)