Praca socjalna w różnych obszarach problemów społecznych(A):Praca socjalna z osobami zaburzonymi psychicznie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 05-SP-S1-PSOZP(B) | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca socjalna w różnych obszarach problemów społecznych(A):Praca socjalna z osobami zaburzonymi psychicznie | ||
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | ograniczonego wyboru |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztat, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pietrzyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pietrzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Warsztat - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pietrzyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pietrzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
seminarium, 15 godzin ![]() Warsztat, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pietrzyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pietrzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę Warsztat - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Podstawą zaliczenia ćwiczeń są: - ocena przygotowania z literatury przedmiotu na każdych ćwiczeniach - ocena aktywności studenta na ćwiczeniach - ocena umiejetności prowadzenia przez studenta merytorycznej dyskusji podczas ćwiczeń - pozytywna ocena z dwóch prac napisanych przez studenta (1 indywidualna; 2 w pracy zespołowej) - ocena opanowania wiedzy będącej przedmiotem ćwiczeń w formie całościowego testu wiedzy na zakończenie cyklu ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
Podstawowe formy pracy socjalnej w opiece środowiskowej nad osobami zaburzonymi psychicznie Indywidualne formy pracy socjalnej z osobami zaburzonymi psychicznie (opracowanie indywidualnego planu wspierania i aktywizowania danej osoby zaburzonej psychicznie) Grupowe formy pracy z osobami zaburzonymi psychicznie (psychoedukacja; rehabilitacja psychospołeczna oraz ruchowa; relaksacja; trenimgi umiejętności społecznych dla osob zaburzonych psychicznie Zakres pomocy socjalnej zawierany w kontraktach z zaburzonymi psychicznie osobami Domowe usługi specjalistyczne dla osób zaburzonych psychicznie możliwości i ograniczenia pracy socjalnej z osobami zaburzonymi psychicznie i ich opiekunami (rodzinami) | |
Uwagi: |
Nabywanie przez studenta nie tylko wiedzy o bio-psycho-spo lecznych przyczynach, przebiegu i rehabilitacji zaburzeń psychicznych , ale również umiejętności organizowania i prowadzenia treningów umiejętności społecznych , praktycznych, budżetowych dla zaburzonych psychicznie oraz kompetencji w przygotowywaniu przez studenta indywidualnego planu wspierania i aktywizowania osoby z okreslonym zaburzeniem psychicznym |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pietrzyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pietrzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Podstawą zaliczenia ćwiczeń są: - ocena przygotowania z literatury przedmiotu na każdych ćwiczeniach - ocena aktywności studenta na ćwiczeniach - ocena umiejetności prowadzenia przez studenta merytorycznej dyskusji podczas ćwiczeń - pozytywna ocena z dwóch prac napisanych przez studenta (1 indywidualna; 2 w pracy zespołowej) - ocena opanowania wiedzy będącej przedmiotem ćwiczeń w formie całościowego testu wiedzy na zakończenie cyklu ćwiczeń |
|
Pełny opis: |
Podstawowe formy pracy socjalnej w opiece środowiskowej nad osobami zaburzonymi psychicznie Indywidualne formy pracy socjalnej z osobami zaburzonymi psychicznie (opracowanie indywidualnego planu wspierania i aktywizowania danej osoby zaburzonej psychicznie) Grupowe formy pracy z osobami zaburzonymi psychicznie (psychoedukacja; rehabilitacja psychospołeczna oraz ruchowa; relaksacja; trenimgi umiejętności społecznych dla osob zaburzonych psychicznie Zakres pomocy socjalnej zawierany w kontraktach z zaburzonymi psychicznie osobami Domowe usługi specjalistyczne dla osób zaburzonych psychicznie możliwości i ograniczenia pracy socjalnej z osobami zaburzonymi psychicznie i ich opiekunami (rodzinami) | |
Uwagi: |
Nabywanie przez studenta nie tylko wiedzy o bio-psycho-spo lecznych przyczynach, przebiegu i rehabilitacji zaburzeń psychicznych , ale również umiejętności organizowania i prowadzenia treningów umiejętności społecznych , praktycznych, budżetowych dla zaburzonych psychicznie oraz kompetencji w przygotowywaniu przez studenta indywidualnego planu wspierania i aktywizowania osoby z okreslonym zaburzeniem psychicznym |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pietrzyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pietrzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Podstawą oceny są aktywne obecności studenta na spotkaniach semiaryjnych Ocena inywidualnych poziomów pryzgotwania merytorycznego na każdym spotkaniu seminaryjnym Pozytywna Ocena opracowanego przez każdego studenta planu wspeirania i aktywizowania danej ocoby zaburzonej psychicznie Pozytywna Ocena zespołowego projektu bio-psycho-społecznego problemu rodziny i/lub wsdpółmałżonka osoby zaburzonej psychicznie |
|
Pełny opis: |
Podczas każdego spotkania seminaryjnego jego uczestnicy aktywnie i merytorycznie analizują poszczególne zagadnienia merytoryczne w oparciu o zadaną literaturę przedmiotu Umiejętne wykorzystywania własnych umiejętności analizy i prezentacji własnych opinii na temat przedstawianego zagadnienia funkcjonowania okreslonej osoby zaburzonej psychiczne, prezentowanie twórczych własnych pomysłów wspierania członków rodzin osób zaburzonych psychicznie Indywidualne i zespołowe ocenianie umiejętności studentów w zorganizowaniu działań określonego zespołu | |
Uwagi: |
Student - uczestnik semionarium zdaje indywidualnie materiał obowiązujący na danych zajęciach, na których nie był obecny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.