Wprowadzenie do pedeutologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-EWP-N1-29 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pedeutologii |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lucie Zormanova | |
Prowadzący grup: | Lucie Zormanova | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zaliczenie wykładu następuje na podstawie kolokwium. Na wykładach może student otrzymać plusy za aktywność |
|
Pełny opis: |
Tematyka przedmiotu ukierunkowana jest na zdobycie przez studenta wiedzy z pedeutologii, obejmującej główne obszary zagadnieniowe: rozwój pedeutologii i jej miejsce w naukach pedagogicznych; osobowość nauczyciela; kompetencje nauczyciela, rola nauczyciela w współczesnej szkołe, rozwój zawodowy, awans zawodowy nauczyciela; współczesne dylematy zawodu nauczyciela. Ważne miejsce zajmie również podkreślenie roli samokształcenia w działalności nauczycieli. Efekty kształcenia: Student zna podstawową terminologię wykorzystywaną w pedeutologii, potrafi ją interpretować i wskazywać drogi i efekty zastosowania. Student zna źródła pedeutologii. Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela. Student przedstawia role współczesnego nauczyciela. Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela. Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu. Student zna główne zasady dotyczące zawodu nauczyciela i rozwoju zawodowego. |
|
Uwagi: |
informacje są wspólne dla wszystkich grup |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.