Diagnoza psychopedagogiczna osób niepełnosprawnych intelektualnie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PC-S1-41 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychopedagogiczna osób niepełnosprawnych intelektualnie |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
W
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Niemiec | |
Prowadzący grup: | Marta Niemiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Warunkiem podejścia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń (projekt zaliczeniowy) oraz z wykładu (ocena z egzaminu pisemnego). W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń i/lub wykładu, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem modułu jest zaznajomienie studenta z procesem diagnozowania psychopedagogicznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Szczególnie dotyczącego: - wiedzy na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzonej w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniającej specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami w rozwoju, - umiejętności diagnostycznych pozwalających na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków, - umiejętności oceny przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań diagnostycznych, - umiejętności dobierania i wykorzystywania dostępnych materiałów, środków i metod pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (diagnostycznych) oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w swojej pracy, - umiejętności posługiwania się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności badawczej (diagnostycznej). |
|
Uwagi: |
Brak uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.